واحد مرکزی خبر نوشت:

به گزارش العالم، نیروهای ارتش عراق اصلی ترین منطقه حضور گروه های تروریستی در شهر الرمادی را تصرف کردند.
حیدر قاسم خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گفتگو با این شبکه افزود: منطقه آل بوفراج پایگاه اصلی گروه های تروریستی در شهر الرمادی بود. سازمان مبارزه با تروریسم عراق مقدار زیادی سلاح و مهمات در این منطقه کشف کرد.
گروه های تروریستی در چند روز گذشته متحمل تلفات سنگینی در این منطقه شدند و به منطقه آل بوشعبان عقب نشینی کردند. شهر فلوجه همچنان در محاصره است.
بیشتر ساکنان شهر فلوجه از آن خارج شده اند که عملیات ارتش را در داخل شهر تسهیل می کند. گروه های مسلح می خواهند ارتش عراق را به داخل شهر فلوجه بکشانند تا با جنگ چریکی با ارتش مقابله کنند. ارتش عراق تلاش می کند حتی الامکان از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند. گروه های تروریستی شماری از شهروندان را در منطقه الجزیره شهر الرمادی گروگان گرفته اند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
خبرنگار العالم گفت: سازمان مبارزه با تروریسم عراق موفق شد منطقه آل بوفراج در شهر الرمادی را به طور کامل از گروه های مسلح پاکسازی کند. در منطقه الجریشی استان الانبار بیش از بیست و چهار فرد مسلح در درگیری با نیروهای ارتش کشته شدند. محافل سیاسی در بغداد تاکید دارند که این مشکل باید با عملیات نظامی حل و فصل شود و گفتگویی با گروه های مسلح انجام نخواهد شد. ارتش عراق در شهر فلوجه هم چهل فرد مسلح داعش را به قتل رساند و پانزده خودروی آنها را هم منهدم کرد.
نفوذ تروریست ها در بیشتر مناطق استان الانبار عراق کاهش یافته است. به نظر می رسد ارتش عراق پس از پایان عملیات در الرمادی برای آغاز عملیات در فلوجه آماده می شود. منابع امنیتی در عراق از هماهنگی بین ارتش و شوراهای بیداری برای ورود افراد مسلح این شوراها به شهر فلوجه با حمایت بالگردهای نظامی ارتش خبر دادند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =