۰ نفر
۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
بازگشت مخالفان به خیابان‌های کی‌یف

پس از شکست دومین دور مذاکرات میان رییس جمهور اوکراین و سه تن از رهبران مخالف دولت، تظاهرکنندگان ضد دولتی بار دیگر به میدان استقلال کی یف آمده و آنجا را سنگر بندی کردند.

 

 

 

ویتالی کلیچکو، یکی از رهبران مخالفان، با حضور در میان تظاهرکنندگان، تاکید کرد که مذاکره با کسی که از قبل تصمیم گرفته تا شما را فریب دهد، سودی ندارد. او همچنین افزود: "تنها نقطه توافق ما چیز زیادی نبود و آن این بود که اگر ما دست از مقاومتمان برداریم آنها هم آماده اند تا زندانیان را آزاد کرده و خشونت را متوقف کنند."

او در پاسخ به تظاهرکنندگان که فریاد شرم بر دولت باد را سر می دادند، گفت که او هم همین واکنش را داشته است.

او با این حال از ادامه خشونتها و احتمال کشته شدن تعدادی بیشتری از مردم ابراز نگرانی کرد .

یکی از تظاهرکنندگان خشمگین می گوید: "صلح با آنها مثل آن است که به سگی که دست ما را گاز گرفته بگوییم، گاز نگیر. کار آنها فقط وقت کشی است."

دیگری هم می گوید: "با روشی که آنها رفتار کردند فقط می توان گفت که غیرممکن است با مذاکره بتوان انتظار دریافت امتیاز و یا مصالحه را داشت. مذاکره فقط برای خریدن زمان است و هر چیز دیگری دروغ است."

معترضان برای گرم کردن خود در سرمای ده درجه زیر صفر کی یف ، آتش روشن کرده اند.

آنها خواستار نزدیکی بیشتر کشورشان با اتحادیه اروپا هستند.

آنجلینا کاریاکینا، خبرنگار یورونیوز درکی یف هم می گوید: "صلح موقت در ازای توقف بازداشت و سرکوب فعالان سیاسی. این چیزی است که رهبر یکی از مخالفان دولت پس از مذاکره با رییس جمهور به معترضان اعلام کرد. شک و تردید زیادی در میان معترضانی که در پشت سنگرها هستند وجود دارد و هیچ کس دیگر به قول و عده ها باور ندارد. با این حال معترضان قصد توسل به یک اقدام افراطی را ندارند، آنها تصمیم گرفته اند تا کمی صبر کنند و ببینند که چه موضعی باید اتخاذ کنند."

منبع: یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =