تسنیم نوشت:

معاون باراک اوباما در تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که ادامه مذاکرات دولت اوکراین و مخالفان دولت و دستیابی به یک تفاهم واقعی، تنها راه ‌حل برای پایان دادن به بحران است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در تماس تلفنی با ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین از وی خواست تا برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران سیاسی این کشور تلاش کند.
جو بایدن همچنین در این تماس تلفنی ضمن درخواست از رئیس جمهور اوکراین برای پایان دادن خشونت ها و درگیری ها در این کشور هشدار داد که ادامه خشونت‌ها ممکن است پیامدهایی برای روابط بین واشنگتن و کیف داشته باشد.
در این بیانیه آمده است که بایدن در این تماس تلفنی از یانوکوویچ خواست تدابیری برای پایان دادن به خشونت‌ها و ارائه پاسخی جدی برای نگرانی های مشروع تظاهرکنندگان اتخاذ کند.
این اظهارت جو بایدن در حالی مطرح می شود که هزاران نفر از مردم اوکراین روز پنجشنبه با تجمع در اطراف سفارت آمریکا در کیف، این کشور را به حمایت مالی از اعتراضات ضد دولتی محکوم و خواستار عدم دخالت این کشور در امور داخلی اوکراین شدند.
ایوان پروتسنکو، یکی از رهبران حاضر در این تظاهرات گفت: " آمریکا پشت تمام اتفاقاتی است که در مرکز کی یف اتفاق می‌افتد. حمایت مالی از اعتراضات از آمریکا صورت می‌گیرد. این مساله باید متوقف شود. ما در این مکان حاضر شدیم تا به تمام دنیا بگوییم: آمریکا بس کن! آمریکا- اوکراین به صلح نیاز دارد."
مذاکره اخیر میان رهبران مخالفان و رئیس‌جمهور این کشور بدون نتیجه پایان یافت و همین مساله منجر به ادامه تنش در پایتخت و کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شده است.
نخست وزیر اوکراین در اجلاس داووس درپی ادامه تنش در پایتخت اعلام کرد که دولت درصورت موافقت پارلمان این کشور حاضر به استعفا است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =