ایسنا نوشت:

عباس عراقچی عصر امروز با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که هیچ یک از طرفین مذاکره، توافق بر سر مراحل اجرای قرارداد ژنو را منتشر نکرده است.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد جلسه عصر امروز این کمیسیون با عباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده ایران در پرونده هسته‌ای گفت: عراقچی در جلسه عصر امروز با اشاره به سوابق مذاکره هسته‌ای ایران در مسیر دستیابی به توافق اصلی و توافق برسر مسائل اجرایی گفت: هیچ یک از طرفین مذاکره توافقنامه اجرایی را منتشر نکرده‌اند.

نقوی‌حسینی در ادامه اظهار کرد: آقای عراقچی در این جلسه تاکید کرد که تصمیمات پیرامون توافق در سطح عالی کشور هماهنگ می‌شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز اجرای تعهدات از سوی طرفین گفت: ما در توافقنامه به جز پذیرش تعلیق غنی‌سازی 20 درصدی و تبدیل آن، هیچ توقف یا برگشت به عقبی را در صنعت هسته‌ای کشور نپذیرفته‌ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: آقایان آقامحمدی، جوکار، کوثری، کریمی قدوسی و جلالی انتقادات جدی را در زمینه توافقات هسته‌ای مطرح کردند که آقای عراقچی به بخشی از سوالات و انتقادات آنها پاسخ داد.

وی براساس توافقنامه لغو تحریم‌ها از طرف غربی‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: ممکن است نارسایی‌های فنی در لغو تحریم‌ها از جمله در مورد تحریم نظام بانکی کشور وجود داشته باشد اما این نارسایی‌ها به زودی حل خواهد شد.

نقوی‌حسینی با اشاره به بخش دیگری از انتقادات نمایندگان از توافق ژنو گفت: منتقدین با تمرکز روی متن توافقنامه مواردی را ذکر کرده‌اند که موجب نگرانی جدی نمایندگان است چراکه ادامه فعالیت هسته‌ای را منوط به نظر 1+5 می‌کند، اما آقای عراقچی در این مورد به موارد انتقاد پاسخ دادند و اظهار کرد که حق غنی‌سازی ایران منوط به نظر هیچ قدرتی نیست بلکه انتظار جمهوری اسلامی ایران احترام به غنی‌سازی است که در توافقنامه ژنو هم این احترام برای ایران قائل شده است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    آقای عراقچی دیگر مردم هیچ حرفی را قبول ندارنی