ایسنا نوشت:

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با اشاره به نقش احزاب در نظام‌های دموکراتیک اظهار کرد: وجود احزاب در نظام‌های دموکراتیک، یک امر ضروری است.

آیت‌الله موسوی بجنوردی در دوازدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه "در نظام‌هایی که بر اساس رای مردم پدید می‌آیند، وجود احزاب امری ضروری است"، خاطرنشان کرد:‌ احزاب می‌توانند در نظام‌های دموکراسی نقش نگهبان نظام را ایفا کنند. حزب می‌تواند در راستای مصالح کشور به نگهبانی از استقلال، تمامیت ارضی، عدالت اجتماعی، حقوق بشر و حقوق شهروندی بپردازد.

وی در ادامه با بیان اینکه "در نظام‌های مبتنی بر دموکراسی، احزاب بهترین وظایف را می‌توانند انجام دهند"، تصریح کرد: حقوق شهروندی که شعبه‌ای از حقوق بشر است، شامل مواردی است که یکی از آنها عبارتند از بحث زندان‌ها.

موسوی بجنوردی ادامه داد: من با زندان انفرادی شدیداً مخالفم. عقیده من این است که این زندان‌ها بر خلاف اسلام و حقوق شهروندی بنا شده است؛ چراکه زندان برای اصلاح متهمان است. امام خمینی(ره) نیز همواره با وجود زندان‌های انفرادی مخالف بودند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه با تاکید بر اینکه "مسأله آزادی یکی از مهمترین مسائل حقوق شهروندی است"، تصریح کرد: آزادی بیان و آزادی اندیشه در عمل از جمله موارد موجود در حقوق شهروندی است، چراکه ما هیچ وقت نمی‌توانیم مردم را اجبار کنیم که تنها به یک صورت فکر کنند. آزادی اندیشه یکی از مسائل بسیار مهم حقوق بشر و حقوق شهروندی است.

وی با اشاره به روی کارآمدن دولت یازدهم گفت: اکنون دولت جدیدی که روی کار آمده است، دولتی بر اساس آرای ملت است. در این دولت همه طالب دموکراسی و حقوق بشر و حقوق شهروندی هستند. امیدواریم که آقای روحانی بتواند در دوران ریاست جمهوری خود موفق عمل کند.

موسوی بجنوردی در پایان با اشاره به حضور خود در جلسات مختلف با معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای تبیین منشور حقوق شهروندی نیز خاطرنشان کرد: ما در حد خود به دولت کمک می‌کنیم و امیدواریم که آقای روحانی بتواند دوران ریاست جمهوری خود را با موفقیت طی کند.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاضی زاده EU ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    4 4
    حضرت استاد اگر با یک فردی روبرو بودید که مفسد اقتصادی بود و یک جریان پشت ایشان بود و ایشان از طریق زندان عمومی ، خواست غوغاسالاری کند و جریان پشتیبان را مدیریت کند شما چه می کنید آیا او را محدود نمی کنید و به صورت انفرادی زندانی نمی کنید تا بی سر و صدا، روند محاکمه پیش رود. همیشه نباید صفر و یکی فکر کرد و بدون استفاده از تجربیات نیروهای اجرایی قضایی، فتوی داد بلکه باید دیدی همه جانبه و دقیق به امور داشت.
  • امیر EU ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    3 0
    عجیبه ! پس حضرت استاد ، آن زمان که شما در قوه قضاییه مسئولیت داشتید و عضو موثر شورای عالی قضایی بودید ، آسایشگاه زندان اوین مرکب از دهها سلول انفرادی و زندان گوهر دشت یا رجایی شهر که فقط از سلول انفرادی تشکیل شده بود، چه صیغه ای بود؟ خود بنده 6 ماه در سلول های انفرادی اوین زمان مسئولیت قضایی شما بودم . نکند حالا که مسئولیت ندارید با سلول انفرادی مخالفید ؟ و وقتی مسئولیت بگیرید...