تسنیم نوشت:

 سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا گفت: آمریکا هرگز قدرت درک دامنه‌های تهاجمی جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت.

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از توانمندی‌های دانشگاه امام حسین(ع)  در واکنش به ادعاهای اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر احتمال استفاده از گزینه‌های نظامی علیه ایران، گفت: آقای کری؛ این را بدانید نبرد مستقیم با آمریکا قوی‌ترین رؤیای مردان مؤمن و انقلابی در سراسر جهان است.

وی افزود: تهدیدات آمریکا برای اسلام انقلابی بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سال‌هاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز آماده کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم مردان عاقل دولت آمریکا اجازه دهند این کشور که در یک سوی این نبرد سرنوشت‌ساز قرار دارد، گزینۀ مضحک نظامی را از روی میز به صحنه عمل بکشاند.

سرلشکر جعفری خطاب به وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: آقای کری؛ ما می‌دانیم شما بدهکارترین کشور جهان هستید و همه می‌دانند ناتوانی شما در حل مسائل و مشکلات اقتصادی‌تان، دولت آمریکا را چند هفته به تعطیلی کشاند.

وی تأکید کرد: خورشید تمدن امپریالیستی آمریکا به مغرب خود نزدیک شده است و مسئولان این کشور بیش از این، با تکرار راهبردهای شکست خورده مانند استفاده از قدرت نظامی، فروپاشی تمدن خود را شتاب ندهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: آقای کری؛ آمریکا و قدرت‌های نظامی او در مقابل چشم مردم مجاهد و باایمان ما بسیار کوچک و حقیر هستند. اگر شما تخصص و فهم مسائل نظامی یا امنیتی را ندارید از کارشناسان مجرب خود بپرسید که آیا واقعاً آمریکا توان و طاقت تحمل تبعات خانمان برانداز عمل کردن این گزینه علیه ایران را دارد؟

سرلشکر جعفری تصریح کرد: براساس اطلاعاتی که به ما می‌رسد، هم کارشناسان سیاسی و هم صاحب‌نظران امنیتی آمریکایی گزینۀ نظامی را برای ایران تنها مناسب روی میز ماندن می‌دانند، اما استفاده از آن را در عمل به‌صلاح امنیت ملی آمریکا نمی‌دانند و هشدارهای خود را در این رابطه به مسئولان آمریکا بارها داده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: بدانید ایران و ایرانی از تهدید خارجی نمی‌ترسد و به‌عکس عامل انسجام جامعۀ مؤمن و غیرتمند ایران و متحدان انقلابی‌اش در سراسر جهان است و حوادث تاریخی پس از انقلاب اسلامی نیز گواه این مدعاست.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: بنابراین به دولت‌مردان آمریکا توصیه می‌کنم، اعتبار کلامشان را متناسب با توانمندی‌های خود و طرف مقابلتان خرج کنند و بیش از این خود را مضحکۀ جامعۀ غیور و انقلابی ایران اسلامی قرار ندهند.

وی در پایان خطاب به وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: آیا می‌دانید چند هزار مسلمان انقلابی که دل در گروی انقلاب اسلامی دارند و به حقانیت آن ایمان آورده‌اند، در سراسر جهان در انتظارند تا شما این گزینه را از روی میز به صحنۀ عمل بیاورید. اگر نمی‌دانید کمی بیندیشید و یا تحقیق کنید و یا لااقل تا زمانی که قرار است منتظر حکمِ عقل عاقلان خود بنشینید، از به‌کارگیری این عبارت مضحک و بی‌پشوانۀ خرد و اندیشه‌ورزی پرهیز کنید.

/212 29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    جواب دندان شکن و کاملی بود
  • بی نام A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    احسنت تهدید باید جواب تهدید باشه،متاسفانه گاهی اوقات مسئولان امریکایی گستاخی می کنند
  • somayeh A1 ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    56 40
    از این رجزخونی ها کسی خواهد ترسید؟! آیا به نفع سیاست تنش-زدایی دولت روحانی هست این قسم ادبیات ؟! چرا باید صداهای گوناگون از ارکان مختلف حکومت ما شنیده بشود ؟! تاکی این همه سازهای ناهمگون باید نواخته شود ؟! تا کی باید دنیا شاهد زورآزمایی اسلحه ها و توپحانه ها باشد ؟! برفرض؛ اگر منطق دشمن ما اشتباه بود، ما هم باید همانند او مقابله به مثل نماییم ؟! وَ لا تَستَوِى الحَْسنَةُ وَ لا السیِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتى هِىَ أَحْسنُ فَإِذَا الَّذِى بَیْنَك وَ بَیْنَهُ عَدَوَةٌ كَأَنَّهُ وَلىُّ حَمِیمٌ سوره فصلت34 هرگز نیكى و بدى یكسان نیست ، بدى را با نیكى دفع كن ، تا دشمنان سرسخت همچون دوستان گرم و صمیمى
    • حسان IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      20 6
      به آیه شریف 193 سوره بقره هم توجه کنید:فمن اعتدا علیکم فاعتدوا علیه بمثل مااعتدا علیکم. هر کس به شما تجاوز کرد،همانند آن بر او تعدی کنید. تعدی و رجز خوانی جسارت و توهین به رویکرد گفتمان اعتدال دولت است و باید پاسخ داده شود.یا حق
  • بی نام IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    65 71
    چرا منفی دادید مثلا؟!! اگه میومد میگفت ما بدبختیم و ما بیچاره ایم و از آمریکا خواهش میکنیم حمله نکنه و... راضی میشدید؟! یعنی غرور ملی تو این مملکت کلا به فنا رفته! تهدید میکنن باید جواب بشنون! آمریکا دیگه اون آمریکای سابق نیست! این کشور به زودی از حالت یه ابرقدرت خارج میشه! 10 سال آینده ببینید به چه وضع وخیمی دچار میشه! ملت ما شده اجنبی پرست!
    • طولابي A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      12 23
      بحث غرور نيست ، يك واقعيته ، دكترين به اصطلاح دفاعي ما براي مقابله با تكنولوژي هارپ و بمب هيدروژني و .... چه برنامه اي دارد ؟
  • بیطرف A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    25 36
    سمیه خانم امریکا و بعضی از قدرت های متکبر این منطق را متوجه نمی شوند. آنها فقط منطق زور و قدرت وفشار را می فهمند.
  • شهروند IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    29 36
    دمت گرم شیردل حال کردیم اونایی که درد نان دارند یا درد جان یا ... بیایند و به این کامنت نظر منفی بدهند شرم دارم هموطن کسانی باشم که حتی توی فضای مجازی تنشون می لرزه یاد امام به خیر آمریکا رو هیچ هم حساب نمی کرد حالا یه عده به ظاهر مذهبی ها میایند و آیات و روایات میاورند که ... باید بدی را با نیکی دفع کرد کاش همه آیات قران رو بخونن آیاتی رو که به ما یاد میده با کفار چه چهره ای داشته باشیم و چگونه برخوردی اونم کفاری مثل شیطان بزرگ آمریکا که همیشه قلدری می کنه با قلدر باید قلدری کرد و بس ترسوها هم نظر منفی بدن خیالی نیست
    • احسان A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      18 9
      اینایی که منفی میدن یه سری آدم روشنفکر هستند که میخوان بگن این کار ایران خوب نیست. این آدم ها همونهایی هستند که اول انقلاب که جنگ شد فرار کردند و رفتند کشورهای دیگه پناهنده شدند. این آدم ها جانشون رو حتی برای مادر خود فدا نمی کنند چه برسه برای مملکت و خاکشون.
  • مهدی IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    25 16
    امیدوارم یه روزی خودشون با نیروی خودشون نابود شوند
  • ali A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    22 14
    آقای کری؛ این را بدانید نبرد مستقیم با آمریکا قوی‌ترین رؤیای مردان مؤمن و انقلابی در سراسر جهان است
  • خلیج فارس A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    22 8
    سمیه!!!! چرا همیشه ما باید تنش زدائی کنیم این فقط منطق ترسو هاست ، در ثانی در قران مجید نگفته است که هر خفت و زوریی رو در حق خودت روا بدار مگه این ادبیات رو مقامات ایرانی شروع کردن؟ دیگه بهانه احمدی نژاد هم را که ندارید !! پس چرا باید در برابر هر عربده کشی اونم با سیاست دولت کنونی کنار بیاییم در قانو ن حاکم جنگل فقط جواب حرف زور همین است و بس ودر عمل هم باید چنین باشد ، لا اقل به تاریخ کشورت بنگر...