مهر نوشت:

رئیس دفتر اسبق رئیس جمهور از انتشار مجموعه‌ای از داستانک‌‌های طنز خود با عنوان «الاحقر فداتون» خبر داد.
حجت الاسلام محمد علی ابطحی رئیس دفتر رئیس جمهور اسبق شب گذشته جمعه 11 بهمن، در مراسم اختتامیه دومین جایزه ادبی فهرست در سخنانی اظهار داشت: زندگی همه ما به نوعی به قبل و بعد از سال 88 تقسیم می‌شود. من هم در سال‌های قبل از 88 مجموعه‌ای از قصه‌های کوتاه زیر 200 کلمه‌ا‌ی خودم را که همگی به صورت طنز نوشته بود، جمع آوری و برای کسب مجوز نشر به ارشاد فرستادم. تا قبل از سال 92 این مجموعه برای انتشار با 35 مورد حذف از داستان‌ها روبرو شد و من هم ترجیح دادم که از چاپش منصرف شوم.

وی ادامه داد: این مجموعه اما در سال جاری و پس از روی کار آمدن دولت تازه با حذف تنها یک داستان برای کسب مجوز مواجه شد که این اتفاق افتاد و کتابم مجوز گرفته است.

ابطحی ادامه داد: داستان‌های این کتاب روایت‌های به هم پیوسته‌ای است از خاطراتم که قبل از این در وبلاگ من نیز برخی از آنها منتشر شده بود. موضوع آنها نیز گاهی شامل طنزهای آخوندی می‌شود که برای خیلی از مخاطبان نو و تازه است. این کتاب به زودی با عنوان «الاحقر فداتون» منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: راوی تمام داستان‌های این کتاب فردی است با عنوان مدیا باشی که با دستگاهی با عنوان اسطوخودوس سِوِن دائم در رفت و آمد و خلق این داستان‌هاست.

ابطحی در پایان به شرح یکی از داستان‌های کوتاه این کتاب پرداخت و گفت: در سفری رسمی با آقای خاتمی به فرانسه رفته بودیم و در فرودگاه در انتظار مراسم تشریفات برای خروج از فرانسه بودیم. من نیز در همان حال در حال صحبت با تلفن بودم و پس از اینکه دیدم سالن شلوغ است از سالن خارج شدم اما ناگهان دیدم که در جلوی خروجی پاویون هستم و گروه موزیک نیز بنده را با رئیس جمهور اشتباه گرفته و شروع به نواختن مارش کردند. در همین حال من آرام آرام و عقب عقب از محل خارج شدم و این حرکت باعث شد کل برنامه تیم تشریفات به هم بخورد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    1 0
    آن کجا و ای کجا