۰ نفر
۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵

پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین در تحلیلی از وضعیت عراق و روش عمل نوری مالکی ادعا کرد او هم برای عراق و هم برای وحدت شیعیان خطرناک است.

این پایگاه اینترنتی نوشت: مالکی در وهله اول و قبل از آنکه شیعه ،‌عراقی و یا عرب باشد رهبر گروه الدعوه الاسلامیه عراق است.

پیشینه فرهنگی این مرد را باید در ادبیات حزب الدعوه جستجو کرد. میان اینکه فردی در یک حزب طایفه ای که دارای افکار تعصبی باشد با کسی که در یک خانواده ای بزرگ شده است که در امور دینی خود فقه شیعه را پیاده می کند تفاوت وجود دارد.

مالکی با فرهنگ حزبی بسته خود نمی تواند نماینده شیعیان عراق باشد و نمی تواند با تسامح و همزیستی که جامعه عراق هزاران سال در سایه آن زیسته اند همراه باشد.

حزب الدعوه از همان روز تاسیس به دنبال کشیدن شیعیان به نقطه ای بوده است که در آن مشارکت ملی امری محال است و این حزب خواستار زندگی مشترک میان طوایف عراق نیست و نوری المالکی نه تنها خطری برای وحدت عراق محسوب می شود بلکه وی برای وحدت شیعیان عراق هم خطرناک است چون به وجهه شیعیان عراق درجهان صدمه می زند و بنابراین شیعیان عراق در خطر هستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    0 1
    66% مردم عراق شیعه هستند. 14% سنی عرب هستند. سنی های عرب بیشتر از سهم جمعیتشون سهم خواهی در قدرت دارن. دوره صدام که همه امور دست این اقلیت بوده بهشون مزه کرده. طبیعی هست که نمیخوان تقسیم دمکراتیک قدرت رو بپذیرن.تمام این گرفتاریهای الانبار هم بخاطر بی انصافی این جمعیت اقلیت هست که هنوز فکر میکنن در دوره صدام دارن زندگی میکنن. نوری مالکی مقصر زیاده خواهی این جماعت اقلیت نیست. سرنا رو از سر گشادش نزنید.
  • 1 IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    1 0
    ويكي پي ديا اي امار و از كجا اوردي