ایسنا نوشت:

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه "تاکنون در بررسی لایحه بودجه شاهد تعامل سازنده بین دولت و مجلس بوده‌ایم"، گفت: لایحه بودجه پیشنهادی دولت در کمیسیون تلفیق با تغییرات کم و اندکی روبرو بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری درباره ارزیابی‌اش از نحوه بررسی و تصویب بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و همچنین صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه "در سال‌های قبل شاهد بودیم که چندین سال به صورت مکرر لایحه بودجه با تأخیر به مجلس داده شد"، یادآور شد: در سال 92 نیز تأخیری که در این ارتباط صورت گرفت، شاید در تاریخ ایران بی‌سابقه بود؛ چراکه شروع بررسی لایحه بودجه در مجلس دو ماه بعد از تاریخ آغاز سال بود و البته اشکالات و عدم شفافیتی نیز در بودجه وجود داشت.

وی همچنین به تاکید رئیس‌جمهور در ارتباط با پایبندی دولت به قانون اشاره کرد و گفت: آقای رئیس‌جمهور و دولت تدبیر و امید تاکید دارند که بدون عذر موجه حتی یک روز نیز از مهلت قانونی در ارائه قوانین به مجلس تأخیر صورت نگیرد و دولت در این راستا تمام تلاش خود را به کار برد تا در مهلت قانونی لایحه بودجه 93 را به مجلس ارائه کند. با آنکه در آغاز کار دولت قرار داشتیم، ‌دولت با مشکلات مالی روبرو بود و از طرف دیگر شاهد فشار کاری بر روی وزرا و معاونت برنامه‌ریزی بودیم ولی با وجود همه این مشکلات، دولت لایحه بودجه را در موعد قانونی خود تقدیم مجلس کرد و خوشبختانه مجلس پاسخ این اقدام خوب دولت را داد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه "پس از ارائه لایحه بودجه پیشنهادی دولت، مجلس در قالب کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق این لایحه را بررسی کردند"، خاطرنشان کرد: لایحه بودجه تغییر نسبتاً اندکی در کمیسیون تلفیق داشته است.

انصاری با اشاره به تعامل دولت و مجلس در ارتباط با لایحه بودجه نیز گفت: یکی از علل این تغییرات اندک، این بود که دولت پیشاپیش اقدامات لازم را در ارتباط با نواقص موجود انجام داده بود و دو هفته پیش نیز رئیس‌جمهور با اعضای کمیسیون تلفیق، کمیسیون‌های تخصصی مجلس و هیأت رئیسه مجلس جلسه داشت و کلیاتی که در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها مدنظر بود نیز مورد توجه قرار گرفت، گرچه قبل از آن هم جلسات همفکری برگزار شده بود.

وی ادامه داد: بسیاری از اشکلاتی که دوستان در مجلس نسبت به لایحه بودجه سنوات قبل مطرح می‌کردند، خود به خود در لایحه تقدیمی دولت به مجلس برطرف شده بود و ما به همین خاطر در مجلس با تغییرات اندکی مواجه شدیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تقدیم تبصره الحاقی دولت در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها به مجلس، اظهار کرد: این تبصره الحاقی نیز با اختلاف اندکی که در یکی از اجزا و احکام است، مورد تصویب قرار گرفت.

انصاری با بیان اینکه "تا اینجای کار در ارتباط با بودجه شاهد تعامل سازنده بین دولت و مجلس بوده‌ایم و لایحه بودجه مسیر قانونی خود را به نحو احسن طی کرده است"،‌ گفت: امیدواریم در صحن علنی مجلس با همراهی نمایندگان و هیأت رئیسه، همین انسجامی که تاکنون شاهد بودیم حفظ شود و تغییرات زیادی صورت نگیرد.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =