۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۹

روزنامۀ فیگارو در یک نظرسنجی این سوال را از فرانسویها را پرسیده است که آیا با رییس‌جمهور مجرد موافق اند؟

اخبار مربوط به زندگی شخصی اولاند همچنان سوژۀ بسیاری از رسانه‌های اروپایی است. روزنامۀ فیگارو، چاپ پاریس، پس از فروکش کردن خبر جدایی رئیس‌جمهور فرانسه از والری تری‌یر ویلر، در یک نظرسنجی از فرانسویها پرسیده است: " آیا یک رئیس‌جمهور در حال خدمت می‌تواند مجرد باشد"؟ در این نظرسنجی نزدیک به 84% از شرکت کنندگان اعلام کرده اند که با رئیس‌جمهور مجرد موافقند و تنها 16% رأی مخالف دادند.

البته باید گفت که نمی توان این دست از نظرسنجی‌ها را برای قضاوت ملاک صرف قرار داد. کمااینکه برخی نظرسنجی‌ها حاکی از آنست که این مسئله اصلاً برای فرانسوها اهمیتی ندارد.
کارشناسان در فرانسه بر این باورند فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که در رقابت انتخاباتی با نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق این کشور ادعا کرده بود رئیس جمهوری نمونه خواهد بود که هرگز زندگی شخصی اش را وارد سیاست نخواهد کرد، دقیقا به همان سارکوزی تبدیل شده که با آن مبارزه می کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، زندگی خصوصی اولاند از چندی پیش رسانه ای شده است. جدایی فرانسوا اولاند از والری تری یر ویلر شریک زندگی اش اهمیت بسیار زیادی برای رسانه ها پیدا کرده به طوری که سفر شخصی تری یر ویلر به هند با استقبال صدها خبرنگار مواجه شد.
یک روز پس از اعلام رسمی جدایی اولاند از والری سفر رسمی بانوی اول فرانسه به هند به سفر شخصی شهروندی معمولی از فرانسه تبدیل شد. این درحالی است که دو هفته جنجال رسانه ای درباره زندگی خصوصی اولاند باعث انتقادهای شدید جناح راست فرانسه شده است.
نادین مورانو از مسئولان بلندپایه حزب راستگرای او ام پ گفت : قرار بود اولاند رفتاری نمونه داشته باشد و زندگی خصوصی را وارد حیطه عمومی نکند. عکسهای زندگی شخصی او در نشریه کلوزر منتشر شده است. رفتار خود باعث شده است خبرنگاران به زندگی شخصی اش توجه کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =