ایسنا نوشت:

معاون وزیر خارجه ایران با بیان این که منتشر نشدن توافق‌نامه مربوط به مراحل اجرای توافق ژنو به دلیل محرمانه بود آن نیست، توضیح داد: به دلیل غیررسمی بودن این توافق‌نامه، هیچ یک از دو طرف مذاکره ایران و 1+5، آن را منتشر نکرده‌اند.

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران با 1+5، امروز (سه‌شنبه) در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره مذاکرات ژنو با اعضای این کمیسیون به گفت‌وگو نشست و به سوالات آنان پاسخ داد.

پس این نشست نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد این جلسه گفت: عراقچی در جلسه عصر امروز با اشاره به پیشینه مذاکره هسته‌ای ایران در مسیر دستیابی به توافق اصلی و توافق برسر مسائل اجرایی گفت که هیچ یک از طرفین مذاکره توافق‌نامه اجرایی را منتشر نکرده‌اند.منتشر نشدن توافق‌نامه مربوط به مراحل اجرای توافق به دلیل محرمانه بود آن نیست، بلکه به دلیل غیررسمی بودن این توافق‌نامه، هیچ یک از دو طرف آن را منتشر نکرده‌اند.

او ادامه داد: بخش اجرایی این توافق‌ شفاهی است که به صورت None paper تدوین شده است.

مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5 با بیان این که منتشر نشدن این متن به معنای محرمانه بودن آن نیست ادامه داد: این متن غیر رسمی است و انتشارش به آن رسمیت می‌دهد.

عراقچی تصریح کرد: این متن در اختیار تمامی مسوولان مربوط کشورمان به فارسی و انگلیسی قرار گرفته است و در اختیار رییس مجلس نیز قرار دارد، که در صورت درخواست نمایندگان می‌تواند به رویت آنان برسد.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    6 0
    آقایان مجلسی.. لطف بفرمایید به سایر کارها اگه میشه رسیدگی کنید.. به خدا این گروه منافع ملت رو از شما بیشتر مد نظر دارن..
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    خودتونین
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    1 1
    دستاورد شهداي هسته اي پيش پاي غربي ها ذبح شد و فتح الفتوحش خواندند . هلوكاست هسته اي تسليت باد..