تسنیم نوشت:

منابع خبری محلی در عراق گزارش دادند که ارتش این کشور پس از پاکسازی کامل شهر الرمادی هم اکنون مراحل آماده‌سازی برای حمله به شهر فلوجه را به پایان برده است.
به گزارش عراق القانون، نیروهای امنیتی و ارتش عراق که در عملیات مبارزه با داعش مشارکت دارند، مراحل آماده سازی عملیات پاکسازی کامل شهر فلوجه را با کمک عشایر الانبار به پایان برده‌ است.

روزنامه الصباح طی گزارشی تاکید کرده است که آماده ‌سازی برای عملیات پاکسازی شهر فلوجه پس از سیطره کامل ارتش بر شهر الرمادی که عشایر الانبار نیز در آن شرکت داشتند آغاز شد. این روزنامه همچنین یاد آور می‌شود که ارتش عراق موفق شد تا طی عملیات پاکسازی شهر الرمادی یکی از فرماندهان زن گروه تروریستی داعش را که از تبعه‌های عربستان سعودی می‌باشد دستگیر کند.

برخی منابع امنیتی احتمال دادند که گام بعدی ارتش عراق پس از پاکسازی کامل شهر الرمادی آغاز حمله به شهر فلوچه و پاکسازی کامل آن از تروریست‌ها باشد.

ناظران بر این باورند که ارتش طی روزهای آینده به عملیات سرنوشت سازی دست بزند و این به دلیل شرایط انسانی و فراهم آوردن زمینه برای کمک به عشایر برای در اختیار گرفتن کنترل امور است.

از زمان شروع بحران در الانبار افراد مسلح، نیروهای دولتی را از شهر خارج کرده اند و دولت عراق نیروی نظامی خود را در اطراف شهر فلوجه مستقر کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    16 0
    همانند سوریه عراق هم از این جرثومه فساد یعنی تروریست های جانی و تکفیری رنج میبره. امیدوارم از ریشه زده بشن و نسلشون منقرض بشه