نماینده مردم ارومیه در تذکری با اشاره به تغییرات ایجاد شده در محل برگزاری جلسات علنی مجلس و بسته شدن راه عبور و مرور نمایندگان و تعبیه اتاقک‌هایی در صحن علنی گفت که با این تغییرات جان نمایندگان در خطر است!

نادر قاضی‌پور در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه)‌ و در خلال بررسی پیشنهادات مربوط به بند الف تبصره 3 لایحه بودجه در بخش درآمدی در مورد درآمدهای حاصله از واگذاری هولدینگ خلیج فارس نسبت به تغییرات ایجاد شده در محل برگزاری جلسات علنی به رئیس مجلس تذکر داد.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: طراح محل برگزاری جلسات علنی مجلس فرد با عقلی بوده که پیش‌بینی‌های لازم را در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای انجام داده بود.

نماینده مردم ارومیه افزود: اکنون تغییرات اعمال شده در محل برگزاری جلسات علنی به گونه‌ای است که اکثر درهای خروج از صحن علنی بسته شده است. اگر در اینجا آتش و حریقی به وجود آید مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد. همه راه‌ها بسته است، جان نمایندگان در خطر است؛ اگر اتفاقی افتاد نمایندگان نمی‌دانند که از کجا فرار کنند.

قاضی‌پور افزود: مطمئنا در صورت بروز اتفاقی در محل برگزاری جلسات علنی حدود 60 نفر از نمایندگان جانباز زیر پاها له می‌شوند. بهتر است این گلدان‌ها و اتاقک‌هایی که به تازگی در محل برگزاری جلسات علنی تعبیه کردید را بردارید و شکل صحن را به شکل سابق برگردانید تا حداقل در صورت بروز اتفاقی راه فرار وجود داشته باشد.

وی افزود: فردی که شکل جدید صحن علنی با این گلدان‌ها و اتاقک‌ها را طراحی کرده آدم بی‌عقلی بوده است؛ چون ممکن است حوادث غیرمترقبه در مجلس رخ دهد و در این حالت تمامی درها بسته است و هیچ راه فراری نیست. آقای لاریجانی حتی جان شما هم در خطر است.

علی لاریجانی در واکنش به این صحبت قاضی‌پور گفت: شما نگران جانتان نباشید!

در ادامه قاضی‌پور گفت: این طرح جدید و تغییرات اعمال شده در شکل برگزاری جلسات علنی به ضرر جان نمایندگان است اگر اتفاقی افتد هیچ کسی نمی‌تواند فرار کند. از هیات رئیسه درخواست دارم این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و شکل صحن علنی را به حالت قبل برگرداند.

رئیس مجلس مجددا خطاب به قاضی‌پور گفت: ما برای شما یک قسمت در انتهای مجلس و پشت سرتان آتش‌نشانی نصب می‌کنیم.

قاضی‌پور نیز این گونه به لاریجانی پاسخ داد که بنده دوره آتش‌نشانی را دیده‌ام، اگر شما آتش گرفتید شما را خارج می‌کنم، خیالتان راحت باشد! من شما را دوست دارم.

بعد از آخرین تعطیلات مجلس جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، هنگامی که نمایندگان هفته گذشته در صحن علنی حاضر شدند محل برگزاری جلسات علنی را با تغییراتی مشاهده کردند.

تغییرات ایجاد شده در محل برگزاری جلسات علنی به گونه‌ای است که در اطراف صحن و پشت صندلی نمایندگان اتاق‌هایی تعبیه شده است. همچنین در مسیرهای عبور و مرور نمایندگان نیز گلدان‌هایی گذاشته‌اند.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    30 0
    لااقل عکسی هم در این زمینه میذاشتید.
  • دده ممد IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    9 49
    یاشاسین قاضی پور
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    53 2
    این قاضی پور کلا خیلی بامزه هست. راجع به هر چیزی نطق میکنه. از ثروت وزیر بهداشت گرفته تا دریاچه ارومیه و آتش سوزی در مجلس. آقای قاضی پور .اگه در مجلس آتش سوزی هم اتفاق بیفته لا اقل شما در طبقه همکف هستید و ما نگران باز نشدن نردبان آتش نشانی نیستیم.
    • عادل از تبریز IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
      0 1
      مجید، دلبندم این یکی از وظایف نمایندگان هست.
    • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
      15 2
      ايشون متخصص قلب هم هستند !! يه بار هم گفتند پزشكان به مريضي كه لازم نبوده فنر( منظور همون stent) زدند!!
    • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
      0 0
      این از درایت و بینش مردمی است که نماینده ای را به مجلس بفرستند که همه چیز را فدای ملت کند نه ملت را فدای خود کند
  • همشهری IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    4 0
    اقای نماینده تا حالا که جون سالم بدر بردی یک سال دیگه هم مواظبت و مراقبت کن انشاء ا... میری منزل میشینی تا اخر عمرت دیگر ایمنی
  • م A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    3 0
    از کره مریخ نیامدند انهای که به تعغیر رای دادند چرا افراط گراها نمی دانند
  • k1 US ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    5 0
    جان شما با 60 70 سال عمر از جان اون دانش آموزانی که در آتش بخاری نفتی میسوزند عزیزتر نیست
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    3 0
    حرف درستی زده در هر طرحی باید موضوع ایمنی لحاظ شود چرا آقای لاریجانی این قدر سطحی حرف زدند نکنه خودشان پشت این طراحی است
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    یکم هم به فکر مردم باشید که سالهاست در پشت درهای اقتصاد حبس شدن
  • بی‌سواد IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    آدم وقتی این حرف ها را میشنوه و کامنت‌های زیرش را میخونه خستگیش رفع میشه. من که خیلی سرحال شدم
  • lمعلم A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    مگر مجلس با بخاري هاي چكه اي عهد بوق گرم مي شود كه ايشان اينقدر دچار هول وهراس شده اند