بازار داغ شایعات در سایه سکوت رئیس جمهور سابق/ احمدی نژاد از ما نیست

دیدار محمود احمدی نژاد با روح الله حسینیان باعث شد که یک بار دیگر شایعات مربوط به آینده فعالیت سیاسی رئیس دولت های نهم و دهم قوت دوباره ای بگیرد.

سید صادق روحانی:  محمود احمدی نژاد به دیدار روح الله حسینیان از اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی رفت و خیلی ها گمان کردند که صحبت های این دو نفر پیرامون انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی بوده است. اما حسینیان دلیل این دیدار را چیز دیگری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بنده حدود یک ماه قبل در ساختمان ولنجک به دیدن احمدی‌نژاد رفته بودم، او نیز با حضور در مرکز اسناد به بازدید ما آمد.

*ربط بین احمدی نژاد و جبهه پایداری

وی که معاون سیاسی احمدی نژاد در دولت نهم بود، درباره مباحث مطرح شده در این دیدار گفت: بحث ما سیاسی نبود بلکه درباره چگونگی، زمان گرفتن و دریافت خاطرات رئیس‌جمهور سابق‌ کشورمان برنامه‌‌ریزی شد و مرکز اسناد، این کار را انجام ‌خواهد داد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت وگویش با خبرگزاری فارس درباره اینکه برخی به دلیل دیدار شما و احمد‌ی‌نژاد، جبهه پایداری را متهم به ارتباط با احمد‌ی‌نژاد می‌کنند،‌ توضیح داد: ربطی بین جبهه پایداری و آقای احمدی‌نژاد نبوده است و من شخصاً به خاطر رفاقت با وی، به دیدن او رفتم.

اما بر خلاف برخی که فکر می کنند احمدی نژاد از سپهر سیاست ایران رفته و دیگر باز نخواهد گشت برخی دیگر فکر می کنند احمدی نژاد با خواهد گشت و به عنوان یک فعال سیاسی به نقش آفرینی خواهد پرداخت. اما سوال اینجاست که  این بار احمدی نژاد با چه تابلوئی به سیاست باز می گردد؟

*فدایی: لغو عضویت احمدی نژاد را رسانه ای نکردیم

محمود احمدی نژاد تا پیش از انتخابات سال 84 جزء طیف اصولگرایان بود. او از اعضای تشکل تازه تاسیس جمعیت ایثارگران بود. وی با حمایت این تشکل و به دنبال پیروزی ائتلاف آبادگران در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار تهران برگزیده شد. حسین فدایی دبیر کل این تشکل چندی پیش در گفت و گویی درباره حضور احمدی نژاد در این تشکل و علت اعلام نشدن لغو عضویت وی گفت: وی بعد از ریاست جمهوری دوره اول یکی دو جلسه بیشتر نیامدند، دوره دوم اصلا نیامدند و عملاً لغو عضویت شدند منتها ما رسما اعلام نکردیم. به خاطر اینکه رئیس‌جمهور بودند و در آن شرایط ممکن بود سوالات و ابهامات جدیدی را درست کند، لذا هیچ وقت اعلام رسمی و علنی نشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا بعد از انتخابات تماسی با احمدی نژاد داشتید یا خیر، گفت:  خیر؛ اساساً‌ ارتباط‌مان در دوره دوم ایشان به حداقل رسید. البته در دوره اول ارتباط زیاد و تنگاتنگ بود و مطالب منتقل می‌شد هرچند ایشان به جلسات جمعیت نمی‌آمد و کلاً یکی دو بار بیشتر نیامد. یعنی آخرین دیدار من با ایشان همان پرونده سه هزار میلیاردی است که در کمیسیون اصل نود بودیم و در آن پرونده بنده مسئول بودم.

عضو حزب موتلفه اسلامی: احمدی نژاد نه اصولگراست نه اصلاح طلب

با توجه به اظهارات فدایی اکنون احمدی نژاد جزء​اعضای جمعیت ایثارگران نیست. خیلی ها مطرح می کنند که اصلا دیگر جزء اصولگرایان به حساب نمی آید. حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از احزاب با سابقه اصولگرا در گفت و گو با خبرآنلاین درباره گرایش سیاسی احمدی نژاد گفت: اگر بخواهیم بر اساس شرایط قبل از انتخابات سال 84 ارزیابی کنیم آقای احمدی نژاد در طیف اصولگرایان به حساب خواهند آمد اما ایشان و اطرافیانشان از انتخابات سال 88 و حتی پیش از آن خودشان را از اصولگرایان جدا دانستند. بعد از آن هم موضع دیگری از ایشان ندیدیم. به نظر می رسد ایشان نه در طیف اصولگرایان باشند و نه در طیف اصلاح طلبان.

وی همچنین درباره احتمال ائتلاف طیف حامیان احمدی نژاد با سایر گروه های سیاسی نیز گفت: من بعید می دانم که طیفی وجود داشته باشد که بخواهد در انتخابات با ایشان ائتلاف بکند. ایشان تمام پس اندازهای خودشان را از بین برده اند و چیزی باقی نگذاشتند که بخواهند به وسیله آن با سایر طیف ها ائتلاف کنند. اگر ایشان بخواهند در انتخابات حضور داشته باشند مستقل خواهند آمد.

حق شناس: احمدی نژاد با رادیکال ها ائتلاف می کند

اگر اصولگرایان جدید  و قدیم احمدی نژاد را از خود نمی دانند این انتظار دور از واقعیتی است که احمدی نژاد را اصلاح طلب بدانیم. محمد جواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره گرایش سیاسی احمدی نژاد گفت: آقای احمدی نژاد جزء اصولگرایان رادیکال هستند. من فکر می کنم در انتخابات های آینده امکان ائتلاف ایشان با اصولگرایان سنتی کم باشد اما با سایر اصولگرایان رادیکال امکان ائتلاف دارند.

وی همچنین در توضیح شاخه های مختلف اصولگرایان رادیکال گفت: به نظر من از اصولگرای رادیکال چند شاخه است، یکی جبهه پایداری، یکی همین طیف آقای احمدی نژاد، یکی جمعیت ایثارگران و دیگری رهپویان انقلاب اسلامی است.

رئیس دولت دهم از کی غیر خودی شد؟

خیلی از حامیان سابق احمدی نژاد از او اعلام برائت کردند اما هنوز در افکار عمومی مردم احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور اصولگرا شناخته می شود. حسین فدایی درباره اینکه چرا اعلام برائت اصولگرایان از احمدی‌نژاد، در افکار عمومی جا نیفتاد؟ معتقد است:  علتش این است که آقای احمدی‌نژاد در دوره اول در افکار عمومی به عنوان نماد اصولگرایان مطرح شد، در دولت دوم، جریان فتنه که راه افتاد، مساله مهم تر و جدی‌ این بود که احمدی‌نژاد با کابینه‌اش تفاوت داشت، کابینه احمدی‌نژاد اکثرا انسان‌های زحمت‌کش و حزب‌اللهی بودند؛ یعنی بدنه دولت، وزرا و کارگزاران قابل دفاع بود اما یک جریانی در درون دولت تلاش می‌کرد دولت را به انحراف بکشاند، ما مشکل‌مان آن حلقه انحرافی بود که نتوانست جریان فراگیری شود و کارش را پیش ببرد؛ ولی مزاحمت ایجاد کرد.

احمدی نژاد کی راه خود را از اصولگرایان جدا کرد؟ برای پاسخ به این پرسش باید به اتفاقات بهار سال 90 بازگردیم. در آن روزها رئیس دولت در برابر حکم رهبری ایستادگی کرد و 11 روز خانه نشین شد. ماجرا آنجا آغاز شد که خبر استعفای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات منتشر شد و به دنبال آن محمود احمدی‌نژاد نیز  با این استعفا موافقت کرد و او را طی حکمی به عنوان مشاور امور اطلاعاتی خود منصوب کرد. این استعفا و موافقت رییس جمهوری با آن، مورد مخالفت رسمی مقام معظم رهبری قرار گرفت. پس از مخالفت رهبری با این استعفا و ابقای وزیر اطلاعات در سمت خود، سوم تا چهاردهم اردیبهشت رییس جمهور در اقدامی بی‌سابقه و در اعتراض به حکم حکومتی در ابقای وزیر اطلاعات به منزل رفت و پس از یازده روز خانه نشینی به محل کار خود بازگشت.

از آن زمان به بعد کم کم اصولگرایان مسیر خود را از احمدی نژاد جدا کردند. خیلی ها هم که سابقه حمایت پر حرارت از او را داشتند انگشت اتهام را به سمت بخشی از حامیان رئیس دولت و در راس آن ها اسفندیار رحیم مشائی گرفتند و به آن ها نام جریان انحرافی دادند. آن ها اعلام کردند که حساب دولت را باید از جریان انحرافی جدا دانست.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شاهد هیچگونه اظهار نظری از سوی احمدی نژاد و حامیان درجه یک او نبوده ایم. به همین جهت نمی توان با قاطعیت گفت که احمدی نژاد هنوز خود را اصولگرا می داند یا نمی داند و اینکه آیا می خواهد برای انتخابات مجلس دهم فعالیتی بکند یا خیر. همین سکوت احمدی نژاد بازار شایعات و پیش بینی ها را داغ نگه داشته است. تنها چیزی که مسلم است اصولگرایان فعلا احمدی نژاد را از خود نمی دانند.

2729

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 85
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    آخ جون. کجایی احمدی نژاد که ما را از دست این افراطی های دولت جدید نجات بدی.
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    اگر فتنه گران در سال 88 آشوب درست نمیکردند شاید غربی ها این همه ما را تحریم نمیکردند و وضعیت ما خیلی خوب بود.
    • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      53 6
      شما كي باشي؟
    • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      62 9
      جوك قشنگي بود.بسي خنديديم:))
    • بی نام FI ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      6 0
      من نبودم دستم بود همه چیز تقصیر فتنه بود!!مرد باشین حداقل مسىولیت کارهای دولت عزیزتان که در هر دو دوره از او حمایت ۱۰۰ درصدی کردین قبول کنید!
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    بیخود اختلاف افکنی بین اصولگرایان راه نیندازید ما هنوز هم احمدی نژاد را دوست داریم.
    • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      50 7
      خدا بهتون ببخشدش
  • حسین A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    درود بر احمدی نژاد عزیز
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    دانشگاه جای درس و پیشرفت است نه جای سیاست زدگی با سیاست زدگی نه سیاسی بودن کشور به جای پیشرفت پسرفت می کند کارنامه علمی کشور اگر در چند ماه اخیر به عقب رفته نمایندگان مجلس سریع تصمیم بگیرند که خیانتی بالاتر از این نیست که کشور بعد از انتخابات از نظر علمی عقب گر داشته باشد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    احمدی نژاد یک اصولگرا هست و شما نمیتوانید به دلیل عملکرد بدش از او دفاع نکنید
  • اسي IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    72 7
    حيفت نمياد ميگي ازما نيست . خوب اگه از شما نيست از ماست هههههههههههههههههههههههههههههههه
    • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      22 5
      همون از ماست كه بر ماست
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    114 9
    اصولگرایان احمدی نژاد را بزرگ کردن و بعهد هم او را تایید کردن چه 84 و چه 88 و اگر خانه نشینی 11 روزه نبود هنوز هم تایید می کردند حالا چه عضوی از آنها بوده باشد و چه نباشد مهم تایید کردن احمدی نژاد است
  • محسن A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    خدا به احمدی نژاد خیر نده....
    • پسرخوب A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      بزرگا تازه فهمیدن که احمدی نژاد از اونا نیست ولی مردم از همون اول میدونستن
    • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      خبرآنلاین این خبری که گذاشتی مال بعد از بوتاکسه ؟
    • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      و به تو.
    • unkhown IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      80 17
      الهی آمین
    • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      احمدی نزاد معجزه قرن بود که متاسفانه قدرش را ندانستند! نیچه:)
    • بی نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      احمدی نژاد واقعا در چهار سال اول برای مردم زحمت کشید اما در چهارسال دوم برعکس شد!
    • نویسنده! IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      وقتی احمدی رفت برایش اشک ریخیتیم و حالا با چشمانی اشک آلود منتظر بازگشت قهرمان خود هستیم!
    • بیرانوند US ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      71 22
      انشاالله
    • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      75 15
      فقط احمدی نژاد ؟؟؟؟ یعنی اگه بازم یکی مثل احمدی نژاد بیاد باز هم چرخه را ادامه می دین ؟؟؟؟
    • حامد IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      نمیخوام از احمدی نژاد حمایت کنم، ولی این رو هم بگم که رییس جمهور در کشور ما به درد این میخوره که هر کسی هر خرابکاری کرده، آخر هشت سال بندازنش گردن رییس جمهور و خودشون رو بکشن کنار.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      15 79
      خداییش این کامنتها را دست اندرکاران خودتون می نویسند
    • علی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      تازه میگن میخواد کاندید مجلس بشه!!! حتی تصورشم آدم رو آزار میده.احمدی نژاد بشه رییس مجلس بخواد قانون تصویب کنه چه قانونی میشه هاااااااااااااااااااااا.
    • بی نام CA ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      12 5
      مخلص احمدی نژاد هم هستیم. واقعا از همون روزهای اول دولت تدبیر و امید همه کسانیکه به روحانی رای دادند فهمیدند چه اشتباه بزرگی کردند. فقط یکی از صدها کارهای خوب احمدی نژاد پرداخت یارانه ها به مردم خصوصا قشر ضعیف بود که دولت جدید با ژست های مختلف نشان داده که از انجام آن عاجز است. مثلا خانواده های با درآمد سالانه 12 میلیون تومان (حدود 4000 دلار در سال) از لیست یارانه ها حذف میشوند.
  • امیر RO ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    خدایا یعنی این کابوس تمامی نداره ؟!!!
  • بچه مشد A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    يه زماني سر خواستنش دعوا بود حالا سر نخواستنش!
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    همین الان یعنی دقیقا همین الان تا 24 ساعت دیگه انتخابات برگزار کنید ببینید احمدی نژاد چند میلیون رای می آورد. پایگاه مردمی آن مرد هیچ جا نرفته است.
    • بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      60 5
      انگار یادت رفته همین چند ماه پیش انتخابات برگزار شد و مردم با قاطعیت به تفکر احمدی نژادی نه گفتند!!!! پایگاه مردمی ؟ کدوم مردم؟ رانت خوارها رو می گی؟
    • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      55 8
      همين الان يعني دقيقا همين الان به نظرات مثبت و منفيت يه نگاه بندازي هيچ احتياجي به راه انداختن انتخابات نداري.البته از اولم همين تعداد بوديدها در اين مورد به شما كاملا يعني كاملا حق ميدم
  • ایرانی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    83 9
    حالا این روزها اکثر حامیان دیروز احمدی نژاد کنار کشیدن و میگن ایش ایش! پیف پیف!
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    احمدی نژاد با افکارش به مردم ضربه زد و بیش از نیمی از اصولگراها با ایشان همفکرند حالا چه ایشان را اصولگرا بدانند چه ندانند
  • شهاب IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    کاش خبر بدون عکس بود.
  • سجاد IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    ما مردم ایران همیشه قدردان زحمات دکتر محمود احمدی نژاد هستیم .
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    79 9
    اصولگرایی یعنی احمدی نژاد گرایی .ای بابا اتفاقات 4 سال گذشته را که ما هنوز از یاد نبردیم. بگذارید 20 سال بگذرد بعد بگویید احمدی نژاد اصلا ایرانی نبود شاید تا اونموقع یادمان رفته باشد.
  • حسن A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    فقط دکتر .........
    • ali IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      55 7
      دکتر روحانی
    • دانیال از مشهد IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      10 87
      فقط دکتر محمود
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    88 6
    هردو از جنس هم هستید و مانند دو آینه گه روبروی هم قرار دارند یکدیگر را تکرار میکنید مردم دشمنان مخفی ایران و دوستانشان را می شناسند
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    خدا نکنه احمدی نژاد دوباره رئیس یه جایی بشه..........
  • رسولی A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    من افتخارم این است نه در دوره نهم نه دهم به این شخص رای ندادم
    • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      دقیقا این یک افتخار هست..با مردم نمیتونید بازی کنید.مردم حقیقت رو میدونند..ایشون یک اصول گرا هستن مثل همین هایی که تو مجلس دارن برای دولت کارشکنی میکنند..اصول گراها جایگاهی بین مردم ندارن
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    91 10
    حالا اصلا برن با هم دیدار کنند .....حالا نیست خیلی جبهه پایداری رای داره ؟؟ اتفاقا خیلی به درد هم میخورند جفتشون بهم میایند
  • آریا A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    ای خدا ، باز این اومد ، باوا چرا محو نمیشی تو
    • عباس EU ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
      4 1
      حق هميشه پابرجاست و اين باطله كه بايد محو بشه ، مطمئن باشيد با ظهور امام زمان (عج) حق پيروزه ، انشاءالله
  • مهدی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    60 10
    مشکل اینجاست که ما عادت کردیم همه ی افراد خاص جامعه رو در حد خدا بزرگ میکنیم ( مثل احمدی نژاد و...) ولی چون یادمون میره که اینها هم انسان هستن و ممکن است اشتباه کنن با اولین اشتباه اونارو از جایگاه خدایی به سطح پست ترین انسانها تنزل میدیم و حتی به مرگش هم رازی میشیم و تا وقتی که به " اعتدال " نرسیم وضعمون همینه . البته آدمهایی مثل احمدی نژاد تعداد اشتباهاتشون بیشتر از کارای درستشون بود و این وظیفه ی مجلس بود که جلوی اون کارهارو بگیره ولی متاسفانه سکوت کرد و سکوت ... ولی حالا وزیر که پشت وزیر باید بره به سوالات نماینده ها جواب بده و این مشکل هم از سر نداشتن " اعتدال " ه .
  • حسین IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    چرا این آقا دست از سر ما بر نمی داره؟ 8 سال بدبختی کافی نبود؟ اه اه...
    • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      اگر اون 8 سال ایستادگی و غنی سازی 20 درصد نبود اونوقت روحانیتون با چی میخواست مذاکره کنه؟ این 4 سال هم تموم میشه.
    • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      2 5
      اگراون هشت سال به قول شما ایستادگی وغنی سازی 20 درصد نبود الان به این فلاکت نیفتاده بودیم که روحانی مجبور بشه اینجوری مذاکره کنه
  • محمد A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    پخش و رسانه ای کردن نام و عکس ایشان ملتی را آزرده می کند .از سایت محترم خبر آنلاین استدعا می گردد .از گذاردن هر خبری از نامبرده به سبب یاد آور بحران های گذشته برای مردم ایران خوداری گردد . سپاسگزاریم
    • بی نام EU ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
      3 4
      اين همه آبادي ، اين همه كار ، آخه بي انصافي تا چه اندازه ، به خدا ناشكري شما عزيزان و ناسپاسي نسبت به افراد زحمت كش در اين مرز و بوم فقط فاصله فقير و غني رو زياد ميكنه ، شما خودتون هم ميدونيد فشارهاي اقتصادي همه بهانه براي تخريب بوده ، الان تو بازار راه بيفتيد مي بينيد مايحتاج مردم نه تنها پائين نيومده بلكه افزايش بعضي از كالاها به دو برابر نسبت به يكسال گذشته هم مي رسه ، حالا كه توافق ژنو صورت گرفته ، دلار هم تقريبا ثابت شده ، ديگه چه بهانه اي ميشه براي اين گروني ها بياريد ، خودتون رو گول نزنيد ؛ اينهايي كه اين همه تخريب كردند و به دشمن هم كمك كردند فقط به دنبال قدرت هستند و بس ؛ مطمئن باشيد اگه پايداري مردم عزيز تو ده سال گذشته نبود الان قدرتهاي بزرگ هيچ طوري با ما راه نمي يومدند.
    • نام‌دار IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      0 1
      سلام بی‌نام عزیز که از آی‌پی اروپا آمدی فشار اقتصادی چهار ساله دوم احمدی‌نژاد واقعا بهانه بود؟؟؟!!!! خودت هم باور داری این حرف رو؟؟؟؟!!!!!! الان شما در بازار راه افتادی و قیمت می‌گیری؟ لطفا دقیق و با مثال صحبت کن! من شهریور سال 89 ازدواج کردم، سکه 315 هزار تومان، خانه نوساز در شمال غرب تهران متری 2 میلیون و 100 هزار تومان، خودرو 206 تیپ 5 به قیمت 16 میلیون و 450 هزار تومان بود! ولی در تیر ماه ماه 92 سکه 1 میلیون و 150 هزار تومان، خانه نوساز در شمال غرب تهران متری 5 میلیون و 500 هزار تومان، خودرو 206 تیپ 5 به قیمت 34 میلیون 600 هزار تومان! از چه چیزی دقیقا دفاع می‌کنید؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    66 15
    جبهه ي به اصطلاح پايداري هويت خود را از احمدي نژاد ميگيره...بايد منتظر شكست سنگين آنها در انتخابات مجلس بود
  • میلاد م A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    نه نه نه نه نه خدایا دیگه نه خدایا کمک ما احمدی نژاد نمیخوایم نه نه
  • ع هومن A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    مردم با رای خودشون تو انتخابات 92 نشون دادند متنفرند از طرز تفکرات جبهه پایداری و احمدی نژادی
    • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      19 71
      اونوقت به تفکرات اصلاح طلبی رای دادند؟!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    احمدی نژاد یک اصولگراست. همه این را می دانند. تمام امکانات اصولگرایان در سال 88 برای پیروزی ایشان بکار گرفته شد. اقایان با این حرفها می خواهند از بار مسئولیت افتضاحات 8 ساله مملکت شانه خالی کنند.....تو رو به خدا این نظر رو چاپ کن.
  • بی نام EU ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    50 7
    خدایادیگه نمی خوام قیافه اینوببینم.خبرانلاین لطف کن دیگه وازاین آقاخبرنذار
  • بی نام US ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    52 6
    نميدانم با وجدانش چطور كنار مياد... يك نسل رو نابود كرد.
  • حامی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    12 67
    کاش ملت ایران قدرشناسی را از یاد نبرند
  • مهدی A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    58 3
    خدای بزرگ متعال..تو این مملکت برای انرزی هسته ای هزاران خون پاک بر زمین ریخته میشود درحالیکه حق داشتن هوای پاک برای نفس کشیدن یا آب و غذای پاک برای نوشیدن هیچ جا و توسط هیچ مسئولی حتی به رسمیت شناخته نمیشود.خدایا تنها به تو پناه میبرم
    • بانو IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      30 3
      هزاران مثبت براى اين کامنت خدايا رحم کن
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    13 86
    احمدي نژاد در دلهاي مستضعفين مي ماند و خدا ميداند كه بد بختي احمدي نژاد غير از لجاجت و هزينه همه جانبه براي مشايي دشمنيهاي پيدا و پنهان هاشمي بود.
  • علی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    51 7
    متاسفم که هنوز تو این مملکت هستند کسانی که از احمدی نژاد دفاع می کنند
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    14 70
    آقای روحانی که ظاهرا باید در انتخابات آینده پیروز شود چندان جایگاهی بین مردم کوچه و بازار ندارد. الان شش ماه است رییس جمهور شده ولی آن موجی که باید در جامعه شکل می گرفت زود فروکش کرد. مثل خاتمی یا همین آقای احمدی نزاد که اسمشان هنوز سر زبانهاست. خلاصه ایشان فاقد جاذبه و دافعه هست. یک آدم خیلی خیلی نرمال به درد ملت ایران نمی خورد.
  • علی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    41 12
    متاسفم که هنوز کسانی در این مملکت هستند که از احمدی نژاد دفاع می کنند
  • رسول A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    50 9
    من کسایی که سال 84 بهشرای دادند را تا حدودی بهشون حق میدم چون واقعا گول خوردند ولی اونایی که سال 88 بهش رای دادند هیچ بهونه ای ازشون قابل قبول نیست وحق حرف زدن و شکایت ندارند خیلی سعی کردم مودبانه باهاشون حرف بزنم که چاپ بشه
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    43 8
    تورو خدا ديگه اسمش رو نياريد الان که عکسش رو دوباره ديدم بدنم از گرونی تورم .......لرزيد
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    41 5
    یادمون نرفته میزان رای به احمدی نژاد در دور اول ریاست جمهوریش، احمدی نژاد نماد ناآگاهی و بی منطقی جامعه است. میشه همه جامعه آگاه و منطقی باشند؟ نه! پس هیچ وقت محو نمیشه! طیف آگاه جامعه باید سعی در شفاف سازی و منطقی کردن فضای جامعه داشته باشند تا همیشه جامعه آماده باشه برای مقابله با چنین آسیب هایی
  • حاجي IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    27 6
    از شما كه نيست از اونا هم كه نيست پس حتماً " از ماست كه بر ماست"
  • عزيز IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    41 6
    احمدى با يارانه 100 هزار تومنى مى آيد به شهر ما مى آيد به ما كيك و سانديس ميدهد :)
  • كارمند A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    25 5
    بنده خدا احمدي نژاد اون موقع كه در مسند قدرت بود همه (جناح هاي اصولگرايي)اون رو به خودشون نسبت ميدادند حالا كه هيچ كاره است همه ازش فراري هستند اصولگرايان سنتي جبهه پايداري جمعيت ايثار گران ائتلاف آباد گران رهپويان و.....چون ميدونند اگر بگويند از ماست هيچ شانسي در انتخابات ندارند البته چه با او وچه بي او هيچ شانسي ندارند.
  • محمد A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    3 3
    درود بر احمدی نژاد . احمدی نژاد مرد خداست و تابع عمل و ولایت و رهبری عزیز.
  • طا لبی بر ا م شو شتر GB ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    3 2
    من کار به کسی ندارم سیاسی هم نیستم . ام از همین جا به احمدی نزاد میگم . که بخاطر مدیریت غلطط در مورد مردم بیگناه و خانواده من و ضررهایی که به من زدی شخصا نه این دنیا حلالت میکنم نه اون دنیا ............................... وای بحالت خدا هم ازت نگزره
  • طالبی برام شوشتر GB ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    4 1
    ملت ایران مردمی شریف . با حیا و مظلوم بودن احمدی نزاد تو سو استفاده کردی و بزرگترین اختلاس ها را بوجود اوردی 3000 میلیارد .. بابک زنجانی تازه اینا نوچه هم نیستن اینا نوکر بودن خدا ازت نگزره
  • یاس IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    3 3
    زنده باد احمدی نژاد ... امیرکبیر ایران...
  • رضا A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    3 2
    باسلام به همگی.آدم بایدواقع بین باشه.کارای خوب احمدی نزادنبایدنادیده گرفته بشه.مثل مسکن مهر که خیلی ها را خانه دارکرد.تشریفاتی نبود خاکی بود.سهام عدالت به هرایرانی.سهمیه بنزین وهدفمند کردن یارانه ها.اقتدارسیاسی در مقابل کفاروبدخواهان نظام وانقلاب .شجاعت ایشان.مردمی بودن وتقسیم بیت المال بین تمام استانها وشهرها وروستاها.ازهمه مهمترراه اندازی مجددنیروگاه های هسته ای که متوقف بود.دزدی هم نکردوجلوی زیادی خواهی های بعضی ازافرادراگرفت.امااشتباهاتی هم داشت.مشائی.کنارکشیدن ازریاست جمهوری.ولی معصوم نبودکه بگیم بایداشتباه نمیکرد.قشرسرمایه دارتواین هشت سال تلاششون به زمین زدن دولت نهم ودهم بود که تا حدودی موفق شدند.خداازاونهانگذرد. کلیدروانی چی شد؟فکرکنم کلید برای بسته شدن نیروگاههای هسته ای بود.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    2 0
    باید قبول کرد که ملت و دولت مکمل همدیگرند و باید قبول کرد که یک ملت برزگ دولت رو به هر کیفیتی دنبال خودش میکشونه نه ملتی مثل ما که گهی تند و گهی خسته است وقتی میخوان چیزی بخرند تولید ترینیداد و توباگو را از تولید خودشون بیشتر قبول دارند ولی باز دنبال مقصر بیکاری میگردن
  • محمد مهدی عراقی A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    2 3
    رهعفدرود به شرف دکتر احمد نژاد قهرمان مبارزه بااستکبار کمرشکن فتنه نمایاان کننده فساد گران ىار
  • هم وطن IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    3 3
    من نمیدونم مردم کی میخان بیدار بشن. کدوم مسئول مملکتی رو سراغ دارید که اینقدر مخلصانه و خدمتکارانه برای سربلندی ملت کار کرده باشه و به خاطر خدا هر توهینی رو بی پاسخ بذاره. خداییش اگه کسی ذره ای از این اهانت ها رو به هر رییس جمهور دیگه چه در ایران چه کشورهای دیگه میکرد چه بلایی سرش می اوردن
  • یار IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    4 2
    درود بر مرد شجاع احمدی بزرگوار
  • ایدا A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 1
    بابا‏ ‏بی‏ ‏خیال‏ ‏‏!‏ای‏ ‏احمدی‏ ‏نژاد‏ ‏،روحانی،اگه‏ ‏همه‏ ‏بجای‏ ‏این‏ ‏حزب‏ ‏گرایی‏ ‏ها‏ ‏دست‏ ‏به‏ ‏دست‏ ‏هم‏ ‏میدادن‏ ‏که‏ ‏جمهوری‏ ‏واقعا‏ ‏اسلامی‏ ‏داشتیم‏ ‏هیچکدوم‏ ‏ازاین‏ ‏جر‏ ‏وبحث‏ ‏ها‏ ‏رو‏ ‏نداشتیم‏ ‏جانم‏ ‏فدای‏ ‏رهبر
  • رحیمی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    2 0
    درودبراحمدی نژاد خدا پشتیبانتب اد