ایسنا نوشت:

رییس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست تا در زمان طرح نظرات مخالفان و موافقان پیشنهادات مطرح شده آرامش جلسه را حفظ کنند.

علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز(پنج‌شنبه) و در جریان رسیدگی به جزییات لایحه بودجه سال 93، خطاب به نمایندگان گفت: ما بحث مهم بودجه را در دستور کار داریم که سرنوشت کشور را در یک سال رقم می‌زند طبعا این کار وقت زیادی از نمایندگان می‌برد و باید در سه نوبت کار کنیم اگر کسی یقین کرده که پیشنهادش برای آینده کشور خوب است باید اجازه دهیم جلسه آرام باشد و پیشنهاد دهنده و مخالف او حرف‌های‌شان را بزنند نه این که در فضای همهمه ابراز مخالفت و موافقت شود که تمرکز از دست برود.

او اضافه کرد: باید فضای آرامی‌ وجود داشته باشد که همه مطالب را متوجه شوند و جلسه را طوری پیش ببریم که حرف‌های دقیق مطرح شود.

رییس مجلس درباره بخشی از اظهارات رضا عبداللهی در مورد این که چرا به جای سخنگوی کمیسیون تلفیق، رییس کمیسیون تلفیق در مخالفت با پیشنهادی حرف زده گفت: استناد شما به بندی بود که در مورد کلیات بودجه است بنابراین استنادتان وارد نیست. ثانیا موارد زیادی بوده که گاهی نایب رییس یا رییس کمیسیون به جای سخنگوی حرف زده؛ این روال بوده و اشکالی هم از نظر آیین‌نامه ندارد. این که مستمرا تذکر می‌دهید به این دلیل است که علاقه نداشتید ایشان (مصباحی‌مقدم) صحبت کند.

لاریجانی گفت: شرایط مجلس را بلاوجه تخریب نکنید و با توجه به این که کار مهمی بر دوش دارید به نظر دیگران احترام بگذارید اگر فضا بخواهد این طور باشد امکان تصمیم‌گیری دقیق از نمایندگان گرفته می‌شود؛ بنابراین آرامش فضا را حفظ کنید تا دوستان اجازه داشته باشند حرف‌های خود را بزنند.

پیش از اظهارات لاریجانی کمال علیپور در تذکری خطاب به لاریجانی گفت: اظهارات مصباحی‌مقدم در مخالفت با پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مبنی بر اختصاص 9 درصد از درآمدهای صندوق توسعه ملی به طرح‌های عمرانی مناطق محروم خارج از موضوع بوده و وی به جای صحبت در خصوص بخش‌های درآمدی درباره بخش هزینه‌یی صحبت کرده است.

لاریجانی این تذکر را وارد ندانست و گفت: تشخیص من این نبود که اظهارات آقای مصباحی‌مقدم خارج از موضوع بوده است.

طرح پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس برای اختصاص 22 درصد درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی و هم‌چنین اختصاص 9 درصد این درآمدها به طرح‌های عمرانی مناطق محروم مخالفت‌ها و موافقت‌ها با این پیشنهاد کمیسیون اقتصادی موجب شد همهمه‌ای در جلسه صبح امروز (پنج‌شنبه) مجلس ایجاد شود.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =