۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵

تسنیم نوشت:

صدر اعظم آلمان در بیانیه دولتی خود در پارلمان آلمان بار دیگر از جاسوسی‌های آمریکا به شدت هشدار داده و درباره ادامه این گونه اقدامات به ایالات متحده هشدار داد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در بیانیه و نطق دولتی خود یک بار دیگر واشنگتن را به دلیل اقدامات جاسوسی گسترده آن مورد انتقاد قرار داد. وی همچنین درباره ادامه اقدامات جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا به ایالات متحده هشدار داده و اظهار داشت: روشی که در آن یک هدف، ابزاری را توجیه می‌کند که در آن هر اقدامی که از نظر فنی امکان پذیر باشد انجام می شود، اعتماد را نابود کرده و بذر بی اعتمادی می‌گستراند.
وی که امروز، چهارشنبه در یک نطق دولتی در پارلمان آلمان سخن می‌گفت همچنین اظهار داشت که اعتماد، هسته اصلی همکاری با شرکاء است. ( در سایه بی اعتمادی) در پایان نه امنیت بیشتر بلکه امنیت کم تری وجود خواهد داشت.
مرکل در بخش دیگری از سخنانش در عین حال درباره اینکه زمینه های دیگر همکاری با آمریکا را در چنین شرایطی متوقف کنیم هشدار داده و گفت که موضع لجاجت هرگز به موفقیت منجر نمی شود. به این ترتیب وی روی بحث هایی که درباره قطع مذاکرات درباره اعقاد قرارداد تجارت آزاد با آمریکا در آلمان شکل گرفته است، واکنش نشان داد.
وی همچنین خاطر نشان کرد که جایگاه منحصر به فرد اینترنت ( به دلیل جاسوسی‌های آمریکا) نباید نابود شود و اینترنت باید همچنان نوید بخش و امیدوار کننده باقی بماند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =