ایرنا نوشت:

محمد هاشمی با بیان اینکه تفکر و اندیشه کارگزارانی در کشور حاکمیت پیدا کرده است، گفت: اگر زمانی آن را قبول نداشتند یا اقلیتی آن را قبول داشت، الان آن تفکر حاکمیت پیدا کرده و با هر کسی صحبت می کنید می گوید راه نجات کشور سازندگی، تولید و اتکا به خود است.

برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی از موسسین و پایه گذاران حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از گفت و گوی خود با هفته نامه آسمان که امروز - پنجم بهمن ماه - منتشر شد، اظهار داشت: کارگزاران یک اندیشه است، اندیشه آن هم با تکیه بر فرمایشات امام که برای کشور می خواستند، شکل گرفته است.

به گفته هاشمی، کارگزاران عمدتا یک اندیشه است و به معنای تشکل سیاسی نیست که بگوییم به عنوان یک حزب سیاسی کار می کنیم.وی افزود: در راستای همین اندیشه نگری ، در سال پایانی دولت آقای هاشمی برنامه 20 ساله برای کشور مطرح شد، همه پیش بینی ها و اهداف مشخص شد و لایحه هم تهیه و به مجلس ارسال شد.

هاشمی ادامه داد: وقتی آقای خاتمی آمد این لایحه را از مجلس پس گرفت. بعدا در بستر زمان این ایده به چشم انداز 20 ساله یعنی تا سال 1404 تبدیل و در مجمع تشخیص مصلحت طرح و به عنوان سند و چشم انداز مطرح شد.

عضو موسس حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه وقتی یک حزب و تشکلی مبنایش اندیشه ای و نخبه گری باشد دنبال کارهای شعاری نیست، گفت: ما هر وقت در انتخابات شرکت کردیم در حدود همین 40 درصد آرا را داشتیم اما در زمان های مختلف بسته به جناح هایی که در مقابل کارگزاران فعال بوده و نوع رفتاری که در انتخابات و در تبلیغات نشان داده اند، نتیجه متفاوت گرفته ایم.

وی اظهارداشت: ما خیلی به دنبال غوغاسالاری و جنجال یا به قول این روزها به دنبال کارهای پوپولیستی نبوده و نیستیم، بیشتر مبنا و اساس کار ما فکر و اندیشه ارزشی بوده و در این جا موفق بوده ایم.

هاشمی افزود: زمانی که ما سازندگی را شعار می دادیم جریان اصولگرا این موضوع را به تمسخر می گرفت و می گفتند اگر ساختن پل، ارزش است پس کشور مالزی از ما خیلی ارزشی تر است یعنی سازندگی را مترادف با پل سازی می گرفتند برای اینکه بگویند ارزش نیست تا ما را تحقیر کنند.

برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: همین شعارها موحب محبوبیت کارگزاران می شد. تا این مرحله کارگزاران، تشکل ثبت شده حزبی نبود؛ شعار عزت اسلامی، تداوم سازندگی برای ایرانی آباد در واقع در آن مقطع یک اندیشه بود که بین جریان اصولگرا مقبولیت نداشت.

در جریان اصلاح طلب هم جایگاهی نداشت کما اینکه وقتی آقای خاتمی آمد و رای آورد شعار خود را توسعه سیاسی قرار داد. الان می بینید که در هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا تفکر سازندگی غالب شده است وهمه به فکر این هستند که ما باید کشور را بسازیم.

وی ادامه داد: تفکر و اندیشه کارگزارانی الان در کشور حاکمیت پیدا کرده است، اگر زمانی آن را قبول نداشتند یا اقلیتی آن را قبول داشتند الان آن تفکر حاکمیت پیدا کرده و با هر کسی صحبت می کنید می گوید راه نجات کشور سازندگی، تولید و اتکا به خود است.

هاشمی افزود: در سند چشم انداز پیش بینی شده که ایران در بین 20 کشور منطقه در جایگاه اول قرار بگیرد؛ این اندیشه کارگزارانی است که بتدریج در بستر زمان آمده و البته نقش آقای هاشمی چه در آن سال ها و چه الان واقعا تعیین کننده بوده و هست.

وی اظهارداشت: حزب کارگزاران یک گروه پوپولیست نبوده و نیست و نخواسته از طریق این شعارها برای خود جایگاه پیدا کند. به همین دلیل هر زمان به ما فحش و بدوبیراه هم گفتند ما سکوت اختیار کردیم. با تشنج گرایی و با آلوده کردن فضای سیاسی و جامعه مخالف بودیم.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    3 2
    فساد امروز در دستگاه های دولتی نتیجه بذری است که تفکر کارگزارانی در دولت آقای هاشمی کاشت
    • سعید خان A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      0 0
      فساد امروز نتیجه درست نفهمیدن و درست اجرا نکردن قواعد سازندگی و رشد و توسعه اقتصادی است . نتیجه عدم شفافیت و عدم اجماع ملی و سوار شدن بر امواج هیجانات در آن زمان بود . آقای محمد هاشمی اشاره به درد تاریخی و تشنج آفرین کارگزاران کردند که " مخالفت اصولگرایان باعث محبوبیت ما می شد " . حضرات از تخریب خودشان لذت می بردند و عوض اینکه به انتقادات جواب منطقی می دادند ان را باعث برنده شدن در انتخابات می دیدند . در دنیا هیچ جامعه ای با این روش ها نتوانسته به توسعه دست یابد . باید یک 16 سالی می گذشت تا به اجماع ملی در تفکر سازندگی برسیم . متاسفانه حضرات و سرداران سازندگی در آن زمان فاقد تفکر ملی برای توسعه بودند .
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    0 0
    می بینید اصلاح طلبان؟ کارگزارانی
  • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    2 2
    یاد کرباسچی بخیر که زاییده ی همین تفکر بود! تفکر کارگزاران یعنی اگر داری بخور و الا بمیر. دنیا برای پولداران است همین! یک سوال: شما تو جلسات مجمع تشخیص چکار میکنی؟! جکاره ای؟
  • بی نام A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    2 2
    مسلما هیچ انسان عاقلی با سازندگی مخالف نیست. اما اندیشه کارگزارن بر پایه سلسله ارزشهایی بود که آن ارزشها مورد تمسخر بود وگرنه کسی با توسعه اقتصادی مخالف نیست. مخالفت با توسعه ای هست که بر پایه ارزشهای لیبرالیستیه.کارگزاران دنبال یه همچین توسعه ای بودن. آقای محمد هاشمی دارن مغلطه میکنن.خبر آنلاین هر جارو دوست داری سانسور کن خدای ناکرده به کسی برنخوره.
  • کورباطن US ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 0
    خیلی ببخشید. اینو گفتی که ما خوشحال بشیم یا عزا بگیریم؟
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    بازی با اسمها مد شده. اصولگراهایی که به هیچ اصلی پایبند نیستند جز منافع شخصی و کارگزارانی که فقط کارگزار جیب خود هستند نه کارگزار مردم
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    اینکه به اصولی معتقد باشی که علاوه بر سازندگی ، جامعه را دچار بی عدالتی ننمائید و فساد و رانت خواری را حاکم نکنید ، فاصله طلقاتی ایجاد ننمائید ، و تنها در یک مورد وثیقه 10 میلیارد تومانی برای آزادی متخلف از زندان نگذارید، اینکه بتوانید علاوه بر رشد اقتصادی محرومیت را نیز در جامعه از بین ببرید، نشانه خدمتگزاری است و گرنه در امریکا نیز که مهد سرمایه داری و پیشرفت اقتصادی است میلیونها انسان زیر خط فقر زندگی می کنند و بسیاری از آنها نیازمند کمک های غذائی موسسات خیریه هستند.