تسنیم نوشت:

نخست‌وزیر روسیه با اشاره به اقدام دبیر کل سازمان ملل برای لغو دعوت از ایران به کنفرانس صلح ژنو ۲ این امر را غیرقابل پذیرش خوانده و خواهان حضور ایران در این نشست شد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه، در مصاحبه اختصاصی با کریستین امانپور، گزارشگر شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، اعلام کرد که ایران باید در دور جدید گفت‌و‌گوهای صلح سوریه حاضر باشد.
روز گذشته، بان کی‌ مون، دبیر کل سازمان ملل، در اقدامی که وزیر امور خارجه کشورمان آن را دون شأن دبیر کل و مایه تأسف خواند، دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس بین‌المللی ژنو 2، را به علت فشارهای وارده باز پس گرفت.
دیمیتری مدودف در باره این اقدام بان کی مون گفت: "من معتقد هستم که بازپس گرفتن دعوت از ایران به کنفرانس صلح ژنو 2 غیر قابل پذیرش است. آیا می‌توان چنین فکر کرد که می‌توان موضوع سوریه را بدون حضور ایران به صورت جدی مورد بحث قرار داد؟"
مدودف و امانپور درباره نگرانی‌های امنیتی در المپیک زمستانی سوچی نیز گفت‌و‌گو کردند و نخست وزیر روسیه اعلام کرد که درباره تهدید‌ها آگاه است، و کشور وی این تهدید‌ها را در زمان انجام بازی‌ها مد نظر قرار خواهد داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =