فارس نوشت:

نیروهای امنیتی ترکیه از ترس حملات تروریستی «داعش» در ۳ شهر در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.
به گزارش خبرگزاری دوغان، نیروهای امنیتی ترکیه اعلام کرده‌اند که به خاطر دریافت اخبار و اطلاعاتی دال بر احتمال حملات تروریستی از سوی گروه تکفیری داعش، در سه شهر بزرگ در حال آماده باش قرار گرفته‌اند.

استانبول، آنکارا و شهر مرزی «هاتای» در نزدیکی مرز سوریه 3 شهری هستند که احتمال می‌رود از سوی نیروهای داعش به عنوان محل انجام عملیات تروریستی انتخاب شود.

«دویچه وله» نیز نوشت: دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ترکیه اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده، گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش)، تعدادی نیرو برای انجام عملیات انتحاری در ترکیه به این کشور اعزام کرده است. از همین رو پلیس ترکیه در شهرهای بزرگ کشور وضعیت آماده‌باش اعلام کرده است.

بمب گذاری با هدف اخلال در نشست ژنو2 درباره سوریه

بر اساس این گزارش، قرار است سلسله بمب‌گذاری‌هایی در شهرهای بزرگ ترکیه از جمله در آنکارا و استانبول رخ دهد. هدف از این بمب گذاری‌های احتمالی اخلال در برگزاری نشست دو روزه صلح سوریه در شهر مونترو سوئیس است.

کنفرانس ژنو 2 که از امروز چهارشنبه  آغاز شده، به دعوت ‌«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار می‌شود. قرار است شرکت‌کنندگان در این نشست راه‌های موجود برای برون رفت سوریه از بحران موجود در این کشور را بررسی کنند.

خبرگزاری دوغان ترکیه گزارش داده است که سندی در اختیار دارد که نشان می‌دهد، 20 عضو سازمان دولت اسلامی در عراق و سوریه با هدف انجام عملیات انتحاری در ترکیه وارد این کشور شده‌اند.

محل اقامت نیروهای اپوزیسیون سوریه، هدف بمب‌گذاری احتمالی

اهداف بمب‌گذاری‌های احتمالی هتل‌ها و محل برگزاری همایش‌ها در شهرهای بزرگ ترکیه، به ویژه اماکن محل اقامت معارضان سوریه است.

روز دوشنبه، 20 ژانویه 16 تن بر اثر انفجار بمبی در یک خودرو جان باختند. این خودرو در یکی از ایستگاه‌های مرزی ترکیه منفجر شد.

نیروهای امنیتی ترکیه می‌گویند خود را برای مقابله با حملات انتحاری در اماکنی که احتمال وقوع بمب گذاری در آن‌ها می‌رود، آماده کرده‌اند. داعش پیش‌تر نیز ترکیه را در صورت بسته نگه داشتن مرزهای مشترک این کشور با سوریه تهدید به حمله کرده بود.

ترکیه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در حدود سه سال پیش تاکنون از نیروهای مخالف بشار اسد پشتیبانی کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =