ایسنا نوشت:

معترضان اوکراینی و نیروهای پلیس این کشور با پیشنهاد آتش بس موقت تا 8 شب به وقت محلی موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، ویتالی کلیچکو، رهبر حزب UDAR گفت که به تظاهرکنندگان درباره نتایج مذاکرات میان رهبران اپوزیسیون و ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور اطلاع رسانی خواهد کرد.

معترضان نیز پرتاب سنگ به سوی پلیس را متوقف کرده‌اند. کلیچکو با حضور در میان معترضان از دو طرف خواست رویارویی را تا پایان مذاکرات متوقف کنند.

وی افزود: ساعت 8 شب نزد شما می‌آیم و گزارشی از مذاکرات را ارائه خواهم کرد.

معترضان و نیروهای امنیتی نیز با آتش بس موافقت کرده و قول دادند در زمان مذاکرات هیچ رویارویی نداشته باشند. در همین راستا انتظار می‌رود خیابان‌های کی‌یف تا 8 شب تا حدودی آرام باشد.

در همین حال هزاران تن در اطراف سفارت آمریکا در کی‌یف تجمع کرده و پایان دادن به کمک‌های مالی جهت خشونت‌های خیابانی در این شهر را خواستار شدند. تظاهرکنندگان از دولت آمریکا خواستند از حمایت و کمک‌های مالی برای انجام تظاهرات‌های گسترده و درگیری مردم با پلیس خودداری کند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: آمریکا در پس هر رویدادی است که در کی‌یف رخ می‌دهد. سرمایه‌گذاری‌ها از اینجا صورت می‌گیرد و باید متوقف شود. ما برای همین اینجا هستیم تا به جهان بگوییم آمریکا بس است، ما در اوکراین به صلح نیاز داریم.

مرکز کی‌یف امروز(پنجشبنه) بیشتر شبیه یک منطقه جنگی بود. دود غلیظ و سیاهی از موانع ایجاد شده توسط مخالفان به هوا بلند بود و پلیس ضدشورش به سوی پایگاه‌های مخالفان یورش می‌برد. معترضان نیز با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف پاسخ پلیس را می‌دادند. پلیس هم به گاز اشک آور و نارنجک‌های نوری و گلوله‌های پلاستیکی متوسل می‌شد.

گفته می‌شود بیش از 200 پلیس و معترض زخمی شده‌اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =