فارس نوشت:

کاظم جلالی سخنگوی نهمین اجلاس رؤسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با اشاره به برگزاری این اجلاس طی روزهای 25 تا 30 بهمن ماه گفت: قرار بود نهمین اجلاس در کشور بورکینافاسو برگزار شود اما این کشور نسبت به برگزاری این اجلاس عذرخواهی کرد و از این رو دبیرکل این اجلاس طی نامه‌ای خطاب به آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری آن در ایران شد.

وی با اشاره به اینکه در این باره دعوتنامه‌های لازم به کشورهای مورد نظر ارسال شده است و تماس‌ها و ارتباط‌های لازم از سوی هیأت‌های نمایندگی کشورمان در کشورهای عضو برقرار شده و انشاءالله ما مشارکت بسیار خوبی را خواهیم داشت.

سخنگوی نهمین اجلاس رؤسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ادامه داد: خوشبختانه حضور اعضای نمایندگی کشورها از حد نصاب برای برگزاری اجلاس گذشته و ما امیدواریم رکوردی را در خصوص این کشورها در اجلاس داشته باشیم.

همچنین جلالی در پاسخ به این سؤال که چه تعدادی از رؤسای کشورها در این اجلاس حضور خواهند داشت، گفت: بالاترین رکوردی درباره حضور کشورهای عضو در اجلاس‌های این سازمان به ثبت رسیده است، 15 رئیس مجلس بوده است که امیدوارم ما رکورد جدیدی را در این دوره از برگزاری این اجلاس داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در مراسم افتتاحیه و اختتامیه چه کسانی از شخصیت‌های عالیرتبه شرکت خواهند کرد،‌گفت: طبیعتا مقامات عالیرتبه در این اجلاس که از جمله نمایندگان مجلس حضور خواهند یافت اما برنامه‌ریزی‌ها در این باره ادامه دارد و اطلاعات لازم در نشست‌های خبری بعدی در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد.

همچنین جلالی با اشاره به تاریخچه‌ای از برگزاری اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی گفت: این اجلاس در سال 1378 در تهران پایه‌گذاری شد و پس از آن اساسنامه این اتحادیه به تصویب رسید. در اساسنامه بحث معرفی و ترویج اصول بالای اسلامی با تاکید بر تحکیم و وحدت بین کشورهای اسلامی و همچنین گسترش همکاری‌ها بین پارلمان‌ها و سازمان‌های پارلمانی کشورهای مورد نظر به تصویب رسید.

سخنگوی نهمین اجلاس رؤسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با اشاره به ارکان مختلف این سازمان گفت: در صبح روز 29 بهمن اجلاس افتتاحیه برگزار می‌شود و در روز بعدازظهر چهارشنبه اختتامیه اجلاس برگزار خواهد شد.

همچنین از روزهای قبلی و از 25 بهمن ماه نیز اجلاس‌ها و کمیته‌های مختلف این اجلاس کار خود را آغاز کردند.

جلالی در پایان تصریح کرد: مهمترین شعار اصلی این اجلاس پارلمان‌های اسلامی، همبستگی، عدالت و پیشرفت خواهد بود.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =