مهر نوشت:

مدیر فناوری اطلاعات شرکت ملی نفت با بیان اینکه ۴ درصد ایرانی‌ها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند گفت: ۱۳ میلیون کاربر اینترنت در کشور از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده می‌کنند و در دو سال اخیر خرید آنلاین از طریق موبایل ۱۰ برابر افزایش داشته است.

احمد تولایی در سمینار جامع رایانش ابری با بیان اینکه ۵۲ درصد جوانان کشور از اینترنت استفاده می‌کنند ولی متاسفانه کشورمان در زمینه ICT جایگاه خوبی ندارد که باید ارتقا یابد گفت: هم اکنون ۴ درصد ایرانی‌ها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و ۱۳ میلیون کاربر اینترنت نیز در کشور از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در ۲ سال اخیر خرید آنلاین از موبایل افزایش ۱۰ برابری داشته است گفت: ۲۵ میلیون خریدار بازی‌های رایانه‌ای، ۲۵ میلیون مشترک تلفن ثابت و ۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال وجود دارد.

تولایی افزود: صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان در سال ۸۴ حدود ۱۶۱ میلیون دلار بود که در سال ۹۱ به حدود ۹۰۰ میلیون دلار رسید و ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال ۹۲ به حدود ۷۹ درصد رسید.

وی بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در سال ۹۱ حدود ۷۸ درصد بوده و حدود ۴۲ درصد خانوارهای ایرانی دارای رایانه هستند و ۲۷ درصد به اینترنت دسترسی دارند خاطرنشان کرد: این درحالی است که نیمی از جمعیت جهان به نسل سوم موبایل دسترسی دارند و حدود ۹۶ درصد جمعیت جهان از موبایل استفاده می‌کنند و ۳۸ درصد به اینترنت دسترسی دارند.

مدیر ICT شرکت ملی نفت ایران به تغییرات عمده فاوا در جهان اشاره کرد و گفت: رشد سریع تلفن‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰ بیلیون و داده‌های موجود به مرز ۵۰۰ بیلیون گیگ خواهد رسید.

وی با بیان اینکه درآمد شرکت اپل در سال ۲۰۱۲ برابر درآمد فروش نفت امارات متحده عربی بود گفت: در سال ۲۰۱۰ کمپانی IBM مطالعاتی بر روی ۱۵۰۰ مدیرعامل در دنیا درخصوص آینده ICT انجام داده و براساس نتایج به دست آمده ۸۰ درصد این مدیران معتقدند که رشد محیط کسب و کار پیچیده‌تر شده و کمتر از نصف مدیران معتقدند که می‌توانند با این پیچیدگی مقابله کنند.

این مدیر مسئول درباره مشکلات فاوا در فضای کسب و کار و راهکارهای آن گفت: اهداف اصلی در خیلی از واحدها کاهش هزینه‌ و افزایش سود در مجموعه است تا اینکه به سمت ساز و کاری برویم که بتوانیم به راحتی و کمترین هزینه به نیازهای اساسی خودمان دسترسی داشته باشیم.

تولایی درباره مزایای استفاده از رایانش ابری از دیدگاه کاربران تجاری گفت: یکی از موضوعات مهم و عوامل نگرانی دولت برای استفاده از رایانش ابری، امنیت اطلاعات است و همگرایی تطابق،‌ تداوم تجارت و حفاظت داده و محرمانگی است.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =