۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵

تسنیم نوشت:

رئیس شورای استانی الانبار نسبت به تبدیل شدن عراق به سوریه دوم در سایه بحران امنیتی الانبار هشدار داد و خواستار حل ریشه‌ای این بحران شد.
به گزارش پایگاه خبری الشرق، «صباح الکرحوت» تاکید کرد که در صورت ادامه حملات توپخانه‌ای به شهرهای استان الانبار، عراق نیز به سوریه دوم تبدیل خواهد شد. وی از «نوری المالکی» نخست وزیر عراق خواست تا بحران امنیتی الانبار را به صورت ریشه‌ای و به دور از اقدامات نظامی، حل نماید.

کرحوت پیش از این نیز اعلام کرده بود که شهر فلوجه شهر جنگ‌زده است و حدود 250 هزار نفر از آن رانده شده‌اند و این شهر از محاصره رنج می‌برد.

بر اساس این گزارش، در سطح میدانی نیز گروه‌های مسلح داعش توانستند پس از درگیری‌های خشونت‌آمیز بر منطقه البو علوان در شرق فلوجه سیطره پیدا کنند و به سمت غرب حرکت نمایند همچنانکه عناصر این گروه به مرکز پلیس النساف یورش برده و از طریق بلندگو از نیروهای پلیس خواستند تا سلاح‌های خود را تحویل دهند و در مقابل به آنها آزاری نخواهند رساند.

از سوی دیگر دولت آمریکا همچنان سعی دارد قانونگذاران این کشور را به ضرورت تجهیز سلاح عراق برای کمک به این کشور در جنگ علیه القاعده متقاعد سازد و در همین رابطه وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) طرح فروش 24 بالگرد جنگی نوع آپاچی به ارزش 4 میلیارد و 800 میلیون دلار به عراق را به کنگره ارائه کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =