۰ نفر
۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری سابق فرانسه پذیرفت که می‌خواهد برای اجتناب از گرفتار شدن به سرنوشت نخست‌وزیر پیشین انگلیس که در حاشیه قرار گرفته، در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2017 میلادی بار دیگر شرکت کند.

 به نوشته روزنامه دیلی‌میل، نیکولا سارکوزی، رهبر سابق راست میانه فرانسه در سال 2007 میلادی به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور انتخاب شده اما در انتخابات 2012 میلادی شکست خورد. برخی نظرسنجی‌ها وی را به عنوان یکی از بی‌طرفدارترین و بی‌وجهه‌ترین روسای جمهوری تاریخ فرانسه معرفی کرده‌اند.

با این وجود سارکوزی به نظر می‌آید که تصمیم گرفته تا بار دیگر در این مسیر پا گذاشته و برای رسیدن به ریاست جمهوری تلاش کند.

اظهارات سارکوزی درباره تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس پس از گفت‌وگویش با وی درباره اینکه چطور خودش را سرگرم و مشغول نگه می‌دارد، در رسانه‌ها منتشر شد.

به گفته بلر، وی در سال 2008 میلادی به عنوان ماشور به بانک جی پی مورگان پیوسته و سرویس مالی زوریخ از وی به عنوان مشاور در حوزه مسائل مربوط به محیط زیست مشورت می‌گیرد. وی همچنین در حال نوشتن خاطراتش نیز است.

میزان درآمد سالیانه بلر موضوع مهمی نیست اما گفته شده است که وی یکی از پردرآمدترین سخنگویان دولتی در جهان است.

اما سارکوزی می‌خواهد تا راه متفاوتی را پیش بگیرد و برنامه‌هایش برای ریاست جمهوری توسط برنادت شیراک، بانوی اول پیشین فرانسه و دوست صمیمی وی افشا شد که در جریان مصاحبه‌ای رادیویی تصدیق کرد که سارکوزی می‌خواهد بار دیگر برای ریاست جمهوری نامزد شود.

سارکوزی و همسرش بارها به دلیل زندگی اشرافی که دارند، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =