۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰

ایسنا نوشت:

نخست‌وزیر ترکیه متعهد شد که اقدامات جدیدی را برای مقابله با استراق سمع مکالمات تلفنی مقام‌های دولتی انجام دهد. این اظهارات پس از آن مطرح شد که ادعاهایی مبنی بر شنود مکالمات رئیس پارلمان ترکیه، خانواده‌ اردوغان و عبدالله گل منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در بازگشت از تهران به خبرنگاران گفت: اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر استراق سمع و ضبط مکالمات تلفنی عبدالله گل، رئیس‌جمهوری، جمیل چیچک، رئیس پارلمان ترکیه، من و خانواده‌ام به همراه دیگر اعضای دولت منتشر شده است. آن‌ها مکالمات همه را شنود و ضبط می‌کنند.

با این حال اردوغان در سخنان خود مستقیما به شخص خاص اشاره نکرده‌ است. وی گفت: این افراد مسئول شنود مکالمات تلفنی و ضبط آن‌ها از مقام‌های ارشد دولتی و حکومتی هستند. ما در مورد این مساله اقدامی موثر انجام می‌دهیم. پس از آن روندهای قضایی نباید به صورت تناوبی صورت گیرد. تصمیم درباره این مساله به صورت جمعی توسط دادگاه جرایم خاص اتخاذ می‌شود و نه به واسطه اکثریت قضات.

نخست‌وزیر ترکیه افزود: دادگاه‌های جرایم خاص باید درباره شنود مکالمات تلفنی به مردم اطلاع دهند. تداوم روند شنود و ضبط مکالمات تلفنی نامحدود است.

اگرچه مساله استراق سمع یک مساله مشکل‌ساز برای ترکیه‌ در یک دهه گذشته به شمار رفته و تعداد زیادی شنود مکالمات غیر قانونی و قانونی در رسانه‌های این کشور منتشر شده است، اما پس از آنکه تعدادی از مکالمات تلفنی اعضای ارشد کابینه اردوغان و خانواده‌ وی به همراه مقام‌های ارشد ترکیه مورد این شنود قرار گرفت، به یک مساله مهم برای دولت آنکارا بدل شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =