ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان گفت‌وگوها در نشست جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، گفت: رئیس‌جمهوری سوریه هنوز آماده کناره‌گیری از قدرت برای ایجاد راهی به منظور تشکیل یک دولت انتقالی در این کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه خبری العربیه، گفت: مشخص است که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در این برهه از زمان آماده کناره‌گیری از قدرت نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: اگر توافق صلحی به دست آید، بسیاری از کشورها همانطور که از قبل پیشنهاد کرده‌اند، به تعهد خود پایبند خواهند ماند و نیروهای حافظ صلح را به سوریه اعزام می‌کنند. من گمان نمی‌کنم که نیروهای آمریکایی در این عملیات حضور داشته باشند.

روز پنجشنبه نیز اخضر الابراهیمی، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه با اعضای مخالفان در ژنو دیدار کرد تا با آنها در مورد برنامه مذاکرات آتی که امروز (جمعه) برگزار می‌شود، گفت‌وگو کند. این مذاکرات همچنان متزلزل است چرا که همچنان دو طرف شرکت‌کننده در این مذاکرات تهدید کرده‌اند از این روند خارج می‌شوند.

جان کری همچنین مدعی شد که اسد هیچ جایگاهی در آینده سوریه ندارد و افزود: اسد مردی است که مرتکب جنایات جنگی شده، اما همچنان می‌خواهد مدعی مشروعیت برای حکمرانی بر سوریه باشد. اما می‌توان مقام‌هایی را از دولت دمشق در دولت انتقالی سوریه جای داد و این در صورتی است که آنها مرتکب جنایت نشوند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت، مادام که دولت ایران از برنامه 2012 در تشکیل یک دولت انتقالی در سوریه حمایت کند، جایگاهی در مذاکرات صلح دارد. اما باید بیش از به کار بردن کلمات و واژه‌ها عمل کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    19 6
    مستر کری : شات آپ، پلیز!!!