ایرنا نوشت:

بر اساس نظر سنجی های انجام شده توسط واشنگتن پست و شبکه خبری ای.بی.سی. 73 درصد از طرفداران حزب دمکرات موافق نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات سال 2016 هستند.

به گزارش ایرنا، در این نظر سنجی مشترک از پرسش شوندگان سوال شده است که در انتخابات آتی به کدام نامزد احتمالی دمکرات رای می دهند؟

در حالی که تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در سال 2014 حدود 34 ماه دیگر زمان باقی مانده است، 73 درصد از پرسش شوندگان گفته اند اگر امروز انتخابات در آمریکا برگزار شود به هیلاری کلینتون رای خواهند داد.

این نظر سنجی نشان می دهد در زمان حاضر میزان محبوبیت جوبایدن در میان طرفداران حزب دمکرات تنها 12 درصد است.

کریس سیلیتسا و شان سالیوان تحلیل گران واشنگتن پست معتقدند که نتایج این نظر سنجی موجب اعتماد به نفس بیشتر برای هیلاری کلینتون می شود تا انگیزه های او برای نامزدی در انتخابات آتی دو چندان شود.

این تحلیلگران می گویند با توجه به اینکه زمان زیادی تا شروع تبلیغات نامزدها باقی مانده است، جمهوریخواهان تلاش خواهند کرد تا با افشای برخی از زوایای زندگی خصوصی هیلاری کلینتون از میزان محبوبیت او بکاهند.

بر اساس این نظر سنجی در صورت نامزدی هیلاری کلینتون برای انتخابات آتی، جب بوش بردار جرج دبیلو بوش رییس جمهور سابق آمریکا، کریس کریسی فرماندار ایالت نیوجرسی و پال رایان نماینده جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان از مهمترین رقبای او به شمار می روند.

انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا هر چهار سال یکبار برگزار می شود اما از یک سال مانده به شروع انتخابات رقابت های درون حزبی برای انتخاب نامزد اصلی حزب آغاز خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    43 4
    بهترین گزینه برای جانشینی باراک اوباما خانم کلینتون است .امریکای در حال پوست انداختن بعد از یک رییس جمهور رنگین پوست حالا به یک رییس جمهور زن نیاز دارد .