فارس نوشت:

یک روزنامه آمریکایی از برنامه‌ریزی این کشور برای تشکیل یگان نیروهای واکنش سریع در خاورمیانه خبر داد. روزنامه "یو اس اس تودی" نوشت: آمریکا در حال تهیه طرحی برای تشکیل یک یگان نظامی اضطراری متشکل از تفنگداران دریایی است تا قادر باشد در مناطق نا آرام در کشورهای عربی در سایه افزایش خشونت‌ها در عراق و سوریه سریعا وارد عمل شود.

این روزنامه نوشت: این یگان شبیه به یگان تفنگداران دریایی در منطقه مورون اسپانیا است که درپی حوادث 11 سپتامبر سال 2012 میلادی بعد از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی تشکیل شد. در این حمله، سفیر آمریکا و شماری از اعضای کنسولگری کشته شدند.

روزنامه "یو اس اس تودی" نوشت: یگان واکنش سریع در خاورمیانه قادر خواهد بود که هر لحظه برای تامین امنیت سفارتخانه‌ها و منافع آمریکا نیرو اعزام کند و همچنین قادر است که عملیات تخلیه افراد را انجام دهد و ارتش آمریکا ماموریت‌های این یگان را از پادگان لیموتیر در کشور جیبوتی فرماندهی خواهد کرد.

این روزنامه افزود: این یگان واکنش سریع برای ورود به جنگ طراحی نشده است بلکه ماموریت‌های کوچک مهم را انجام می‌دهد که نیاز به سرعت عمل نظیر تخلیه سفارتخانه‌ها در صورت حمله احتمالی دارد.

به نوشته "یو اس اس تودی"، این یگان از نزدیک اوضاع را زیر نظر خواهد داشت و در نزدیک مناطق ناآرام کنونی از جمله سوریه و مصر و عراق خواهد بود و قادر است تنها در طول یک ساعت از زمان گرفتن دستور وارد عمل شود.

آمریکا از زمان آغاز عملیات نظامی در 21 ژانویه سال 2014 میلادی در استان الانبار عراق برای تعقیب عناصر القاعده و گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش)، حمایت خود از این عملیات را اعلام کرد و آمادگی خود را برای تجهیز عراق به انواع سلاح به منظور مقابله با این گروه‌ها ابراز داشت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =