تسنیم نوشت:

کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه در حالی با حضور بیش از ۴۰ کشور جهان و نهادهای بین‌المللی در سوئیس در جریان است که بسیاری از کارشناسان امیدی به موفقیت این نشست ندارند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ کنفرانس صلح سوریه (ژنو 2) با حضور نمایندگان دولت سوریه و مخالفین این کشور، نمایندگان نهادهای بین‌المللی به مانند سازمان ملل و اتحادیه اروپا و نیز، فرستادگان بیش از 40 کشور جهان در مونترو، در کنار دریاچه ژنو، آغاز شد.
این نشست در حالی برگزار می‌شود که تحولات اخیر سوریه و نیز مسائل پیرامون این کنفرانس بسیاری از کارشناسان را نسبت به موفقیت این نشست ناامید کرده است.
در ادامه گزارش لحظه به لحظه از روز اول نشست ژنو 2 در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

12:31 ولید المعلم: هرگونه صحبت از کناره گیری اسد، انحراف ژنو2 خواهد بود. وزیر خارجه سوریه در نشست ژنو 2 گفت: باعث تاسف است که کسانی که در این سالن نشسته اند دستشان به خون ملت سوریه آغشته است. 
12:29 کری: اسد نقشی در دولت انتقالی نخواهد داشت. وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی در کنفرانس ژنو 2 اعلام کرد که بشار اسد نقشی در دولت انتقالی نخواهد داشت. 
12:28 رئیس‌جمهوری سوئیس: صلح دائم در سوریه در سایه آشتی و بازسازی این کشور محقق می‌شود. رئیس‌جمهور سوئیس در افتتاحیه ژنو 2 با اشاره به لزوم تلاش مشترک کشورها برای حل سیاسی بحران سوریه، صلح دائم در این کشور را در گروی آشتی و بازسازی دانست. 
12:21 لاوروف: راه حل سیاسی تنها مسیر خروج از بحران سوریه است. وزیر خارجه روسیه در افتتاحیه کنفرانس ژنو2 تأکید کرد راه حل سیاسی تنها مسیر خروج از بحران سوریه است. 
11:56 طرفداران دولت سوریه در مقابل محل برگزاری کنفرانس ژنو2 تجمع کرده‌اند. همزمان با شروع کنفرانس صلح ژنو 2 در مونترو سوئیس، طرفداران دولت سوریه در مقابل ساختمان برگزاری این کنفرانس تجمع کرده و به طرفداری از کشورشان شعار سر دادند. 
11:56 بان‌کی‌مون: مسؤولیت نجات سوریه به عهده دو هیات سوری در کنفرانس ژنو 2 است. دبیر ‌کل سازمان ملل متحد در افتتاحیه کنفرانس ژنو 2 این کنفرانس را فرصتی برای حل سیاسی بحران سوریه دانست. 
11:30 کنفرانس ژنو2 آغاز شد. کنفرانس ژنو2 لحظاتی پیش با حضور طرف‌های درگیر در جنگ داخلی سوریه برای پایان دادن به بحران سه ساله این کشور آغاز شد. 

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    8 7
    جناب كري به شما ارتباطي نداره كه هست كي نيست تنها راه حل سوريه يك انتخابات رياست جمهوري بين دولت و مخالفين است و هر كسي پيروز شد طرف ديگه ميكشه كنار نكنه شما از راي مردم سوريه مي ترسيد؟ مثل حماس؟ مثل بحرين؟ مثل كشورهاي مزدور حاشيه خليج فارس كه هيچ انتخاباتي ندارند؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    2 0
    کری چکاره هست که میخواد برای مردم سوریه تعیین تکلیف کنه ؟؟!!!