ایسنا نوشت:

روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی تفصیلی درخصوص محافظان ویژه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، از تلاش‌های ناکام مانده درخصوص ترور وی پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان معاریو - چاپ رژیم صهیونیستی- در گزارشی درباره محافظان ویژه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت: محافظان ویژه نصرالله لباس‌های فاخر و جلیقه‌های ضدگلوله می‌پوشند و تعداد این محافظان به 150 تن می‌رسد که همگی آنها به طور ویژه و تحت نظارت امنیت داخلی حزب‌الله از جمله "وفیق صفا"، رئیس امنیت مرکزی این حزب آموزش امنیتی و نظامی می‌بینند.

هم‌چنین محافظان شخصی نصرالله حدود 20 تن و از بهترین و خبره‌ترین محافظان هستند که تحت نظارت "ابو علی جواد"، داماد سید حسن نصرالله و محافظ اول وی فعالیت می‌کنند.

برخی محافظان دیگر شامل 130 تن از نیروهای امنیت داخلی هستند که زمانی که نصرالله در میان مردم حضور می‌یابد وظیفه حفاظت از وی را بر عهده دارند.

هم‌چنین به گزارش روزنامه کویتی "السیاسة"، سید حسن نصرالله از مکان سری خود در ضاحیه جنوبی بیروت به مکان دیگری منتقل شده و تدابیر امنیتی شدیدی جهت محافظت از وی اتخاذ شده است.

به گزارش روزنامه معاریو آخرین باری که نصرالله در میان مردم حضور یافت در سال 2008 و در زمان آزادی "سمیر القنطار" یکی از اسیران لبنانی در زندان‌های اسرائیل بود که بر اساس توافقنامه تبادل اسرا آزاد شد و در آن زمان نصرالله تحت حفاظت شدید بود.

هم‌چنین تصاویری که از لحظه حضور نصرالله در محافل عمومی منتشر شده، نشان می‌دهد که دبیرکل حزب‌الله لبنان پیش از جنگ دوم لبنان با یک یا دو محافظ در میان مردم حضور می‌یافت اما پس از جنگ تعداد محافظان افزایش یافته و در دوره اخیر برخی محافظان وی از سلاح آشکار استفاده می‌کنند.

به گزارش معاریو حزب‌الله در هر مراسمی، تدابیر امنیتی آشکار یا مخفیانه‌ای را با استفاده از استقرار موانع و ممانعت از رسیدن خودروها و موتورسیکلت‌ها به مکانی که قرار است نصرالله در آنجا حضور یابد، اتخاذ می‌کند.

همچنین در زمانی که سید حسن نصرالله به میان مردم می‌آید تمامی خیابان‌های حوزه مکان مذکور بسته شده و حدود 20 محافظ تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کرده و به صورت مربع مانعی را دور نصرالله به وجود می‌آورند.

سید حسن عبدالکریم نصرالله (54 ساله) نه خواهر و برادر دارد. پدر وی در یکی از مصاحبه‌ها گفته بود که تنها یک بار در سال پسر خود را می‌بیند. نصرالله پنج فرزند از همسرش فاطمه مصطفی یاسین دارد. پسر بزرگ نصرالله، "هادی"، در حمله‌ای در سال 1997 کشته شد. خانواده نصرالله نیز تحت تدابیر امنیتی هستند.

نصرالله چند بار در معرض ترور قرار گرفته است. یک بار در سال 2004 از طریق مسمومیت غذایی در معرض تلاش ناکام برای ترور قرار گرفت و یک بار دیگر در جنگ دوم لبنان از طریق حمله رژیم صهیونیستی به برجی که نصرالله در داخل آن بود در معرض ترور قرار گرفت. در آوریل 2006 نیز اعضای یک باند تروریستی بازداشت شدند که از طریق استفاده از موشک "لاو" برای ترور نصرالله برنامه‌ریزی کرده بودند.

در 30 ژوئیه 2011 نیز انفجاری در ساختمانی مسکونی در "الضاحیة" رخ داد که برخی گمان می‌کردند نصرالله مورد هدف قرار گرفته است.

پس از یک ماه نیز خودروی بمب‌گذاری شده‌ای در نزدیکی سالن "الشهداء" منفجر شد که قرار بود نصرالله به مناسبت گذشت هفت سال از جنگ لبنان در آنجا سخنرانی کند.

به گفته "عتی شیلح" یکی از افسران سابق رژیم صهیونیستی، در مخفیگاه سری نصرالله حدود چهار تن حضور دارند که وظیفه حفاظت شخصی نصرالله را بر عهده دارند و شبانه روز با وی هستند.

به گفته روزنامه معاریو از جمله تیم حفاظتی نصرالله مصطفی بدرالدین، فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله و رئیس دستگاه‌های ویژه، خلیل حرب، مشاور امور اطلاعات تا سال 2012، وفیق صفا، رئیس امنیت مرکزی، ابو علی جواد، داماد نصرالله و محافظ اول وی، صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله و حسین الخلیل، برادرزاده و جانشین صفی‌الدین هستند.

به گزارش روزنامه مذکور نصرالله در دوره اخیر تمایل بیشتری به حضور ‌آشکار در تعطیلات رسمی و جشن‌های اصلی به ویژه در سالن "سید الشهداء" و ورزشگاه "الرایة" دارد و این دو مکان از مکان‌هایی هستند که تدابیر امنیتی شدید در آنها اتخاذ می‌شود.

همچنین سفرهای خارجی نصرالله از بیروت به سوریه و از ‌آنجا به ایران یا جاهای دیگر انجام می‌شد و در حال حاضر این روش تغییر کرده است و وی از فرودگاه بیروت و از طریق هواپیماهای ویژه با نظارت شدید نیروهای امنیتی به سفر می‌پردازد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    49 2
    تعداد این محافظان به 150 تن می‌رسد 130 تن از نیروهای امنیت داخلی هستند . . حالا نمیشه اینقد دقیق آدرس ندید؟؟ الانه که صهیونیستا برنامه ریزی کنن...
  • علی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    74 6
    خداوند بزرگ همیشه حافظش باشد
  • صادق حقیقت گو US ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    32 39
    یک چنین تشکیلاتی باید هزینه های زیادی پرداخت نماید تابتواند ازخوددفاع ومراقبت نماید سوالی که جوابش زیاد مشخص نیست اینست که منبع تامین این هزینه ها ازکجاست !عربستان وسایرکشورهای عربی پولدارمنطقه که دشمن این تشکیلات هستند پس ساپورت کننده این تشکیلات چه کسانی هستند ؟
    • بی نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      24 2
      "حقیقت گو"؟ یا "طوطی سخنگو" صهیونیست ها و وهابی ها؟
    • میثم A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      23 4
      هرچی میخواد هزینه برداره و هرکسی میخواد این هزینه هارو بپردازه اولا به تو چه دوما"دیگران که با ما دشمنی میکنن و از انجام هیچ کاری و هزینه کردن هرمقدار هزینه ابا ندارن و مجبور میشیم و ما فقط برای دفاع از خودمون و دین و ناموسمون این هزینه هارو ببپردازیم چه کسانی هستند.پس آقا صادق حقیقت گو یا اگاهی لازمو نداری یا مردمو ...فرض کردی یا از این سوئالت منظوری د اری
  • دانشجو IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    10 3
    نشا الله سایه این سید بزرگوار تا ابد بر سر مردم آزادی خواه فلسطن باشد