کیهان نوشت:

عضو حزب منحله مشارکت گفت: موضع جریان متبوع وی ائتلاف حداکثری با مطالبات حداقلی است.

سعید شریعتی در مصاحبه با سایت شبکه ایران گفت: در حال حاضر باید رویکرد ائتلاف حداکثری با مطالبات حداقلی در انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال شود، گسترده‌تر شود. همان‌طور که در 24 خرداد می‌گفتیم باید مطالباتمان را کنترل و زمانبندی کرده و بر مدار و محور یک شعار که همان آشتی ملی و وحدت ملی است حرکت کنیم. امروز هم باید بر موفقیت دولت روحانی تاکید کنیم. به دلیل اینکه هر تفرقه‌ای هزینه‌بردار است. شریعتی در ادامه به بحث‌هایی مبنی بر عبور از روحانی اشاره کرد و گفت: ایشان هیچ‌وقت لیدر جریان حامی‌اش نبوده و خودش هم چنین ادعایی ندارد. در ضمن باید بر این نکته تاکید کرد که اغلب حامیان روحانی خیلی قبل‌تر از روحانی پیش‌تر رفته بودند و مطالباتشان جلوتر از روحانی است، اما در 24 خرداد بر اساس عقلانیت حاکم بر جریان اصلاحات آگاهانه و برای به دست آوردن پیروزی به این نتیجه رسیدند که عقب بنشینند و پرچم را به دست روحانی دهند. به همین دلیل تا اطلاع ثانوی بحث عبور از روحانی مطرح نخواهد بود چرا که وجدان جمعی و عقلانیت سیاسی موجود در جبهه حامیان دولت روحانی افزایش سطح مطالبات و بالا بردن توقعات در جامعه را در درون خود اصلاح خواهد کرد مگر اینکه خود دکتر روحانی از مواضع و تعهدات خود عقب‌تر برود که به طور خود به خودی عبور از روحانی اتفاق خواهد افتاد.
شریعتی درباره بحث‌هایی مبنی بر مطرح شدن سر لیستی ناطق نوری و عارف گفت: این دو بزرگوار مورد احترام هستند و خوشبختانه واقعیت این است که ناطق نوری طی 8 سال قرابتی با جریان اصلاحات پیدا کرده است، در واقع باید گفت طی این سال‌ها نیروهای با هویت و اصیل کشور با هم ارتباط وثیق‌تری پیدا کردند و در این میان آقای ناطق نوری یکی از چهره‌های اثرگذار ملی ماست.
وی همچنین در مصاحبه با سایت تدبیر درباره تدارک اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس گفته است: تا آنجا که من مطلعم گروه‌های اصلاح‌طلب مانند کارگزاران و مشارکت مشغول فعالیت‌اند و تلاش می‌کنند یک ارزیابی دقیقی از اتفاق‌های سیاسی، شرایط دو سال آینده کشور و مسیری که منتهی به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی می‌شود، داشته باشند.
از سوی دیگر رضا خاتمی در مصاحبه با روزنامه آرمان، گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 کاندیدای نخست ما آقای هاشمی و آقای خاتمی بودند و ما مجبور شدیم از اینها عبور کنیم. می‌شد دعوا راه انداخت و همه‌چیز را بر هم زد]![ اما فایده‌ای برای کشور نداشت و سبب زیان کشور می‌شد. این عقلانیت و خردورزی که چند بار اشاره کردم همین است که شما همیشه نمی‌توانید دنبال بهترین‌ها بروید. وی ادامه می‌دهد: من نمی‌خواهم وارد مصادیق شوم اما اصلاح‌طلبان به این استراتژی بسیار مهم رسیدند که نخست، باید منسجم باشند، دوم اینکه به حداقل‌ها در این مسیر قناعت کنند و سوم اینکه با نیروهایی که در جریان اصلاح‌طلبی نیستند اما دلسوز کشور هستند، همکاری داشته باشند. شما تردید نکنید نقشی که آقای ناطق نوری در انتخابات خرداد 92 داشت کمتر از نقش خیلی چهره‌های اصلاح‌طلب دیگر نبود و آقای ناطق هم با همین هدف فعالیت می‌کرد بنابراین در انتخابات آینده بعید نیست اصولگرایان میانه و اصلاح‌طلبان به یک لیست واحد برسند.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    25 6
    تازه كيهان خبر نداره استارت اصلى راخود مردم زدند ان هم از انتخابات رياست جمهورى كه خواستند زورگويان را كناربزنند
  • بی نام FI ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    4 11
    می‌شد دعوا راه انداخت و همه‌چیز را بر هم زد!؟ مي شد واقعا؟!
  • بهمن A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    78 2
    اصولگرایی یا اصلاح طلبی مهم نیست . مهم آن است که رفتار گروهها براساس منافع ملی و به دور از منافع جناحی و برپایه عقل و منطق باشد .
    • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      7 29
      موافقم ولي ديدي اصلاح طلبان درذ شواري شهر به خاطر سياست بازي با شهردار تهران چه ميكنند؟ بهترين شهردار تاريخ ايران چون اصولگراست آقايون تحمل مخالف رو ندارند
  • جواد A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    67 2
    من کاری به موضوع نوشته کیهان ندارم اما این روزنامه از واژه های بیگانه "استارت" و "استراتژی" استفاده کرده، آقای آهنگر دادگر رسیدگی کنند!
    • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      10 1
      :)
  • حميد IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    26 3
    همه مشاركتي ها را دوست داريم اونم در حد تيم ملي اسپانيا
  • رضا - A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    11 2
    تو چرا ترسیدی حالا
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    6 27
    بايد افراطيون اصلاح طلب شناسايي و رد صلاحيت شوند به جز حزب اعتدال و توسعه منتصب به رئيس جمهور
    • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      16 1
      میترسی نه؟ شکستتتون حتمیه
  • بی نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    11 1
    چرا دردت اومد؟؟شما که خیلی از این جلوتر عمل کردید
  • بی نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    4 2
    باید افراطی های اصول گرا همه رد صلاحیت بشن و همه اصلاح طلب ها تایید بشن مردم پشت اصلاحات هستن