مهر نوشت:

گزارش های واصله در خصوص ویژه خواری، درآمدهای غیر موجه و سوء استفاده از امتیازات خاص که در راستای دستور اخیر رئیس جمهوری جمع آوری شده است، امروز توسط معاون اول رئیس جمهور جمع بندی می شود.
قرار است در هفتمین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که امروز به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار می شود، علاوه بر جمع بندی گزارش های واصله در خصوص ویژه‌خواری، درآمدهای غیرموجه و سوء‌استفاده از امتیازات خاص که در راستای اجرای دستور رییس جمهور صورت گرفته است، موضوع ایجاد هماهنگی میان بخشهای مختلف برای مبارزه با تخلفات اقتصادی پیگیری شود.

قرار است در این جلسه موضوعات مربوط به گزارش های ویژه خواری و سوء استفاده از امتیازهای خاص در شرایط تحریم که اخیرا رئیس جمهور دستور پیگیری آن را به معاون اول خود داده بود، بررسی و جمع بندی شود.

به گزارش مهر، امروز فرصت یک ماهه ای که رئیس جمهور به جهانگیری در خصوص شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوء استفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه خواری و درآمدهای غیرموجه را فراهم کرده‌اند، به پایان رسیده است.

حسن روحانی در تاریخ 7 دی ماه طی نامه ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: از آنجا که مبارزه با مفاسد اقتصادی، لازمه پیشرفت و عدالت است و دولت تدبیر و امید، برای خروج اقتصاد کشور از رکود و ایجاد رونق اقتصادی، تأمین امنیت برای فعالیت سالم اقتصادی را در اولویت کار خود قرار داده است، مقتضی است اقدامات لازم برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوء استفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه خواری و درآمدهای غیرموجه فراهم کرده‌اند در اولویت کار قرار گیرد. به ویژه ضروری است موارد سوء استفاده از شرایط تحریم مورد رسیدگی قرار گیرد و برای حراست از حقوق مردم و بیت‌المال اقدام فوری صورت پذیرد و گزارش مربوطه ظرف یک ماه به اینجانب ارائه گردد.

انتظار می رود با گزارشی که امروز در هفتمین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوء استفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه خواری و درآمدهای غیرموجه را فراهم کرده‌اند، بررسی و جمع بندی خواهد شد، شاهد برخورد با سوء استفاده کنندگان از شرایط تحریم باشیم. ضمن اینکه این موضوع به نوعی آزمونی برای دولت تدبیر و امید در مبارزه با مفاسد اقتصادی محسوب می شود که باید دید آیا دولت از این آزمون سر بلند بیرون می آید یا مثل 8 سال گذشته اسامی مفسدین اقتصادی فقط در جیب یا کشوی میز رئیس جمهور و مسئولان امر در مبارزه با مفاسد اقتصادی باقی خواهد ماند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    2 0
    آقا اینقدر دل ملت رو خوش نکنین به این چیزا. اگه اسامی مفسدان اقتصادی از جیب احمدی نژاد بیرون اومد، این لیست هم اعلام میشه.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    2 0
    ما هم چند نفر رو می شناسیم به کجا خبر بدیم؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    2 0
    سو استفاده کنندگان مالی فقط باید اعدام شوند۰۰۰۰ نه حبس۰۰۰۰ چون زندگی را به کام یک ملت شهید پرور و نجیب تلخ کرده اند۰۰۰۰
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    2 0
    کو پس؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 0
    در این زمینه آقای اح مد ی نژاد اطلاعات خوبی دارد و بهتر است با ایشان همفکری و همکاری نزدیک صورت پذیرد.....