۰ نفر
۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

رسانه‌های دولتی امارات روز یکشنبه گزارش دادند حال شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس این کشور عربی حاشیه خلیج فارس پس از عمل جراحی در پی سکته مغزی وی، خوب است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض، خبرگزاری دولتی امارات (وام) اعلام کرد: «ولیعهد ابوظبی به پادشاهان و سران کشورهای برادر در خصوص سلامت رئیس دولت اطمینان خاطر داده و گفته شرایط وی باثبات است».
اشاره خبرگزاری دولتی امارات به شیخ محمد بن زاید آل نهیان، برادر ناتنی شیخ خلیفه است که همچنین سمت معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح این کشور را برعهده دارد؛ کشوری که متشکل از هفت امیرنشین است و در جنوب خلیج فارس واقع شده است.
شیخ محمد 52 ساله در بیشتر یک دهه گذشته مذاکرات را به نمایندگی دولت امارات در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، دفاع، سرمایه‌گذاری، سیاست داخلی و امور بین‌المللی هدایت کرده است.
روز شنبه، رسانه‌های دولتی امارات گزارش دادند شیخ خلیفه پس از سکته مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفته و شرایط وی تثبیت شده است.
شیخ خلیفه که در سال 1948 به دنیا آمد، به عنوان فردی حامی غرب شناخته می‌شود که از زمان مرگ شیخ زاید بن سلطان‌ آل نهیان پدرش در سال 2004 در امارات حکومت می‌کند.
وی همچنین حاکم ابوظبی نفت‌خیز است که به عنوان ثروتمندترین و قدرتمندترین امیرنشین امارات به حساب می‌اید.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali asghar IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    5 6
    حضرت عزرائیل کجایی؟ وظیفه تو فراموش نکنی