ایرنا نوشت:

بازتاب گسترده سخنرانی امروز (پنجشنبه) حسن روحانی در مجمع جهانی داووس که همزمان از شبکه های مختلف خبری پخش شد و مورد استقبال حاضران و رسانه ها در جهان قرار گرفت، رییس و نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در تنگنا قرار داد.

همزمان با توجه ویژه خبرگزاری ها مانند رویترز و آسوشیتدپرس و رسانه های مختلف به سخنرانی رییس جمهوری ایران با ویژگی نگاه تعاملی و سازنده جهانی ایران، هفته نامه آمریکایی فوربس، سخنان شیمون پرز نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان روحانی را تند و نامعمول خوانده است.

فوربس نوشت: پرز ساعتی پس از سخنرانی حسن روحانی در سوییس، واکنش تندی نشان داد، در حالیکه اظهارات رییس جمهوری ایران سرشار از اظهارات آشتی جویانه و میانه روی بود.

این نشریه در ادامه ارزیابی سخنان امروز (پنجشنبه) روحانی در مجمع جهانی داووس سوییس و واکنش نخست وزیر رژیم صهیونیستی، آورده است: رییس جمهوری ایران با صراحت اعلام کرد که سلاح هسته ای در راهبرد امنیتی تهران هیچ جایگاهی نداشته و جمهوری اسلامی هم هیچ انگیزه ای برای دستیابی به سلاح اتمی ندارد.

فوربس ادامه داده است: روحانی همچنین از امکان توسعه توافق اخیر هسته ای ایران با غرب سخن گفت، اما در عین حال تاکید کرد که «هر مانع احتمالی در این راه ممکن است ناشی از فقدان اراده سیاسی از سوی طرف یا طرف های دیگر یا ناشی از نفوذ دیگران باشد» که مخاطب این سخن بی تردید اسراییل بوده است.

این هفته نامه آمریکایی با اشاره به بخش های دیگری از سخنان روحانی مانند اعلام آمادگی ایران برای تداوم همکاری با اروپا برای تبدیل شدن ایران به «10 اقتصاد برتر دنیا طی 10 سال آینده»، نوشت: پرز مهمترین بخش سخنان روحانی را بخش ناگفته آن دانست.

بنا به این گزارش رییس رژیم صهیونیستی با طرح موضوع های نامرتبط با نشست داووس گفت که «روحانی درباره زمان برقراری صلح بین اعراب و اسراییل حرفی نزد و نگفت که ایران درصدد توقف ارسال تسلیحات برای حزب الله است».

در حالی که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه، افزون بر 200 بمب و کلاهک موشکی است و برخلاف درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین درخواست های جهانی حاضر به پذیرش ممنوعیت بین المللی در این زمینه نیست، پرز گفته است: روحانی تاکید کرد که ایران در پی سلاح هسته ای نیست، اما نگفت که ساخت موشک های دوربرد با کلاهک هسته ای را متوقف خواهد کرد.

با وجود این که اسراییل حتی توسط کشورهای اروپایی و عربی بارها به دلیل اجرای عملیات تروریسم دولتی در مناطق مختلف جهان، مورد انتقادهای گسترده قرار گرفته است، پرز در ادامه واکنش انفعالی خود به بازتاب مثبت سخنان رییس جمهوری ایران در داووس گفت که «روحانی اعلام نکرد، ایران قصد دارد از اینکه مرکز ترور در جهان باشد، انصراف دهد.»

رییس 91 ساله رژیم صهیونیستی در پایان بدون اشاره به اقدامات ضد ایرانی و تروریستی تل آویو علیه ایران، اظهار کرد:تا جایی که به اسراییلی ها مربوط می شود، حاضریم با مردم ایران صلح کنیم. ما به دنبال جنگ و درگیری نظامی نیستیم. امروز رویداد بسیار مهمی بود اما متاسفانه از دست رفت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم مانند پرز در واکنش انفعالی اعلام کرده است: رییس جمهوری ایران به تبلیغات گمراه کننده خود و ایران ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری لبنانی ˈ النشره ˈ دفتر بنیامین نتانیاهو در بیانیه ای اعلام کرد:

جامعه بین الملل نباید در دام فریبکاری ها و تلاش ها برای گمراه کردن بیافتد و باید مانع دستیابی ایران به فناوری تولید سلاح هسته ای شود.

مهرماه امسال هم بازتاب گسترده و مثبت جهانی سخنرانی روحانی در جریان شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، سبب بروز واکنش انفعالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تریبون سازمان ملل شد به گونه ای که رسانه ها و خبرگزاری های غربی از جمله آمریکایی و انگلیسی سخنان وی را طنز خواندند و همچنین موجی از تمسخر در فضای اینترنتی علیه نتانیاهو بویژه در باره این ادعا که در ایران آزادی پوشیدن شلوار جین و شنیدن موسیقی غربی وجود ندارد، به راه افتاد.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334270

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    22 2
    بهترین کار بی توجهی به اسرائیل است. عدم توجه در بسیاری موارد جواب بیشتری می ده تا تقابل مستقیم.
  • امیر.غ RU ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    14 2
    زنده باد روحانی دیگه دورانی که یه بی خرد که میرفت مجامع بین المللی و دنیارو بر زدمون میشوروند و اسراییل از آن استفاده میکرد تمام شد. ایران هیچ دوستی با اسراییل ندارد. زنده باد روحانی
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    8 3
    ظاهرا این پیر خرفت قدرت تخیل بالایی دارد او منتظر بود ایران برود بدنبال صلح با اسرائیل بگردد !!!! غلفل از اینکه احاد مردم ایران اسرائیل را فقط یک غده چرکین بد خیم در منطقه و جهان میدانند
  • احمد A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    6 1
    بعضیها چوپان دروغگویند .عاقبت گرگها گوسفندها میخورند وکسی بداد شان نمیرسد.