۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۷

ایرنا نوشت:

رییس سازمان حج و زیارت از احتمال افزایش 4میلیون ریالی قیمت کاروان های حج تمتع سال 93 خبر داد و گفت: این افزایش قیمت به دلیل افزایش نرخ ارز مصوب دولت است.

«سعید اوحدی» که به منظور دیدار با بندر بن محمد حجاز وزیر حج عربستان درباره حج تمتع سال 93 در این کشور به سر می برد، گفت: البته قیمت نهایی هفته آینده مشخص و اعلام می شود.

رییس سازمان حج و زیارت توضیح داد: سال گذشته ارز مصوب دولت بیست و چهار هزار و 500 ریال بود اما امسال به 26 هزار و 500 ریال افزایش یافته است.

اوحدی متوسط قیمت کاروان های حج سال گذشته را 100 میلیون ریال معادل سه هزار و 500 دلار اعلام کرد و گفت: اگر سه هزار و 500 دلار را ضرب در 2 هزار ریال (تفاوت نرخ ارز سال گذشته و امسال) کنیم، قیمت حج سال آینده 7 میلیون ریال بابت افزایش نرخ ارز افزایش می یابد که خوشبختانه سازمان حج و زیارت با صرفه جویی در برخی هزینه ها 3 میلیون ریال از افزایش قیمت ناشی از افزایش نرخ ارز را کاهش داده است.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: بنابر این افزایش قیمت حج سال آینده فقط به دلیل افزایش نرخ ارز خواهد بود و در سایر موارد مانند حمل و نقل، ویزا و خدمات دیگر هیچ افزایشی صورت نگرفته و در برخی موارد نیز کاهش داشته ایم.در حج سال گذشته 16 گروه قیمتی داشتیم که امسال به 11 گروه کاهش یافته و گروه های سطح پایین حذف شده اند.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: بر این اساس، در حج سال 93 به رغم افزایش کیفیت هتل ها و خدمات، قیمت ها مانند سال گذشته خواهد بود.اوحدی رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و وزیر حج عربستان ساعت 11 امروز به وقت عربستان برای دومین بار طی هفته جاری با یکدیگر دیدار می کنند تا جمع بندی های نهایی درباره حضور زائران ایرانی در موسم حج 93 صورت گیرد.

برخی اخبار از سهمیه 61 هزار نفری ایران در حج تمتع سال آینده حکایت دارد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرحسین IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    11 3
    اون موقع من ثبت نام کردم 800.000 تومان الان باید 1.200.000 تومان دیگه پول بدم ، آقا من نمی خام برم مکه ، شما بیا 2.000.000 تومان این مکه رو از من بخر
  • اعظم IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 6
    اگه الان بخوام دو نفر را برای حج عمره ثبت نام بکنم باید چه مبلغی و چه مدارک دیگری نیاز داریم جواب را به ایمیلم بدهید.مرسی
  • ناصر IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    1 7
    با سلام لطفا توضیحاتی درباره ی حج عمره و تمتع هزینه و زمانی که طول میکشد تا بعد از ثبت نام به انجا برویم ومدارک لازم برای دو نفر را برای ایمیل کنید. ممنون
  • مريم سرلك A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 5
    خواهشمندم بگويييد كي شروع به ثبت نام جديد مي كنند من مي خواهم ثبت نام كنم تورو خدا زود جواب بديد