انتقاد از دارایی میلیاردی برخی وزرا و برابری بودجه ایلام با ساخت‌ یک برج در تهران در نطق نمایندگان

نماینده رشت خواستار آن شد که وزرای باقیمانده لیست دارایی های خود را به قوه قضاییه ارائه دهند.

به گزارش خبرآنلاین، کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل، نیر و نمین در نطق میان دستور خود با تاکید بر پرهیز از تندروی‌های تخریبی در کشور، تاکید کرد: بر ماست که به مطالبات مردم بها دهیم و با انسجام داخلی و پرهیز از تندروی از بار شدن هزینه‌های نامناسب بر دوش ملت جلوگیری کنیم. در اختیارات دولت، مجلس و شورای عالی امنیت ملی کشور دخل و تصرف صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: حضور مقتدر ایران در داووس و اجرایی شدن موافقتنامه ژنو که گره کور تحریم‌های بین‌المللی را شل و فرصت‌های جذب سرمایه گذاری‌ها و بها دادن به اقتصاد مولد را به ارمغان آورده است قدر بدانیم.
نماینده اردبیل ادامه داد: برای اینکه جایگاه شاکی و متشاکی در کشور تغییر نیابد مردم انتظار دارند رییس جمهور پشت پرده سواستفاده از بحث تحریم را به ملت و قوه قضاییه معرفی نماید. مردم انتظار دارند دولت یازدهم به مانند دولت سابق که با تصمیمات سلیقه ای خود طرح آمایش سرزمین را نادیده گرفت رفتار ننماید. مجلس نیز انسجام بودجه دولت را حفظ کند تا هم جلو پرواز تورم گرفته شود هم با رشد اقتصادی برای لشکر عظیم بیکاران فرصت های شغلی ایجاد شود.

نماینده ایلام: با لایحه بودجه 93 حضور ما در مجلس فایده‌ای برای حوزه انتخابیه مان ندارد

احمد شوهانی نماینده ایلام دیگر ناطق امروز مجلس بود. وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر متغیرهای کلان اقتصاد کشور یک دوره از بی ثباتی را تجربه کرده است، گفت: مهمترین ویژگی این سال‌ها رکود تورمی بوده است که بر اقتصاد کشور چنگ انداخته است. رشد اقتصادی کشور در سال 91 منفی 6 درصد بوده است و نرخ تورم بالای 30 درصد بوده است که حداقل حسن دوره جدید را باید در ثبات اقتصادی و تا حدودی کاهش تورم دانست.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که با توجه ساختار اقتصادی کشور و تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، کاهش منابع دولت، حجم عظیم نقدینگی و طرح های عمرانی نیمه تمام ملی و استانی که خارج از توان مالی دولت است و همچنین حجم عظیم بدهی های دولت و بخش خصوصی بیانگر آن است که نباید انتظار معجزه از دولت داشته باشیم.

نماینده ایلام با بیان اینکه انتظار ملت از بودجه 93 کاستن از مشکلات و معضلات موجود و ایجاد ثبات اقتصادی است، خاطرنشان کرد: افزایش اشتغال و کاستن از بیکاری جوانان، توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و رعایت عدالت منطقه‌ای، توجه به طبقات متوسط و فقیر از دیگر انتظارات از دولت است.

شوهانی با بیان اینکه امروز فقیر و سرمایه دار به یک اندازه از یارانه بهره مند می شوند، تاکید کرد: براساس پیش بینی از 63 هزار میلیارد تومان مورد نظر هدفمندی در سال 93، 52 هزار میلیارد تومان آن را مردم با پرداخت پول بیشتر بابت انواع حامل های انرژی بویژه بنزین باید پرداخت کنند. که خطرناک و تورم زا است. در تبصره هدفمندی ارائه شده از سوی دولت دریافت مردم به میزان دریافتی در فاز اول است و گروه های هدف تغییر نکردند لذا سوال این است که آیا عادلانه است که 77 میلیون ایرانی به یک اندازه از یارانه برخوردار شوند.

نماینده ایلام در ادامه از تحریم‌های وضع شده علیه ایران انتقاد کرد و گفت: تحریم‌های وضع شده باعث شد که وزنه‌هایی بر دولت ما بسته شود که قدرت تحرک آن را کُند کند هرچند این فشارهای ظالمانه نمی تواند مردم را از مسیرشان باز دارد. در ماه های گذشته نتیجه استقامت ملت و منطق قوی دولت و تیم مذاکره کننده کشورهای غربی را به پای میز مذاکره کشاند که نمایش قدرت ایران بود نه کشورهای غربی.

وی افزود: در جریان این مذاکرات ساختار تحریم ها شکسته شد و تکمیل کننده آن حضور مقتدرانه دولت دراجلاس داووس بود.

نماینده ایلام در پایان به چگونگی توزیع اعتبارات در بودجه 93 اشاره کرد و گفت: در بودجه سال 92 با توجه به تحریم های ظالمانه و مشکلات کشور توجه خاصی به مناطق محروم نشد، انتظار داشتیم در سال 93 این توجه صورت گیرد اما باز هم اینگونه نشده است. شعار عدالت دولت تدبیر باید به تعادل بین مناطق کشور هم تسری یابد.

وی تاکید کرد: چرا اعتبارات مناطق محروم و حق مسلم آنها بین کل کشور توزیع می شود، بودجه 93 به اعتقاد ما ناعادلانه و به نحو استان های برخوردار است. کل اعتبارات استان ایلام 100 میلیارد تومان و به اندازه ساخت یک برج در تهران نیست. بسیاری از مردم از ما خرده می گیرند که چرا ما هم مانند دیگران استعفا ندادیم، ما به خاطر نظام و دولت این کار را نکردیم والا حضور ما در این مجلس با این لایحه بی فایده است.

نماینده رشت: چرا بیش از 7 وزیر دارایی خود را به قوه قضاییه اعلام نکرده‌اند؟

جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت هم در نطق میان خواستار اعلام صورت وضعیت اموال هفت وزیر دولت شد و گفت: چرا بیش از هفت وزیر هنوز اموال خودرا به قوه قضاییه اعلام نکرده‌اند. شنیده‌ها حکایت از دارایی بیش از هزار میلیارد تومانی برخی از وزرا دارد.

کوچکی‌نژاد خطاب به رئیس جمهور گفت: هماهنگی‌ها در ابتدای دولت شما خوب بود ولی برخی افراطیون اطراف شما موجب کمرنگ شدن این هماهنگی‌ها شدند، اجازه ندهید افراد غیرمسئول در امور استان‌ها دخالت کنند.

وی خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آقای فرجی‌دانا شما با رفتار خود نمی‌توانید نمایندگان را تحت تأثیر قرار دهید مجلس نسبت به بکار گیری نیروهای جریان فتنه در این وزارتخانه واکنش نشان می‌دهد.

به سران سه قوه یادآور می‌شود رسیدن به غنای 20 درصد حاصل تلاش شبانه‌روزی داشمندان هسته‌ای است ولی اخبار رسیده حکایت از کم لطفی به این عزیزان به بهانه کمبود اعتبار است.
29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    19 4
    پس نگید تحریم اثر نداشته
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    10 3
    1000 میلیارد تومان دارایی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    17 2
    اين اقاي جبار اگه نظر ندن نميشه دارايي بالاي بعضي وزرا قبل از وزارت اشكال داره يا بعد از وزارت ...!!!؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    16 4
    آقای شوهانی اگر روی حرف خود هستید استعفا دهید.
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 2
    اولا که اقایون چطور نسبت به دارایی های صادق محصولی انقدر حساس نبودن؟ ثروت داشتن جرم نیست جرم بدست اوردن ثروت از راههای غیر قانونیه ... بعدشم واقعا این رقم های بودجه برای مناطق کم درامد کشور ستم به مردمه اون مناطقه دولت باید فکر به حال گیلان ایلام سیستان و بلوچستان و بقیه نقاط کشور که گردش مالی ضعیف و مردم کم درامدی داره بکنه سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید در این مناطق افزایش پیدا کنه تا عدالت اجتماعی در کشور برقرار بشه ... اقای روحانی حالا وقت عمل به گفته هاست
  • iman NL ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    5 0
    اگر شفافیت در کار باشه باید دارایی های منقول و غیر منقول مسیولین برای مردم روی کاغذ باشه.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    4 3
    تاریخ انتخابات و اعلام کنین بدونیم اقایان کی باید بروند.مجلس جدید جای افراطی گری نیست