ایسنا نوشت:

دستیاران کنگره آمریکا اعلام کردند که تلاش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در زمینه برنامه هسته‌یی‌اش در کنگره آمریکا متوقف شده است و قانونگذاران در حال گفت‌وگو درباره معرفی کردن یا نکردن یک اقدام بسیار ضعیف‌تر هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر گزارش داد: ‌اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی یک قطعنامه غیرالزام‌آور هستند که نسبت به اهداف هسته‌یی ایران ابراز نگرانی می‌کند و از مذاکره‌کنندگان می‌خواهد که شرایط قاطعی را در مذاکرات ایران و گروه 1+5 تعیین کنند.

این اقدام شامل تشدید تحریم‌ها علیه ایران که در لایحه پیشنهادی چند ماه گذشته سناتورهای آمریکا‌یی مطرح شده بود نیست.

یک دستیار سنای آمریکا که چون اجازه گفت‌وگو با رسانه‌ها را نداشت، خواست نامش فاش نشود روز دوشنبه گفت: ما فکر نمی‌کنیم لایحه تحریم‌ها به رای گذاشته شود.

ایران پیش از این هشدار داده بود که اگر کنگره لایحه طرح تحریم‌های جدید را تصویب کند تهران از میز مذاکرات هسته‌یی کنار خواهد کشید.

به گفته دستیاران کنگره آمریکا دموکرات‌های سنای آمریکا اخیرا با یکدیگر دیدار و موافقت کردند که از هری رید، رهبر اکثریت سنا نخواهند که طرح تحریم‌ها را به رای بگذارد.

دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا شدیدا مخالف طرح تحریم‌ها علیه ایران است و تهدید کرده است که آن را وتو خواهد کرد.

منابع آشنا با رویکرد دولت اوباما گفتند که کاخ سفید در مرحله کنونی در مذاکرات حساسش با ایران با یک قطعنامه غیرالزام‌آور نیز مخالفت خواهد کرد.

ایران و گروه 1+5 که در ماه نوامبر سال گذشته به یک توافق موقتی دست یافتند احتمالا دور جدید مذاکرات درباره یک توافق دراز مدت برای تهران را ماه آینده در سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهند کرد.

از آن جا که نشانه‌ای حاکی از پیشبرد لایحه تحریم‌ها در سنا دیده نمی‌شود، تندرویان کنگره در حال سوق دادن محور توجهات به سمت توافق نهایی و درازمدت هستند.

آن‌ها خواستار این هستند که مذاکره‌کنندگان شدیدترین محدودیت‌های ممکن را خواستار شوند، از جمله از ایران بخواهند که غنی‌سازی اورانیوم را کاملا کنار بگذارد و تأسیساتش از جمله راکتور آب سنگین اراک را نه تنها تعلیق کند، بلکه کاملا برچیند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیاکبرگیاهی A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    به ریس سازمان سیابگوید مارزمندگان دفاع مقدس هنوز زنده ایم