مهر نوشت:

پسر نخست وزیر ترکیه برای پاسخ دادن به پرسش هایی در خصوص بزرگ ترین پرونده فساد مالی این کشور به دادگاه می رود.

به گزارش آسوشیتدپرس، در حالیکه وکیل خانواده اردوغان اعلام کرده پسر "رجب طیب اردوغان" برای ادای توضیحات به دادگاه می رود روز گذشته انتقادهای تندی علیه نخست وزیر ترکیه در این رابطه انجام شد.

منتقدین می گویند که اردوغان از انجام تحقیقات درباره خانواده خود جلوگیری می کند. گفته می شود پسر نخست وزیر ترکیه نیز در پرونده فساد مالی 86 میلیارد یورویی دست دارد اما اردوغان با اعمال فشار موجب شده تا وی تا کنون بازداشت نشود.

در همین رابطه روز پنجشنبه نیز مجلس ترکیه صحنه درگیری لفظی و حتی فیزیکی موافقان و مخالفان اردوغان بود. از دسامبر 2013 ترکیه درگیر یک پرونده فساد بزرگ شده که اردوغان از آن با عنوان عملیات کثیف یاد کرده و عنوان داشته که این پرونده برای تحت فشار قرار دادن وی مطرح شده است. به موجب این پرونده تعدادی از افسران بلند پایه پلیس، رئیس هالک بانک و  بیش از صدها نفر دیگر بازداشت شده اند که برخی از آنها ار فرزندان وزیران دولت کابینه اردوغان هستند.

روز سه شنبه هفدهم دسامبر یکی از قضات مشهور دستگاه قضای ترکیه به نام جلال کارا، دستور انجام عملیاتی را صادر کرد که تنها ظرف چند دقیقه نه تنها در صدر اخبار ترکیه قرار گرفت، بلکه توجه اغلب کشورهای جهان و توجه مقامات کاخ سفید را نیز به سوی خود جلب کرد.

هنوز اطلاعات زیادی در خصوص این پرونده که گفته می شود در آن 86 میلیارد یورو پول جابجا شده منتشر نشده اما گویا افراد زیادی از دولت اردوغان درگیر این پرونده هستند و از همین رو برخی رسانه ها از آن به عنوان بدترین چالش حکومت 11 ساله اردوغان یاد می کنند.

اردوغان برای رهایی از این چالش دست به اصلاح کابینه خود زده و تعداد زیادی از افسران پلیس درگیر این پرونده یا از کار بیکار شده و یا آنکه به پست های پائین تنزل درجه داده شده اند اما با این حال نخست وزیر ترکیه همچنان تحت انتقادت شدید قرار دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    6 1
    پس بگو چرا داره همه را عوض ميكنه،چون نفر بعدي بعد از پسرش،خودشه،من هميشه بعد از قضيه ميدان تقسيم مي گفتم كه فاسده
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    4 6
    یه کشور یه ذره درست حسابی تو منطقه ترکیه بود که اونم فاتحه اش خوندن