خبرگزاری تسنیم نوشت:

وزیر دادگستری آمریکا، روز پنجشنبه، اعلام کرد به دنبال صدور حکم اعدام برای «جوهر سارنایف» متهم بمب گذاری ماراتون بوستون در سال ۲۰۱۳ است که در جریان این بمب‌گذاری ۳ تن جان باختند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری «اسکای نیوز»، «اریک هولدر» وزیر دادگستری آمریکا گفت: «بعد از مطالعه حقایق و قوانین مربوط به آن و نیز عناصر ارائه شده توسط وکیل متهم، تصمیم گرفتم از ایالات متحده برای جوهر سارنایف مجازات اعدام در این پرونده را درخواست کنم.»
جوهر سارنایف همراه برادرش «تیمورلنگ» به عنوان متهمان اصلی دو حادثه بمبگذاری سال گذشته در بوستون آمریکا معرفی شده اند. تیمورلنگ به دنبال درگیری با پلیس کشته شد اما جوهر سارنایف پس از گذراندن یک دوره درمانی در بیمارستان تاکنون در بازداشت بوده است. او نقش داشتن در این بمب گذاری را که سه کشته و 264 مجروح برجای گذاشت، رد کرده است.
سه دادستان فدرال آمریکا در ایالت «ماساچوست» از وزیر دادگستری مجازات حکم اعدام را درخواست و این مجازات را «قابل توجیه» عنوان کردند.
این دادستان ها خاطرنشان کردند توطئه و استفاده از سلاح کشتار جمعی و همچنین تجاوز به اماکن با حکم اعدام روبرو است.
گفتنی است بوستن واقع در ایالت ماساچوست در سال 1982 حکم اعدام را لغو کرده بود اما اجرای این مجازات در سطح فدرال همچنان جاری است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    5 2
    من که باورم نمیشه کار اینا بوده باشه، بورسه تحصیلی بگیری بری آمریکا که بمب بزاری واسه 3 نفر؟ بعد بری تو یه قایق که تو حیاط یه خونه بود قایم بشی؟؟؟ یعنی ته انگیزه و برنامه ریزی!!!! یا اون داداشش که نامزدم داشت الکی الکی بیاد زندگیش رو تباه کنه واسه چی؟... بخاطر یک کوله پشتی و اینکه مسلمون بودن!... البته میدونم هستن آدم هایی که اعتقاداتشون در تصورات ما نمیگنجه و هزارتا مشکل روحی و... دارن اما تهمت زدن هم آسونه حالا بیا ثابت کن کار من نبوده!!!!!!!