ایسنا نوشت:

رییس جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: گرچه این راه دشوار و طولانی است اما با یک اراده جدی می‌توانیم این مسیر را ادامه دهیم و پایان این مسیر به نفع ایران، اروپا ‌،غرب‌،منطقه و کل جهان خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد داووس در سوئیس در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد پرونده هسته‌ای ایران اظهار کرد: علت اینکه معاهده ان پی تی ایجاد وآژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاسیس شد، این بود که کشورها بتوانند فعالیت‌های صلح‌آمیز خود را زیر نظر آژانس انجام دهند.

وی گفت: ایران هم مقررات بین‌المللی را پذیرفته است امروزه بیش از 40 کشور در دنیا فعالیت هسته‌ای انجام می‌دهند ایران در زمینه فناوری هسته‌ای تبعیضی را نمی‌پذیرد اما مقررات بین‌المللی را پذیرفته و به آن عمل می‌کند.

رییس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره تحولات سوریه و راه‌حل پایان جنگ در این کشور گفت: مردم بی‌گناه سوریه بیشترین خسارت را در وقایع این کشور دیده‌اند و میلیون‌ها انسان‌ بی‌گناه کشته و زخمی و آواره شده‌اند و در زمستان سرد وضعیت‌ آنها بسیار تاسف‌آور است.

روحانی همچنین افزود: البته حضور گروه‌های تروریستی از منطقه و سایر قاره‌ها هم تاسف‌آور است؛ آنها بی‌رحم هستند و کشتارهای آنها هم مایه تاسف است ایران در این راستا معتقد است که باید تلاش کرد که اولا جنگ در سوریه متوقف شود و ثانیا ترویست‌ها از سوریه خارج شوند و کشورهای حامی تروریست‌ها متوجه شوند که خطر تروریسم بالاخره آنها را نیز در بر می‌گیرد ثالثا باید زمینه گفت‌وگوی مخالفان با دولت سوریه را فراهم کند.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه راه‌حل نهایی در سوریه انتخابات آزاد و احترام به رای مردم است، افزود: هیچ قدرتی خارج از سوریه نمی‌تواند برای مردم سوریه تصمیم‌گیری کند همه باید به مردم این کشور کمک کنیم در حال حاضر کمکهای نوع‌دوستانه‌ای از قبیل ارسال مواد غذایی و دارویی توسط ایران به کشور سوریه انجام می گیرد.

به گفته رییس جمهور، همه باید شرایط را برای برگزاری انتخابات آزاد در سوریه آماده کنند.

روحانی در پاسخ به این سوال که التزام جمهوری اسلامی ایران درباره روابط مسالمت آمیز با همه کشورهای جهان به چه میزان است، گفت: همه کشورهایی که جمهوری اسلامی ایران آنها را به رسمیت شناخته داخل این دایره هستند و در شرق و غرب و جنوب و شمال هیچ استثنایی وجود ندارد. ما با برخی کشورها در گذشته تخاصماتی داشته‌ایم اما دلمان می‌خواهد آینده بهتر باشد وبتوانیم گره‌های گذشته را باز کنیم تا روابط بسیار خوب و سالمی با کشورها داشته باشیم.

وی در پایان افزود: ما می‌خواهیم با همه کشورهای که آنها را به رسمیت شناخته‌ایم رابطه خوبی داشته باشیم.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    7 1
    کوتاه و مفید
  • علی A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    0 2
    فعلا کهچوب حراج زدین به خون شهدای هسته ای. عایا این همان مقابله با تبعیض است؟