«علی‌اکبر ولایتی» صبح امروز با «اروه دوشاب» وزیر اسبق امور خارجه فرانسه در محل مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار و گفتگو کردند.

ولایتی در این دیدار با اشره به اینکه سابقه بسیار خوبی از همکاری با شما در زمان تصدی شما در وزارت امور خارجه فرانسه و همچنین در زمان تصدی بنده در وزارت امور خارجه ایران دارم افزود: زمانی که دعوت ما را پذیرفتید به یاد خاطرات آن زمان بودیم که با شما به اشتراک کار بسیار ارزشمندی را در جهت منافع مشترک ایران و فرانسه به جهت صلح در منطقه انجام دادیم.

وی به جنگ 16 روزه مقاومت اسلامی لبنان و اسرائیل اشاره کرد و بیان داشت: ما و شما در دمشق طی یک اقامت طولانی و ملاقات متعددی اقدام بسیار مثبتی را انجام دادیم. این همکاری ما و شما در جهت ایجاد آرامش در منطقه کاری مثال‌زدنی و موحب همکاری‌های سطح بالا میان ایران و فرانسه بود که در تاریخ نیز ثبت شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک خاطرنشان کرد: بار دیگر به شما خوش‌آمد عرض می‌کنم و امیدوارم این سفر شما مقدمه‌ای برای آغاز همکاری ارزشمند همه‌جانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و فرانسه شود.

در ادامه این دیدار وزیر اسبق امور خارجه فرانسه خطاب به ولایتی اظهار داشت: خاطرات بسیار دقیقی از شما به یاد دارم، زمانی که در دمشق بودید برای حل بحران سوریه جنابعالی نقش بسیار مفیدی ایفا کردید.

وی ادامه داد: از جنابعالی خیلی ممنونم که در گذشته تلاش مشترکی را بین ایران و سوریه به جهت حل مشکلات مورد توجه قرار دادید؛ آن زمان سوریه برای ایران مورد توجه بود البته در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدیم.

دوشاب اضافه کرد: برای اینکه راه حلی به جهت حل بحران سوریه پیدا کنیم که برای هر دو طرف نیز رضایت‌بخش باشد تلاش کردیم و در نهایت به نتیجه رسیدیم.

وزیر اسبق امور خارجه فرانسه با بیان اینکه امروزه شرایط تغییر کرده اما بازیگران منطقه همان‌ها هستند، اظهار داشت:‌ ایران و فرانسه در وضعیت مشابهی قرار دارند و من با شما در این زمینه موافقم که بایستی به راه حل‌هایی رسید که برای طرفین قابل قبول باشد.

وی گفت: برای من بسیار حائز اهمیت است که ایران بتواند جایگاه خود را در صحنه بین‌الملل بازیابی کند.

دوشاب با بیان اینکه ایران بایستی تمام جایگاه بین‌المللی خود را مستقر کند تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم، تصریح کرد: مشکل سوریه مشکل بسیار مهمی است و خطرات زیادی را ممکن است به دنبال داشته باشد، این کشور امروز احساس بدبختی می‌کند.

وزیر اسبق امور خارجه فرانسه اظهار داشت: کشورهای مجاور و کل منطقه ما اروپایی‌ها و فرانسوی‌ها بسیار از این مسئله متاثر هستیم به همین دلیل نیاز داریم با هم همکاری کنیم.

وی خطاب به ولایتی بیان داشت: خیلی خوشحالم که شما را موفق دیده‌ام، شما همچنان مانند گذشته موفق بوده‌اید و مسئولیت‌های مهمی را بر عهده گرفته‌اید. بنده در شرایط دیگری قرار دارم با این حال همچنان توجه و علاقه خود را حفظ کرده‌ام و سهم خود را ادا می‌کنم، بنده دفتر وکالت دارم و علاقمند به مسائل بین‌المللی هستم بنابراین فکر می‌کنم بتوانیم همکاریمان را ادامه بدهیم.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    18 9
    چه نوشابه ای هم برای همدیگه باز میکنن!!!!!!!در عجبم چرا هرچی وزیر پیر و پاتال و فسیل شده اروپایی هست تازه یادشون اومده که بیان ایران ؟
    • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      5 0
      ادب مرد به از دولت او است.
  • سجاد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    22 10
    احسنت به آقای دکتر ولایتی که واقعا نشان دادند سیاستمدار معتدل و قابلی هستند
  • سعيد A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    3 0
    طرف تعجب كرده كه آقاى ولايتى بعد اين همه سال هنوز مسؤليتهاى مهمى در دست دارن، اما اون بازنشسته شده و رفته تو دفتر وكالتش نسكافه ميخوره!!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    0 3
    آقای ولایتی دلشان برای قهوه های فرانسه تنگ شده والا هیچ برتری ای نسبت به جوانها ندارند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    2 0
    بالاخره مسئولان فهمیدند که روابط خارجی چه اثر مثبتی در پیشرفت داخل دارد