فضای سردی بر المپیک زمستانی سایه افکنده است و به نظر میرسد این مسئله علاوه بر روسیه، آمریکا را نیز درگیر خود کرده است.

یخ المپیک زمستانی سوچی باز نشده که هیچ، روز بروز بر سردی آن افزوده می‌شود به گونهای که احتمال دارد سوچی، شاهد برگزاری سردترین المپیک زمستانی جهان باشد.
به گزارش خبرآنلاین روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی فاش کرد افزایش تهدیدها برای هدف قرار دادن مسابقات المپیک سوچی موجب شده است بسیاری از شرکت کنندگان در این مسابقات از خانواده‌ها و دوستان خود بخواهند در خانههایشان بمانند.

به نوشته این روزنامه در حالی که همیشه ورزشکاران المپیک از خانواده و دوستان خود میخواهند برای تشویق آنها در مسابقات حضور یابند این بار با افزایش نگرانیها از تهدید شبه نظامیان از مناطقی در روسیه مانند قفقاز که به شهر سوچی نزدیک است بسیاری از ورزشکاران از آمریکا و دیگر کشورها از عزیزان خود خواسته اند در خانه بمانند. تعداد کشورهایی که کمیته‌های المپیک آنها تهدید شدهاند در حال افزایش است. مجارستان آخرین کشوری است که این هفته نامه‌های الکترونیکی هشدار دهنده دریافت کرده است مبنی بر اینکه ورزشکارانش ممکن است هدف حمله قرار بگیرند. روسیه تأکید کرده است امنیت این بازیها که قرار است هفته دیگر آغاز شود تأمین خواهد شد و این کشور تعداد بی سابقه ای از نیروهای امنیتی خود را برای تأمین امنیت این مسابقات اعزام کرده است.
با این همه همچنان فضای سردی بر المپیک زمستانی سایه افکنده است و به نظر میرسد این مسئله علاوه بر روسیه، آمریکا را نیز درگیر خود کرده است. آمریکا به روسیه پیشنهاد کمک و ارسال فناوری‌های ضد تروریستی کرده است. مقامات آمریکایی در تلاش هستند نگرانیها را در این زمینه کاهش دهند و سرویس های امنیتی از ارتش گرفته تا اف بی ای گامهایی برای رفع نگرانیهای امنیتی برداشتهاند و آمادهاند در صورت حملات تروریستی یا فجایع دیگر ورزشکاران آمریکایی را از روسیه خارج کنند. مقامات بلندپایه آمریکایی روز جمعه در مورد اقدامات امنیتی این بازیها ابراز اطمینان کردند و گفتند همکاری میان آمریکا و روسیه به مدتهای مدید پیش از بازیهای المپیک سوچی بازمی گردد. آمریکا به مقامات روسی پیشنهاد هرگونه کمکی که برای مقابله با این تهدیدها لازم است داده است.

پس از مکالمه تلفنی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روسی وی جای کارنی سخنگوی کاخ سفید گفت: «آمریکا با دولت روسیه از طریق یک گروه امنیتی بین المللی پیشرفته همکاری میکند.» اما برخی از تحلیلگران امنیتی و مقامات سابق آمریکایی گفته اند مسکو نسبت به واشنگتن علاقه کمتری به کمکهای امنیتی آمریکا در این بازیها دارند. یک مقام بلندپایه آمریکایی نیز گفته است روسیه تاکنون هیچ درخواستی در این زمینه نکرده است. ظاهراً پوتین ترجیح داده است تواناییهای دستگاه امنیتی روسیه را به نمایش بگذارد و نشان دهد که همه چیز را در مسابقات المپیک تحت کنترل خود دارد. به علاوه این مسئله می تواند موجب افتخار و غرور روسیه و به خصوص پوتین شود.

5249

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =