روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با ارائه تحلیلی از تازه ترین مواضع باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است که او درباره سه مداخله مهم خود در خاورمیانه نگاه مثبت اما نسبت به نتایج آن تردید دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نوشته این روزنامه، اوباما معتقد است برغم تلاش هایی که صهیونیست های افراطی در جهت ایجاد مانع در برابر هرگونه توافق میان اسرائیل و فلسطین بعمل می آورند پیشرفت ها مثبت است.

یدیعوت آحارونوت می نویسد اوباما که بدون شک در تلاش برای دستیابی به توافقنامه صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها از روسای جمهور قبلی آمریکا پیشی گرفته است وقتی قرار باشد درباره موفقیت های خودش صحبت کند دورنمایی محافظه کارانه اتخاذ می کند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزوده است اوباما در گفتگو با دیوید رمنیک سردبیر نیویورکر درباره تلاش برای دستیابی به توافق صلح بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها و همچنین دو ابتکار مهم دیگر آمریکا در خاورمیانه از جمله برنامه هسته ای ایران و جنگ داخلی سوریه ابراز تردید کرده است.

اوباما معتقد است احتمال دستیابی به توافقنامه در این سه مورد کمتر از پنجاه درصد است اما با این همه نگاه او به روند موضوعات مثبت است. باراک اوباما معتقد است این سه مورد به هم ارتباط دارند ولی منطقه در حال طی کردن تغییری سریع و جدی است. برخی از این تغییرات جمعیتی و برخی مربوط به فنآوری و بخشی اقتصادی است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 3
    وای اگر لابی صهیونیستها تو آمریکا نبود دنیا چقدر زیبا تر بود