ایرنا نوشت:

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه امروز خیلی ها می گویند تحریم ها سنگین است، گفت: من به عنوان یک فرد اطلاعاتی می گویم که تحریم ها سنگین نیست، بلکه سنگینش کرده ایم چرا که بالای 50 درصد تحریم ها را خودمان در کشور درست کرده ایم و بخش عمده آنها داخلی است.
حجت الاسلام «حیدر مصلحی» روز شنبه در اجتماع طلاب و روحانیون غرب تهران با بیان اینکه تحریم های امروز با تحریم های دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس سپاه، بسیج و کسانی که دلباخته انقلاب بودند به رغم تحریم های سنگین با انجام اقداماتی مقابل تحریم ها می ایستادند و قوی هم عمل می کردند.

وی با اشاره به برخورد استکبار علیه انقلاب اسلامی در طول 35 سال گذشته، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی امام راحل با بهره برداری از عبرت های تاریخی ساختارها و زیرساخت های جمهوری اسلامی ایران را شکل دادند و می بینیم به رغم تمام تلاش های استکبار این انقلاب ماندگاری دارد.

وزیر سابق اطلاعات گفت: پس از انقلاب اسلامی استکبار تمام تلاش خود را به کار گرفت که ساختار طراحی شده توسط امام راحل را از بین ببرد و در اولین اقدام جنگ سنگین را به ایران تحمیل کرد.

مصلحی افزود: وقتی استراتژی دشمن در جنگ به نتیجه نرسید، استراتژی جدیدی را طراحی کرد که این استراتژی جنگ نرم است.

وی ادامه داد: امروز روحانیت وظیفه دارد که با بهره گیری از تاریخ به جامعه بصیرت دهد که در جنگ نرم چه اتفاقی می افتد.

وزیر سابق اطلاعات گفت: قبل از انقلاب اسلامی رژیم طاغوت کشور را به طور کلی در اختیار استکبار قرار داده بود و آمریکایی ها، انگلیسی ها و سرویس های اطلاعاتی آنان در داخل کشور جولان می دادند، اما به محض اینکه انقلاب به پیروزی رسید سرویس های اطلاعاتی و برنامه ریزی آنان به هم ریخت.

مصلحی خاطرنشان کرد: البته آنان پس از انقلاب برنامه ریزی کردندتا سرویس های اطلاعاتی دوباره جای خود را پیدا کنند که با کمال تاسف به دلیل غفلت، بی توجهی و بعضا همراهی های صورت گرفته آنها جای خود را پیدا کردند و در حال برنامه ریزی هستند و از جاهایی ورود پیدا می کنند که به ذهن کسی نمی رسد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت امروز منطقه، اظهار داشت: استکبار برای امنیت خود ناچار به برهم زدن امنیت منطقه است.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه سرویس های اطلاعاتی انگلیس در قضایای منطقه نقش اصلی را بازی می کنند، گفت: آمریکایی ها و سرویس های اطلاعاتی آنان تنها قلدر هستند و پیچیدگی و کثافت کاری در مجموعه سرویس اطلاعاتی انگلیس است.

مصلحی افزود: انگلیسی ها در منطقه کشورهای اسلامی تجربیات بالایی دارند و می دانند که اقوام، مذاهب و شخصیت ها را چگونه به جان هم بیندازند و در تقسیم کار انجام شده امروز انگلیسی ها در منطقه کشورهای اسلامی فعال هستند.

وی یادآور شد: انگلیسی ها حتی در تقسیم بندی مرزهای منطقه نیز نقش داشته اند و در این زمینه برای روز مبادا و دستیابی به اهداف خود اقداماتی حساب شده انجام دادند که هر زمان لازم دیدند بخواهند در این منطقه تجزیه ایجاد کنند بتوانند این اقدام را سریع انجام دهند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: در وضعیت امروز منطقه به خصوص در قضایای سوریه، انگلیسی ها نقش عجیبی دارند و در بحث فتنه 88 نیز که اقدامی در راستای جنگ نرم بود، نقش داشتند.

وی ادامه داد: سرویس های اطلاعاتی بعد از انقلاب اسلامی سریع خود را بازسازی و در سازماندهی خود در مجموعه های مختلف نفوذ کردند که با کمال تاسف در دوره هایی راه را برای آنان باز گذاشتند که توانستند خیلی از اقدامات را انجام دهند.

مصلحی ادامه داد: در دوره ای که خیلی ها در کشور به دنبال اصلاحات آمریکایی بودند سرویس ها در کشور جولان می دادند و در این راستا خیلی آقازاده ها را برای دستبابی به اهدافشان مشکل دار کردند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: امروز نیاز به یک هوشیاری و بیداری خاصی داریم چرا که حرکت دشمن پیچیده است و روان و روشن نیست.

مصلحی با بیان این که ما امروز با یک نفاق پیچیده اطلاعاتی مواجه هستیم اظهارداشت: فکر می کنید فقط منافقین و مجاهدین خلق بودند و تمام شد این اشتباه است و ما امروز با چهره نفاق مواجه هستیم.

وی ادامه داد: دشمن بعد از فتنه 88 اولین قطعنامه تحریم در سازمان ملل را صادر کرد چون متوجه شد در داخل کشور آدم دارد و می تواند روی عده ای حساب کند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: یک موسسه آمریکایی چندی قبل بحث هایی را مطرح کرده مبنی بر اینکه اولین اقدام برای به نتیجه رساندن اهداف باید این باشد که کینه ایرانی نسبت به آمریکا از بین برود.

مصلحی با بیان اینکه در بحث توافق نامه ژنو دو اتفاق عجیب رخ داد، اظهار داشت: نخستین اتفاق این بود که یک دفعه در اجلاس ژنو دو گفتند فرانسه بازی را بهم زد و این تعجب آور بود.

وی ادامه داد: دومین اتفاق این بود که جان کری وزیر امورخارجه آمریکا قبل از سفر به ژنو به اسرائیل رفت و بعد از آن عازم ژنو شد که در واقع با این اقدام خواست بگوید من می خواهم اما اسرائیلی ها نمی گذارند کار به جایی برسد.

وزیر اطلاعات در دولت دهم، گفت: بالاخره ما دشمن آمریکایی ها و آنان نیز دشمن ما هستند و آمریکایی ها طراحی کردند که باید روی دشمن مدیریت کنند که کینه آرام آرام از آمریکا به جای دیگر منتقل شود و اتفاق رخ داده در ژنو در خصوص فرانسه در همین راستا بود.

مصلحی افزود: مقام معظم رهبری نیز حساب شده دشمن را مدیریت می کنند که نمونه آن دیدار ایشان با فرماندهان بسیج در دو روز مانده به مذاکرات ژنو بود که معظم له در این دیدار پرده را کنار زدند و چهره آمریکا و استکبار را معرفی کردند.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم دو هدف را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: هدف اول این است که کشوری در منطقه که حالت الگویی برای کشورهای دیگر داشته باشد نباید شکل بگیرد؛ باید طوری شود که ادبیات ارزشی این انقلاب به ادبیات دیگر تبدیل شود.

وزیر سابق اطلاعات گفت: در دوره اصلاحات که اصلاحات آمریکایی دنبال می شد، دیگر مقوله پابرهنه و بسیح مستضعفین جمع و نام آن قشر آسیب پذیر می شود و این دقیقا هدف دار است، در مقولات دیپلماسی کشور و ارتباطات شعارهای انقلاب رنگ می بازد و کنار گذاشته می شود.

مصلحی اظهار داشت: امروز ما باید حواسمان باشد که شعارها و عناوین انقلابی از صفحه جامعه جمع نشود چرا که آنان به دنبال جمع کردن آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در گفتمانی که ثمره آن گفتمان دولت نهم و دهم شد، محور حرکتشان این بود که گفتمان انقلاب باید در عرصه اجرایی کشور جایگاه خود را پیدا کند حالا بماند که در مقطعی جفا شد.

وزیر اطلاعات دردولت دهم گفت: عزتی که امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا از آن برخوردار است در هیچ زمانی از بعد سیاسی و جغرافیایی سابقه نداشته است.

مصلحی افزود: باید از هویت انقلاب و شعارهایی از جمله استکبارستیزی که هویت انقلاب به آن وابسته است، محافظت کنیم. خیلی ها دنبال این هستند که استکبارستیزی را از بین ببرند و در میدان مدیریت استکبار حرکت می کنند و می گویند شعار مرگ بر آمریکا باید جمع شود.

وی اظهارداشت: دومین هدف دشمن در جنگ نرم این است که جلوی پیشرفت های علمی را بگیرد چرا که جمهوری اسلامی از نظر علمی در ردیف هفت کشور جهان قرار دارد، البته این بخش از پیشرفت های علمی است که دشمن و مجامع بین المللی توانسته اند آن را بفهمند، ما خیلی پیشرفت های علمی داریم که اجازه نمی دهیم کسی آن را بفهمد.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص دلایل ثروت اندوزی، گفت: مسیر انقلاب مسیر غربالگری است و در این مسیر تا مردم بصیرت پیدا کنند، زمان می برد.

مصلحی افزود: به عنوان مثال در بحث توافق نامه هسته ای دیدگاه های روز اول مردم با امروز تفاوت زیادی کرده است.

وی ادامه داد: یکی از طراحی های دشمن این بود که مردم ایران را با این نشست ها و جلسات توافق نامه شرطی کنند، یعنی وقتی مذاکره کنندگان برای مذاکره می رفتند وقتی برای خرید جنس به مغازه ها می رفتیم، می گفتند صبرکنید نتیجه مذاکرات اعلام شود و ببینیم قیمت ها پایین می آید و این شرطی کردن جامعه بود.

مصلحی گفت: طراحی بعدی دشمن این بود که با این شرطی کردن پشت سرش فضای اعتراضات اجتماعی را راه اندازی کند، اما مقام معظم رهبری این موضوع را مدیریت می کنند و مردم را متوجه می کنند که آمریکایی ها دوست ما نیستند.

مصلحی در ادامه اظهارداشت: برخی ها پرونده هایی که دارند و نکته مهم اینجاست که پرونده های آنان سند است و بازجویی نیست، انشاالله زمان آن می رسد و محاکمه می شوند و خیلی چیزها روشن می شود و آنها نیز راه فرار ندارند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمودی A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    1 0
    آقا بالاغیرتا بذارین "بچه های انقلاب" با پشت گرمی برن برا مذاکره چوب لای چرخ اینا نذاریم خدای نکرده
  • بی نام FI ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    "مصلحی ادامه داد: در دوره ای که خیلی ها در کشور به دنبال اصلاحات آمریکایی بودند سرویس ها در کشور جولان می دادند و در این راستا خیلی آقازاده ها را برای دستبابی به اهدافشان مشکل دار کردند. " اقتصاد ما انقدر غیر شفاف است ( هیچ شرکتی معلوم نیست کیه ؟ داره چی کار می کنه؟ وضع چطوره؟ و...) انقدر قوانین تاریخ مصرف گذشته ( قانون تجارت 40 سال مال پیش و... ) است که هر کسی در این اقتصاد کار کند دچار مشکل می شود چه آقازاده چه غیر آقازاده
  • کیوان IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    بله اقای مصلحی ما هم متوجه شدیم هر کاری اقا زادها انچام می دهند بدلیل سرویسهای خارجیست.