۰ نفر
۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۰
پایان"زندگی مسخرۀ" والری

پس از پیروزی اولاند شاید والری تصور نمی کرد زندگی و نقشی که باید ایفا کند، بسیار مهم و حتی سنگین است.

زهرا خدایی: خیلی زودتر از آنچه وعده بود، تکلیف شریکش را روشن کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، در ساعات پایانی روز شنبه جدایی‌اش شریک(غیررسمی) خود والری تری‌یلر ویلر را یک ماه پس از افشای رابطه اش با ژولی گیه، هنرپیشۀ فرانسوی رسماً اعلام کرد. خبری که رسانه ها و روزنامه نگاران فرانسوی در طول یک ماه اخیر کنجکاوانه آن را سوژۀ خبرهای کوتاه و بلند خود می‌کردند و شاید همین عجلۀ خبرنگاران بود که رییس جمهور را وادار کرد تا پیش از موعد مقرر یعنی سفرش به آمریکا در ماه فوریه، تکلیف بانوی اول را روشن کند. 

والری که از سال 2005 تاکنون شریک زندگی رییس جمهور بوده، لحظه ای اولاند را تنها نگذاشته بود. اما پس از پیروزی شاید تصور نمی کرد زندگی و نقشی که باید ایفا کند، تا این اندازه مهم و حتی سنگین باشد؛ زندگی‌ای که از نظر والری" مسخره" می آمد. این حرفی بود که والری به دوستانش گفته بود.
رونامۀ لوموند در یادداشتی می نویسد: والری در طول یک سال اندی که نقش بانوی اول الیزه را ایفا کرد، خطاهای زیادی مرتکب شد و احتمالاً باید آن را به حساب ناشیگری او گذاشت. سال گذشته بود که بانوی اول در صفحۀ توئیتر خود از اولیویه فالورنی، رقیب خانم سگولن رویال- شریک سابق اولاند- و از چهره های حزب سوسیالیست حمایت کرده بود.
اقدامی که با واکنش منفی بسیاری از شخصیت ها و چهره های فرانسوی روبرو شد. توماس اولاند، پسر رییس جمهور این اقدام والری را ضربه به تصویری خواند که پدرش پیشتر ساخته بود.
بانوی اول الیزه، در میان فرانسویها چندان محبوب نبود. ویدئویی که سال گذشته در شبکه های اجتماعی در فرانسه چرخید، موید همین واقعیت است. در این ویدئو، یک فرانسوی در جریان یکی از بازدیدهای فرانسوا اولاند به او می گوید:" باهاش ازدواج نکن، ازش خوشمون نمیاد"
والری تلاش زیادی کرد تا چهرۀ خود را ترمیم کند؛ از این رو گاهاً در اقرار به اشتباهاش تردید نمی‌کرد.
با این حال والری و رییس جمهور فرانسه در این مدت چهرۀ دیگری از روابط زوج الیزه را در جمهوری پنجم فرانسه به نمایش گذاشتند. فارغ از اینکه داشتن شریک بدون ازدواج رسمی در فرانسه امری معمول است؛ با این حال این مسئله از نگاه کنجکاوانه رسانه ها پنهان نمانده و شاید این مسئله در روز جدایی اولاند از شریکش بیش از پیش خودنمایی کرد.
والری به عنوان سفیر موسسۀ دانیل میتران همچنان به فعالیت‌های اجتماعی ادامه خواهد داد و گفته می شود در برخی سفرهای رییس جمهور نیز او را همراهی خواهد کرد.
والری که روزنامه نگار مجلۀ پاریمچ بود، ظاهراً قصد دارد به حرفۀ خود یعنی نوشتن در حوزۀ ادبیات ادامه دهد. اما پرسشی که ذهن بسیاری از فرانسویها را به خود مشغول داشته اینست که چه کسی جای والری را در الیزه خواهد گرفت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =