فارس نوشت:

تحلیلگر سوری امور سیاسی با اشاره به اینکه ایران غایب حاضر کنفرانس ژنو 2 است و در آن از لحاظ فیزیکی حضور ندارد، اما هیچ کس نمی‌تواند منکر تاثیرگذاری منطقه‌ای آن به ویژه در بحران سوریه باشد.

«معد محمد»، تحلیلگر سوری امور سیاسی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: لغو دعوت ایران جهت مشارکت در کنفرانس ژنو 2 تنها بیانگر سردرگمی و آشفتگی موضع بین المللی به ویژه آمریکا و سازمان ملل و عربستان سعودی بود.

محمد با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند تاثیرگذاری ایران در منطقه را انکار کند، عدم مشارکت دادن ایران در کنفرانس ژنو 2 را اقدام مضحک در عرصه بین المللی خواند و تاکید کرد: اگرچه شاهد عدم حضور ایران در ژنو 2 هستیم،‌ اما این کشور با قدرت در کمیته‌های فنی و کارشناسی که پس از این کنفرانس تشکیل خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایران غایب حاضر کنفرانس ژنو 2 است، تشدید لحن بان کی‌مون در سخنرانی‌ روز گذشته‌اش در کنفرانس را تلاشی برای توجیه و پنهان کردن عدم حضور ایران در این کنفرانس دانست.

به اعتقاد این تحلیلگر سوری ایستادگی و مقاومت ارتش سوریه بود که ژنو 2 را بر جامعه بین المللی تحمیل کرد و طرف‌‌های تاثیرگذار در بحران سوریه را به تسریع در برگزاری این کنفرانس واداشت.

وی تاکید کرد: ایران اگرچه در ژنو 2 حضور فیزیکی ندارد، اما کسی نمی‌توان از تاثیرگذاری منطقه‌ای آن بکاهد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =