ایسنا نوشت:

بنا بر اطلاعات سازمان امنیت آلمان بیش از ۲۷۰ افراط‌گرا، آلمان را به مقصد سوریه ترک کرد‌ه‌اند. پاکستان نیز از جمله نقاط تجمع این افراد است. به تازگی سه آلمانی افراطی در این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، شمار اسلام‌گرایان افراطی که از آلمان خارج شده‌اند تا به سوریه بروند افزایش قابل توجهی یافته است. سازمان حفاظت از قانون اساسی (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی آلمان) در پاسخ به خبرگزاری فرانسه عده این افراد ۲۷۰ نفر تخمین زده است.

به گفته همین منبع، این رقم کسانی را نیز دربر می‌گیرد که قبلا سوریه را ترک کرده بودند و اکنون به این‌کشور بازگشته‌اند. شمار این افراد دائما در حال تغییر است ولی روند آن رو به فزونی است. در پایان سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۲۴۰ نفر از اسلام‌گرایان آلمان را به سوی سوریه ترک کرده بودند.

هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان امنیت آلمان گفته است که این نقل و انتقالات به شدت مایه نگرانی است. به گفته او گروهی از این افراد در سوریه آموزش‌های نظامی می‌بینند و رادیکال‌تر می‌شوند. او اضافه کرده است که این گروه با ماموریت‌های جدید به آلمان برمی‌گردند. البته در حال حاضر برای این گمان شواهد روشنی در دست نیست.

رئیس‌ سازمان امنیت داخلی آلمان درباره ملیت و موقعیت اجتماعی اسلام‌گرایانی که به سوریه می‌روند گفته است: آن‌ها تابعیت‌های مختلف دارند و از سنین مختلف و فرقه‌های مذهبی گوناگون هستند. مهم‌ترین نگرانی جوان بودن اکثر این افراد است. آن‌ها بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن دارند. حتی چند نوجوان و هم‌چنین چند زن نیز در میان‌شان هستند.

سازمان امنیت آلمان این را هم می‌داند که عده‌ای از اسلام‌گرایان افراطی از سوریه به آلمان بازگشته‌اند. اطلاعاتی در دست هست که نشان می‌دهد اغلب آن‌ها در جنگ شرکت داشته‌اند. بنا بر اطلاعات به دست آمده، ۱۵ تن از آنان در سوریه کشته شده‌اند.

بنابر همین اطلاعات شمار افراطی‌هایی که به سوریه می‌روند به مراتب بیشتر از کسانی است که به یمن، سومالی یا پاکستان می‌روند. ارتش پاکستان روز چهارشنبه (۲ بهمن، ۲۲ ژانویه) خبر داد که در حمله به نیروهای طالبان در نزدیکی مرز افغانستان سه آلمانی نیز کشته شده‌اند که در ارتباط با طالبان بوده‌اند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =