۰ نفر
۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵

تسنیم نوشت:

یک رسانه سوری با اشاره به سپری شدن ۹ روز از مذاکرات میان هیئت رسمی دولت سوریه با هیئت مخالفان سوری از سرسپردگی مخالفان به بیگانگان و توجه نظام سوریه به توقف تروریسم و تحقق خواسته های ملت سوریه خبر داده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،خبرگزاری سوریه(سانا)، درگزارشی از9 روز برگزاری نشست ژنو آورده است: با فرا رسیدن روز جمعه، دور اول گفتگو میان هیئت رسمی سوریه با مخالفان هم اکنون نگاه ها به دور بعدی که نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه هنوز آن را مشخص نکرده،دوخته شده است.
این رسانه سوری می نویسد: 9 روز از گفتگوها سپری شد و اظهار نظرهایی مطرح شد.برخی خوش بینانه بود و برخی بدبینانه.هر روز پس از پایان گفتگوها مواضعی از سوی طرفین اتخاذ می شد اما پس از آن اخضر الابراهیمی در نشست خود به گونه ای اوضاع را جلوه می داد که گویا اوضاع عادی است تا بتواند مقدمه گفتگوی روز بعدی را فراهم آورد و اینکه گویا اصلا در آن روز هیچ مشکلی وجود نداشته است.
سانا در ادامه می نویسد: تمام تلاش هیئت رسمی دولت سوریه توجه به منافع ملت سوریه و توقف تروریسم مورد حمایت کشورهای عربی،منطقه ای و بین المللی و استقبال از مفاد بیانیه ژنو یک به عنوان مقدمه ای برای راهکاری سوری-سوری که برآورده کننده خواسته های ملت سوریه بود.هدف هیئت رسمی دولت سوریه تحقق خواسته های ملت به ویژه نابودی تروریسم است.
در روزهای نخست فضای میان طرف های گفتگوکننده بسیار بحرانی بود.در حالی که هیئت رسمی دولت سوریه به خاطر ملت سوریه از خود نرمش فوق العاده ای نشان داد اما در مقابل هیئت مخالفان سوری فقط به بند هشتم یعنی روند انتقالی توجه داشتند.آنها فقط به دنبال رسیدن به قدرت هستند و نابودی تروریسم که خواسته ملت سوریه است در دیدگاه های آنها جایی ندارد.
هیئت رسمی شرکت کننده دولت سوری در مذاکرات ژنو خواستار پرداختن به بندهای ژنو یک به ترتیب است اما هیئت مخالفان فقط به قدرت فکر می کنند.
هدف هیئت رسمی سوریه ملت سوریه است زیرا در حقیقت تنها طرف تصمیم گیرنده مردم سوریه هستند.مواضع مخالفان متزلزل و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.همزمان با حضور رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه اختلاف میان اعضای ائتلاف مخالفان شروع شد و این موضوع حتی از سوی رسانه های طرفدار ائتلاف مخالفان سوری نیز قابل کتمان نبود.
سانا گزارش داد: در 9 روز گذشته هیئت رسمی شرکت کننده دولت سوریه در مذاکرات در راستای کاستن از درد و رنج ملت سوریه و رسیدن به راه حل سیاسی در سایه توصیه های بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حرکت کرد اما مواضع ائتلاف مخالفان سوری ارتباط اعضای این ائتلاف با کشورهایی که ثبات و امنیت را در سوریه نمی خواهند آشکار ساخت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =