ایسنا نوشت:

نخست وزیر سابق لبنان نسبت به تلاش‌های برخی برای کشاندن اهل سنت به جنگ میان حزب‌الله با القاعده هشدار داد و اعلام کرد: اهل تسنن به جنگ حزب‌الله با القاعده نمی پیوندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنیتی پانوراما، سعد الحریری، نخست وزیر سابق لبنان به تمام شهروندان لبنانی‌ به ویژه اهل سنت نسبت به برخی تلاش‌های "مشکوک" با هدف کشاندن لبنان به جنگ‌هایی که وی از آن با عنوان "غیرقابل قبول" یاد می‌کرد هشدار داد.

وی تصریح کرد: لبنانی‌ها و همچنین اهل تسنن این مساله را نمی‌پذیرند که جزئی از جنگ میان حزب‌الله با القاعده در لبنان یا منطقه باشند.

نخست وزیر سابق لبنان افزود: لبنانی‌ها و اهل تسنن مخالف این هستند که غیر نظامیان هدف این جنگ دیوانه‌وار و پیامدهای آن باشند که بر وحدت ملی و اسلامی تاثیر می‌گذارد.

وی همچنین مدعی شد: ثابت شده است که درخواست‌های گروه‌های تندرو برای کشاندن اهل تسنن به درگیری‌ها با نظام سوریه در ارتباط است و هدف از آن انتقال خشونت‌ها از سوریه به لبنان و خدمت به نظام سوریه است.

سعد الحریری عنوان داشت: هر لبنانی خردمند و ملی‌گرا به همان میزان که با مشارکت حزب‌الله در سوریه مخالف است افتادن در دام این درخواست‌ها را هم نمی‌پذیرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی آقا A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    7 9
    تعجب نکنید؟ سعد حریری از اربابش عربستان دستور می گیرد........
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    11 9
    سعد الحریری اگه یه جو شعور داشت میفهمید که حضور حزب الله در سوریه ,دفاع از لبنان در خارج مرزهای لبنانه.اگه حزب الله نبود تو بیروت بجای السلام علیکم باید میگفتین شالوم. آدم به این نفهمی نوبره والا.
  • محمودی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    5 4
    باید تیتر می زدین به جنگ «القاعده با حزب الله» نه «حزب الله با القاعده»! منظور حریری جلوگیری از ورود اهل تسنن به جنگ به نفع القاعده و ضرر حزب الله بوده ولی این تیتر معنی بر عکس میده.
  • جوادی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    3 4
    حریری و القاعده مزدبگیر یک خاندان هستند.
  • جوادی RO ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 4
    حریری و القاعده هر دو مزدبگیر یک خاندان جاهلی هستند.