رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه سه شنبه شب در رای هیاتی بلند پایه وارد تهران شد.

عکس ها از ایرنا و تسنیم

2929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    ترکیه کشوری پرقدرت درمنطقه هستش وبا علم روزاروپاداره پیشرفت میکنه......... ایران باید روزی این کشوررو جلو بزنه...مثله 30 سال پیش که اونها حسرت مارومیخوردند....
    • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      اونا 30 سال پیش حسرت شما رو نمیخوردن همون موقع هم از شما جلو بودن چه اقتصادی چه نظامی بهتره یکم مطالعه کنی بعد حرف بزنی
    • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      10 میلیون ترک د راروپا زندگی میکنند و باعث پیشرفت ترکیه اونا هستند برعکس ما که ایرانی های خارج رو فتنه گر میدونیم
    • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      یک سری پارامترهایی برای تحقق آرزوی شما لازمه که بعید میدونم حالا حالا ها انجام بشه
    • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      عكس اول جالبه محافظ شخصي آقاي دكتر احمدي نژاد هم اومده واسه استقبال. خود دكتر جاشون خاليه.
    • بی نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      58 9
      ترکیه اصلا 30 یال پیش از ایران جلو نبود جاده خاکی دوبیاضیت به استانبول و ماشینای در به داغونشون هنوز از یادمون نرفته
    • بی نام JO ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      22 4
      دکتر؟!! خخخخخخخخخخخخخ
    • میثم EU ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      56 5
      شمایی که میگید برو مطالعه کن...من پدرم سر کنسولگر ایران تو استانبوله ... من یه 20 سالی هست ترکیه هستم...ترکیه 13 سال پیش و نه 30 سال پیش مرئمش تو صف آب اشامیدنی وای میستادن....و من خودم تو این صفا وایستادم....ولی مردمشون نق نمیزدن و این دولت از دوازده سال پیش با برداشتن 6 صفر از واحد پولیشون اینجارو متحول کرد...30 سال پیش قبل انقلاب شهردار توکیو وقتی اومده بود تهران گفته بود ما ارزومونه توکیو مثل تهران بشه...حالا ببین ژاپن چی شده....ما هم اشالا روند رو به رشدی رو با تعامل با دنیا پیش بگیریم....هدف اینه که بگم خودمون رو دست کم نگیریم
    • ایرانی همیشه سربلند A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      22 47
      ترکیه و عربستان در مقابل قدرت ایران در سوریه و منطقه زانو زدند
    • بی نام A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      7 42
      مضحک ترین نظری بود که دیدم کل کشور ترکیه تو جنگ جهانی دوم اشغال شد یا ما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • رضا A1 ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      6 59
      خب وقتی خارجی های ایران فتنه گری می کنند باید چی بگیم بهشون؟
    • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      6 87
      همه چیز رو نباید از در یچه فتنه گر و 24 خرداد و 3 تیر و ... دید . الان اگر منطقی و کارشناسی شده قضاوت نکنیم باز در جا خواهیم زد . تحریم ها لغو شود برنامه ریزی های کلان و خرد در ست باشد از ترکیه پیش می افتیم .
    • محمد A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      29 8
      بی نام شماره 1 (15:21:48) شما مگه خودتو ایرانی نمی دونی که میگی اون موقع از (شما ایران) جلوتر بودن یعنی خودت رو ایرانی نمی دونی؟
    • سهراب A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      3 2
      در جواب به میثم : پیش خودت چه فکر کردی گفتی : " شهردار توکیو 30 سال پیش اومده بود تهران گفته بود ما ارزومونه توکیو بشه مثل تهران ". پسر خوب!!! تاریخ بخون... تاریخ خوبه برات چون حس میکنم خیلی دوس داری تو جمع اطلاعاتتو به رخ دیگران بکشی.
    • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      4 2
      دوستانی که میگن ایران زمان شاه از ترکیه جلو بود چند مورد میگم تا بدونین که کی جلوتر بوده: قدیمیترین سیستم حمل و نقل زیرزمینی جهان بعد مترو لندن مترو زیرزیمینی نوستالژیک استانبول بنام تونله که قدمتش به سال 1860 برمیگرده تولید ناخالص ترکیه در 1970 25 و ایران 10 بیلیون دلار بود اگه به تاریخ تاسیس اولین بانک بیمارستان بیمه سالن تئاتر ورزشگاه بین ایران و ترکیه نگا کنین میبینین که چقد ایران از ترکیه عقبتر بوده 80 سال پیش وقتی زنان ایران حق تحصیل نداشتن چه برسه به حق رای و در اکثر اروپا زنان حق تحصیل و رای داشتن ولی حق کاندیداتوری نداشتن 18 نفر از نمایندگان مجلس جمهوری ترکیه را بانوان تشکیل میدادن
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    ترکیه 50 سال پیش همراه با اروپا و امریکا از موسسان ناتو و جی 20 و او ای سی دی بود که مهمترین سازمانهای اقتصادی و نظامی دنیان اقتصادش که از همون زمان شاه از ایران قویتر بود پس الکی نگین حسرت ما رو میخوردن
    • سام US ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      39 11
      واقعا؟ پس در همچین کشور گل و بلبلی چرا یه هفته در میون کودتا میشده؟ چرا 6 تا صفر از لیر ترکیه حذف کردن؟ (13 سال پیش ارزش یک دلار برار 1650000 لیر ترکیه بود!) پس عزیزم نگو زمان شاه وضع شون از ایران بهتر بود. این حرف ها فقط پان ترک های متوهم (که کم مونده بگن اهرام مصر رو هم ترکها ساختن!) باورشون میشه.
    • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
      3 0
      این همه منفی برای چیه!!!!. راست میگه دیگه دوران شکوفایی ایران رو قاجاریه می دونین که انقدر منفی دادین!!!!!!!!، بابا بسه دیگه کوروش ماله 2500 سال پیشه، داشتم و داشتم مهم نیست چی داریم ؟؟؟؟؟
  • شهاب IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    روحانی مچکریم.
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    14 17
    اصلا فکرشم نمی کرد!
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    15 74
    همتاي اردوغان ميشه جهانگيري ؟!!‌ اگه دوره احمدي نژاد بود ميگفتم اين يعني چي اما الان به آقاي ظريف اطمينان دارم ، فعلا البته ...
    • محمد IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      14 1
      پس میشه کی؟ همتای نخست وزیر میشه معاون اول رئیس جمهور دیگه بالام جان. بعدش چه ربطی به ظریف داره. با خودت چند چندی؟
    • مصطفی IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      14 1
      عزیزم زمان اقای خاتمی دکتر عارف به استقبال اقای اردوغان میرفت و زمان اقای احمدی نژاد هم رحیمی
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    خبرآنلاین عبارت "فی ما بین" مال زمان قاجار بوده! فارسی بنویسید.
    • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      2 2
      بجای "مسائل فی مابین" میشه گفت "مسائل دوجانبه" یا "مسائل میان هم"
    • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      3 2
      دلم بخاد تركي هم مي تويسم مگه زبون فقط فارسييه تو اين ملمكت
  • جمشيد A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    77 18
    با سلام هميشه حرف راست بگوييد ودروغ به مردم نگوييد چون تركيه از راه توريست زندگي مي كنند خدايي قضاوت كنيد نه از روي كينه
    • بچه خوی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      11 9
      توریست هم یک صنعت هست. درست مث صنعت نفت که شما و عربستان و .. دارین با آن زندگی میکنید . با این تفاوت که مشکلات ناشی از درآمد های توریستی به مراتب کمتر از درآمدهای نفتی هست. تورم بالا و بیماری هلندی نمونه ای از موارد متعدد مشکلاتی هست که به واسطه اقتصاد نفتی، کشورمان بدان دچار شده.
    • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      23 4
      آره قبول دارم انقدر بدبخت بودن که از ایران دمپایی پلاستیکی میبردن کشورشون میفروختن فیلمای 30 سال پیش ترکیه رو ببینید تا بفهمین چی بودن و چی شدن!
    • پاسخ به بجه خوی IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      1 3
      منظورت از شما چیه ؟؟؟؟ مگه خوی تو ترکیه ست؟ آذربایجان سر ایران است (رهبرمعظم)
  • هوشنگ IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    20 29
    کسی را که دستش به خون کردها و شیعیان و علویها الوده است را نباید به کشور راه میدادند انها اعتبارشان را در داخل کشورشان از دست دادهاند و قدرتشان رو به زوال است و در ضمن یادتان که نرفته از جبهه گیری همین خود فروش در جریان فتنه و دشمنی اش با حزب الله و اسد. ضمنن انها دنبال عثمانیسم هستند واقعا خجالت اور است
  • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    11 19
    عشق است عبدلله گل و حزب عدالت و توسعه. به امید همکاری های بیشتر با ترکیه و اروپا و..
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    27 4
    دوستان عزیز اگه نمیدونید بهتره بدونید در سالهای اوائل دهه پنجاه ترکها آرزوی سفر به ایران را داشتند و شرایط اقتصادی ایران و جایگاه ایران در آن موقع بسیار بالاتر از ترکیه بود. تا جاییکه امل ساین معروفترین هنرپیشه زن سینمای ترکیه در آندوره بنا به اعتراف خودش فقط بخاطر اینکه در دنیا شهرت بیشتری کسب کنه برای بازی در یکی از فیلمهای ساخت شادروان ایرج قادری به ایران آمد.
  • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    10 20
    معاون اول همتای نخست وزیر نیست. باید خود روحانی میرفت استقبال.
  • iman NL ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    11 1
    برباد رفته!
  • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    22 5
    انشاالله که روابط روز بروز بهتر بشه. ترکیه کشور مهمی در منطقه هست
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    35 5
    دوست عزیز سال 67 ترکیه بودم و یادمه برای دمپایی پلاستیکی های ما سر و دست میشکستن دوست عزیز بی نام (ناتو) جوگیر نشو و حقیقت ها رو قبول کن
  • آذربايجان A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    23 18
    خوش گليبسن قارداش
  • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    13 29
    ترکیه حداقل دو قرن از همه نظر از ایران جلوتره.شک نکنید
  • نامی A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    16 1
    کروات سبز اوه اوه
  • بی نام US ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    15 8
    دولت ايران چتر ندارد؟؟ سري قبل هم كه اردوغان به ايران آمد، با خودش چتر آورد، سري قبل آقاي صالحي خيس شد از بي چتري! اين سري هم طرف ايراني به زير چتر اردوغان رفته؟
    • بی نام US ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      0 1
      شما نماینده یا وکیل ترکیه هستی اینقد نگرانشون هستی؟
  • بی نام US ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    10 4
    خواهشا پول رو هم بذاريم،‌چند تا چتر بخريم بذاريم فرودگاه! براي استقبالها. اردوغان از تركيه با خودش چتر آورده، ظرف ايراني مثل سري قبل سفر اردوغان بايد زير بارون خيس شه!
  • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    24 5
    دوستانی که کم مطالعه هستند بهشون بگم ترکیه ای ها زمان شاه حسرت ماها رومیخوردند اره داداش بروکمی مطالعه کن بعد بیا اینجا اظهارفضل کنین......
  • ssafir IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    8 14
    دولت ترکیه از زمان سر کار آمدن حزب حاکم یعنی حدود ۸ سال است که توانسته موفقیت هایی در زمینه اقتصادی به دست بیاورد که البته اصلاحاتی که حزب حاکم در سیستم اقتصادی انجام داد تاثیر بسیار مثبتی بر اقتصاد و صنعت این کشور داشت. با تشکر از همه نظر دهندگان خواهش میکنم به جای تیکه انداختن و کل کل با هم اطلاعات خودتون رو نسبت به کشور های همسایه کامل کنید . اگر کسی هم چیزی بلده بگه ما یاد بگیریم.
  • كارمند A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    17 15
    رده سازماني وجايگاه رسمي با اسم مشخص نميشود بلكه با جايگاه وسلسله مراتب كشوري. در انگلستان نفر اول حكومت نخست وزير است نه پادشاه همچنين مثل هند ژاپن و... تركيه هم نفر اول كشور نخست وزير است نه رئيس جمهور حالا در كشور ما آقاي جهانگيري نفر چندم است؟ رئيس جمهور نفردوم رئيس مجلس سوم رئيس قوه قضائيه چهارم رئيس مجمع تشخيص پنجم و اگر قدرت نفوذ را درنظر بگيريم معاون اول تا قبل از رده هاي بيستم دنبالش نگرديد.خوب هميشه داد ميزنيم كه بايد رعايت احترام از طرف همه نسبت به ما انجام شود چرا ما اينطور عمل نميكنيم اگر مسئولين كشور ما بركشور هايي مثل آمريكا انگليس روسيه چين فرانسه آلمان ژاپن حكومت داشتند چه ميكردندوقتي رفتار ما با تركيه به اصطلاح همسايه برادر و دوست اينجوره واي به حال كشوراي دور و عقب مانده
    • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      10 17
      موافقم. بهتر بود خود اقای روحانی میرفتن استقبال. ولی اونها رده ها رو میدونن. شاید اینده سیاسی جالبی رو برای دولت فعلی ترکیه پیش بینی نمیکنند که اینگونه عمل کردند که البته توجیه خوبی نیست.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      0 2
      این مسائل دیپلماتیک توی جهان حل شده است و اگه اشتباه نکنم، سازمان ملل رده مقامات کشورها رو مشخص کرده. مهم نیست که مثلا نخست وزیر ترکیه چقدر قدرت داره، مهم رده دیپلماتیک و رسمی ایشونه.
  • ناصر A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    19 22
    بارک الله به حجاب خانومش
  • ميرحجت رشادي A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    11 45
    با سلام به هم وطن هاي عزيزم در جاي جاي ايران اسلامي . اول از اينكه مردم ما در زمان شاه هفته اي يك بار برنج يا گوشت مي تونستن بخرند بخورند چون قدرت خريد نداشتند ، و ماشين آخرين سيستم تازه پولدارهايمان آريا بود يا پيكان . ( سند فيلمهاي قبل از انقلاب را نگاه كنيد حتي قيافه هاي مردم داد ميزند كه چيزي ندارن ) و آلان را نگاه كن هر خونه اي رو بروي كم كم دو گوني برنج در آشپزخانه و گوشت در يخچال دارند . بعد آلان ايران و تركيه را مقايسه كن هرچي اونا دارن ماهم داريم . و بعد ما استقلال سياسي داريم اونا ندارن . و آخراينكه خارج نيشينان ما پولهايمان را مي برند خارج از مملكتمان و تركيه خارج نيشيناشون پولهايشان را مي آورند در داخل تركيه . اينست برادر فرق ما با تركيه . زند باد جمهوري اسلامي
    • بی نام IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      3 1
      شما معلومه کاملا نونتون رواجره...عزیزم مردم باسیلی صورتشون روسرخ نگه میدارن...ازکجاداری حرف میزنی...؟؟!!شمامطمئنی ایران هستی...؟؟!!
    • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      2 0
      خوب یکدفه میگفتی زمان شاه مردم موبایل نداشتن حالا دارن!!! توی این سی سال همه جهان پیشرفت کرده ما هم مسلما پیشرفت کردیم اما خیلی کمتر از کشورهای همتراز خودمون و رتبه مون توی جهان پایین تر اومده!!! مالزی، ترکیه، برزیل، کره جنوبی قبل از انقلاب از ما عقب تر بودن و الان جلو زدن!!!
    • محسن A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      2 1
      اینقدر از کسانی که میگن ما الان تو روستاها برق داریم ولی قبل انقلاب نداشتیم بدم میاد. یا اینکه الان مردم ماشین های مدل بالاتر سوار میشن. اولا در مورد ماشین خدمتت عرض کنم که این اصلا جلوه قشنگی نداره تو مملکتی که یه عده نون شب ندارن این همه ماشینهای لوکس تو خیابونها دیده میشه. قطعا این ماشینها بطور طبیعی و از راه کسب و کار درست حاصل نشدن. در مورد برق و گاز و ... هم باید بگم 35 سال گذشته. انتظار داری همه چیز مثل همون موقع بمونه؟باید الان ما رو با الان کشورهایی که قبل انقلاب در حد ما بودن مقایسه کنی نه با گذشته خودمون. مثل کره جنوبی. کاش مردم پیکان سوار میشدن ولی دل خوش داشتند. ضمناً اون زمان تقریبا همه پیکان سوار میشدن ولی الان آدم اگه پرشیا هم سوار شه باز افسوس ماشین های بعضیها را می خوره.
  • کیوان A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    9 5
    رئیس جمهور ترکیه، نقش نمادین داره، رئیس دولت ترکیه نخست وزیر هست، رئیس دولت ایران هم رئیس جمهور.. به نظر من هم بهتر بود رئییس جمهور خودش می رفت. در داخل خودمون معاون اول خیلی الکیه. البته این نرفتن یا سهوی و اشتباه بوده و یا عمد سیاسی. که به نظر من از سیاست آشتی جویانه تیم آقای روحانی بعیده. امیدوارم در دفعه های بعدی جبران شود. ما واقعا به اتحاد قوی تر با ترکیه نیاز داریم.
  • بی نام IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    2 0
    بعضیا واقعا معلوم نیست کجا سیر می کنن. ترکیه در مقطعی دچار بحران های شدید مالی و سیاسی شده درست. و مثال هایی که دوستان می زنن مربوط به همین دوره هاست ( بحث اتوموبیل و دمپایی و آب آشامیدنی ) . وگرنه سالها قبل از اون وقتی رضا شاه به ترکیه سفر کرد متعجب از پیشرفتهای ترکیه بلافاصله در مقام تقلید بر آمد. سالهای قبل ترش هم که امپراطوری عظیم عثمانی جلال و جبروتش بر کسی پوشیده نیست. با کوچک کردن دیگران در ذهن خود چیزی به ما اضافه نمی شه دوستان. اتفاقا هر چی می کشیم از همین خود برتر بینی مفرط و گاها کاذبه. زنده باد ایران و ترکیه دو کشور بزرگ و قدرتمند منطقه و به امید اتحاد روز افزون ( به کوری چشم تمام مخالفان این امر )
  • بی نام A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    2 1
    تو رو خدا این غلط مصطلح رو نگید. کی گفته جهانگیری همتای اردوغانه؟ یه نیگاه بکنید ببینید اگه نخست وزیر انگلیس بره امریکا، اوباما میره استقبالش یا معاونش؟ می بینید که خود اوباما میره. چرا؟ چون همتا بودن به میزان ا ختیاراته. اختیارات اردوغان توی دموکراسی پارلمانی ترکیه حتی از روحانی هم بیشتره. جهانگیری که اساسا عددی نیست. نمیدونم متوجه این رفتارهای تحقیرآمیز میشیم یا نه؟ طرف شخص دوم مملکتشه جهانگیری شخص هشتم هم نیست. طرف رئیس قوه ی مجریه است جهانگیری حداکثر جانشین رئیس قوه س. طرف منتخب پارلمانه،‌ جهانگیری یه مقام انتصابیه. طرف بر قوای نظامی و انتظامی سلطه داره، جهانگیری به گارد محافظش هم سلطه نداره. این چه جور همتاییه؟
  • محسن RO ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    1 1
    عمو جون اول نوشتن دوغوبایزید رو یاد بگیر بعد بیا نظر بده
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    1 0
    یکی از بزرگترین دلایل پیشرفت اقتصادی ترکیه این است که با استفاده از نیرو های داخلی خود و اختصاص دادن امکانات به آن ها خصوصی سازی را بسیار فعال کرده و دولت بسیار کوچک شده.تا آنجا که خیلی از فعالیت های نفتی،دارویی،دامپروری،عرضه ی محصولات غذایی را شرکت های خصوصی انجام می دهند.